تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كسى، به هدايتى راهنمايى كند، پاداشى را كه براى پيروان هدايت وجود دارد، براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819601492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

22 تا 25 خرداد كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق در تهران برپا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: 22 تا 25 خرداد كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق در تهران برپا مي‌شود
دهمين كنگره سراسري تازه‌هاي قلب و عروق با هدف ارائه جديدترين دستاوردهاي انجام شده در اين رشته، 22 تا 25 خرداد ماه امسال در سالن همايش‌هاي رازي برپا مي‌شود.
به گزارش گروه علمي و آموزشي «شبكه خبر دانشجو»، دبير دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق گفت: ايران در زمينه تحقيقات سلول هاي بنيادي در ميان كشورهاي منطقه رتبه نخست را دارا است.

دكتر محمدرضا محمدحسني كه به مناسبت برپايي كنگره انجمن آترواسكلروز كه از 22 خرداد در مركز همايش هاي رازي آغاز به كار مي كند، سخن مي گفت، افزود: تحقيقات پزشكي در زمينه سلول هاي بنيادي از سال 1383 با نخستين پيوند موفق اين سلول ها به قلبي كه به نارسايي مبتلا بود، آغاز شد؛ تاكنون ده ها طرح تحقيقاتي در سراسر كشور در اين زمينه اجرا شده است.

وي با اشاره به اينكه نتايج اين پژوهش ها در مجلات معتبر داخلي و بين المللي چاپ شده است، اظهار داشت: موفقيت اخير گروه پيوند سلولي در ترميم بافت آسيب ديده قلب يك كودك 11 ساله در همين جهت انجام شده است.

محمدحسني گفت: همزمان با برپايي دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق كه از 22 تا 24 خرداد برگزار مي شود، سمپوزيومي در همين زمينه با شركت سه دانشمند برجسته از كشور آمريكا برگزار و آخرين يافته ها در زمينه اين فناوري جديد و پيشرفته در كنار محققان داخلي به بحث و تبادل نظر گذاشته مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد كه در كنار بهبود روش هاي درماني و تشخيصي بيماري هاي قلب و عروق مردم به امر پيشگيري اين بيماري ها كه نگراني اصلي مسئولان بهداشتي و درماني كشور نيز است، توجه ويژه اي داشته باشند.

دبير دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق يادآور شد: رشد فزاينده چاقي و كم تحركي و افزايش آمار افراد سيگاري، جامعه را با خطر فزاينده بيماري هاي قلبي و عروقي روبرو كرده؛ به طوري كه هم اكنون حدود 40 درصد از مرگ ها به علت بيماري هاي قلبي و عروقي است.

وي از هزينه بالاي درمان بيماري هاي قلبي و عروقي در كنار از كارافتادگي ناشي از آن به عنوان صدمات اقتصادي جبران ناپذيري نام برد كه اين امر ضرورت توجه به امر پيشگيري را دوچندان كرده است.

محمدحسني، متخصص قلب و عروق و دبير اين كنگره افزود: در اين كنگره تازه هايي در زمينه پيشگيري از بيماري هاي قلبي، بيماري هاي مادرزادي قلب، روش هاي درماني غيرجراحي، تازه هاي اكوكارديوگرافي، تازه هاي الكتروفيزيولوژي، سلول هاي بنيادين و جراحي قلب مورد بحث و تبادل نظر پزشكان متخصص داخل و خارج قرار مي گيرد.

وي گفت: اين كنگره با حضور متخصصان رشته هاي قلب و عروق، جراحي قلب، بيهوشي قلب و پزشكي هسته اي برپا مي شود.

به گفته محمدحسني در اين كنگره همچنين سالن ويژه اي براي متخصصان رشته هاي فوق در نظر گرفته شده و چهار كارگاه در زمينه هاي اكوكارديوگرافي، سي تي آنژيوگرافي، بيهوشي و بازتواني قلب برپا مي شود.

وي تبادل اطلاعات علمي با هدف ارتقاي سطح دانش پزشكي را از ديگر اهداف برپايي اين كنگره برشمرد.

دبير دهمين كنگره سراسري تازه هاي قلب و عروق اظهار داشت: همزمان با اين كنگره كه توسط انجمن آترواسكلروز ايران برگزار مي شود، نمايشگاه تجهيزات و وسايل پزشكي نيز برپا مي شود.

محمد حسني از متخصصان خواست براي كسب اطلاعات بيشتر به پايگاه اينترنتي اين كنگره به نشاني www.iranathero.ir مراجعه كنند./انتهاي پيام/
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن