تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819348755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديريت منابع آب در مه ولات ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مديريت منابع آب در مه ولات ضروري است
مشهد - خبرگزاري مهر: فرماندار مه ولات بر ضرورت مديريت و بهينه سازي مصرف منابع آب اين شهرستان تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر در مه ولات، سيد حميد موسوي بعد از ظهر امروز در جلسه كارگروه آب و كشاورزي اين شهرستان، با اشاره به اينكه دشت مه ولات يكي از بحراني ترين دشتهاي خراسان رضوي است، گفت: در صورتي كه چاره جدي براي مهار هدررفت آب در اين شهرستان نداشته باشيم، در آينده اي نزديك با مشكلات جدي مواجه خواهيم شد.

وي افزود: اگر چه معمولا خشكسالي تلفات انساني ندارد، اما به علت طولاني بودن دوره زماني خشكسالي، مي تواند نسبت به زلزله تبعات بيشتري داشته باشيم.

وي گفت: اگر چه به علت حجم بالاي خشكسالي نمي توان با آن مقابله كرد ليكن مي توان دامنه خسارات را كاهش داد.

موسوي با اشاره به تنوع بلاياي طبيعي اعم از سرمازدگي، سيل، خشكسالي و زلزله در ايران گفت: بايد نوعي همزيستي با بلاياي طبيعي براي خود ايجاد كنيم تا در مواقع لزوم بتوانيم با بحرانها مقابله كنيم.

فرماندار مه ولات با اشاره به مشكلات اقتصادي و كمبود خوراك دام گفت: دامداران به دليل اين مشكلات اقدام به فروش و يا كشتار دام هاي خود مي كنند كه اگر اين موضوع را درست مديريت نكنيم، سال آينده به دليل كشتار دامهاي مادر و كاهش جمعيت آماري دامي با مشكل كمبود گوشت مواجه خواهيم بود.

وي گفت: سال گذشته تصميم خوبي گرفته شد تا چاه هاي كشاورزي در ماههاي پاياني سال كه نياز به آبياري باغات و مزارع نبود خاموش شوند كه به اذعان كارشناسان اين اقدام سهم قابل توجهي در جلوگيري از كاهش آب سفره هاي زير زميني داشته است .

علي ساربان مدير جهاد كشاورزي شهرستان مه ولات نيز در جلسه كارگروه آب و كشاورزي اين شهرستان گفت: خسارات وارده از ناحيه سرمازدگي و خشكسالي مه ولات بالغ بر 103 ميليارد تومان برآورد شده است.

وي كاهش بارندگي در سالجاري كه از 160 ميليمتر در سال گذشته به 47 ميليمتر در سالجاري كاهش يافته را زنگ خطري براي ادامه حيات بخش كشاورزي دانست و گفت: جهاد كشاورزي براي جلوگيري از هدر رفت منابع آبي، طرح مديريت پايدار منابع آبي را در حال تهيه دارد كه همزمان با طرح مطالعات آبشناسي دشت مه ولات اجرا مي شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر روزانه 200 رأس دام حذفي از دامداران توسط دولت خريداري مي شود، گفت: همچنين به منظور جلوگيري از حذف بي رويه دام، خريد اماني دام نيز توسط دولت در حال انجام است.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن