تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز كليد همه خوبی هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در عمان: موفاز براي روحيه دادن به محافل صهيونيستي ايران را تهديد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سفير ايران در عمان: موفاز براي روحيه دادن به محافل صهيونيستي ايران را تهديد كرد
خبرگزاري فارس: سفير ايران در عمان گفت: موفاز براي مصرف داخلي و كنترل فشارها عليه رژيم صهيونيستي ايران را تهديد كرد.


«مرتضي رحيمي» سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس سخنان موفاز عليه ايران را در راستاي مشكلات و رقابت‌هاي داخلي رژيم صهيونيستي دانست و گفت: آنچه كه موفاز گفت بيش از آنكه اقدامي عليه جمهوري اسلامي ايران باشد، بر اساس رقابت‌هاي داخلي رژيم صهيونيستي براي جانشيني اولمرت است كه احتمال مجبور شدن وي به كناره‌گيري افزايش يافته است.
وي افزود: اسرائيلي‌ها در بعد افكار عمومي بعد از تبادل پاره‌هاي اجساد سربازان خود در جنگ 33 روزه با اسراي لبناني در داخل شديداً تحت فشار هستند.
سفير كشورمان در مسقط يادآور شد: آمريكا در آستانه انتخابات است و مشكلاتي نيز در آنجا براي اقناع افكار عمومي در عرصه سياست خارجي وجود دارد بنابراين زمينه طرح چنين موضوعاتي در اسرائيل مي‌تواند به آنها ديكته شده باشد.
به گفته رحيمي آمريكا و رژيم ‌صهيونيستي در افكار عمومي و عرصه سياسي خاورميانه دچار مشكلاتي شده‌اند كه مصالحه ملي طرف‌هاي مختلف در لبنان نمونه بارز آن است، عليرغم تلاشي كه آنها براي به آشوب كشاندن جامعه لبنان و يا ادامه وضعيت بي‌ثباتي داشتند اما تدبير و هماهنگي كشورهاي منطقه ضمن افزايش اعتماد به نفس آنها، نشان داد كه آمريكا و اسرائيل جايگاهي در ميان كشورهاي منطقه ندارند و حتي قادر نيستند از همفكران خود هم حمايت كنند.
وي افزود: علاوه بر اين شاهد تاثير اين سخنان بر افزايش قيمت نفت بوديم كه اين امر مي‌تواند همه كشورهاي صنعتي را دچار مشكل كند بنابراين قطعاً همان كساني كه به حمايت از اسرائيل در عرصه‌هاي مختلف مي‌پردازند، اجازه چنين اقدام احمقانه‌اي را به آنها نمي‌دهند كه نتايجش نه براي اسرائيل و نه براي ديگران مشخص است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در عمان تصريح كرد: آمريكا هم نمي‌تواند موافق چنين اقدامي از طرف اسرائيلي‌ها باشد چرا كه منافعش در كشورهاي مختلف به طور جدي مورد آسيب قرار مي‌گيرد.
رحيمي با بيان اينكه مردم منطقه اكنون تفاوتي بين آمريكا و اسرائيل قائل نيستند و هر اقدامي از طرف اسرائيل را از چشم آمريكا مي‌بينند، يادآور شد: با بررسي اجمالي به اين نتيجه مي‌رسيم كه اظهارات موفاز بيشتر مانوري براي رقابت درون حزبي و روحيه دادن به افكار عمومي محافل صهيونيستي بوده چرا كه آنها مي‌دانند كمترين اقدامي از سوي آنها با جدي‌ترين پاسخ از سوي ايران مواجه خواهد شد و هزينه‌اش براي آنها و ديگران بسيار سنگين‌ است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: بهترين دليل بر بي‌اساس بودن اين تحليل‌ها، مخالفت‌هاي شديد محافل سياسي و رسانه‌اي داخلي اسرائيل با اظهارات بي‌پايه و اساس موفاز مي‌باشد و اگر اولمرت به اين اندازه ضعيف نبود موفاز را تنبيه مي‌كرد.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن