تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819593677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايهكاهش سود بازرگاني انواع پودر شوينده


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: نمايهكاهش سود بازرگاني انواع پودر شوينده
وزراي عضو كميسيون ماده يك آيين نامه اجرايي مقررات صادرات و واردات به استناد اصل 138 قانون اساسي، سود بازرگاني رديف‌هاي تعرفه 34022010 (پودر، مايع، گرانول، قرص، ژل، كنسانتره و ساير فرآورده‌هاي همانند براي شستشو و پاكيزگي دستي با بسته بندي زير 5كيلوگرم) و 34022020 (پودر، مايع، گرانول، قرص، ژل، كنسانتره و ساير فرآورده‌هاي همانند براي شستشو و پاكيزگي ماشيني با بسته بندي زير 5 كيلوگرم) را از 26 درصد و 36 درصد به 21درصد كاهش دادند.


همچنين سود بازرگاني رديف تعرفه 34029010 (مايع، گرانول براي شست‌وشو و پاكيزگي اعم از دستي و ماشيني با بسته بندي 5كيلوگرم) نيز از 26درصد به 16درصد كاهش يافت.
توزيع 2ميليون تن شير يارانه‌اي
معاون بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني، از افزايش يارانه شير خانوار از يك ميليون و 400هزار تن به دو ميليون تن در سال 87 خبر داد.
محمدصادق مفتح در گفت‌وگو با ايسنا گفت: با اضافه شدن يارانه 250ميليارد توماني پودر شوينده به يارانه شير در سال جاري به بيش از دو ميليون تن شير و ساير محصولات لبني يارانه اختصاص مي‌يابد كه سر جمع در شير و نيز شير مدارس تاثيرگذار خواهد بود.
وي همچنين درباره وضعيت بازار پودر‌هاي شوينده نيز گفت: براساس توافقي كه با انجمن توليدكنندگان پودرشوينده درباره قيمت پودرهاي شوينده انجام شده، مشكل خاصي وجود ندارد و در كنار آن نيز توزيع گسترده و حتي دو برابر ميزان زمان‌هاي عادي در حال انجام است تا التهاب بازار پودرهاي شوينده از بين برود.
مفتح در ادامه به توزيع پودرهاي شوينده در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي اشاره كرد و افزود: در حال حاضر مشكلي به لحاظ ذخيره سازي وجود ندارد و ذخيره‌هاي پيش‌بيني شده در حال تزريق به بازار هستند تا از دوره گذار فعلي عبور كنيم.
معاون وزير بازرگاني نياز عادي بازار به پودرشوينده را ماهانه 30هزار تن عنوان كرد و گفت: در شرايط فعلي و با هدف تنظيم بازار و جلوگيري از التهاب بازار پودر شوينده، ماهانه نزديك به 50هزار تن انواع پودر شوينده در حال توزيع است.
مفتح در ادامه با اظهار رضايت از نحوه همكاري‌ و فعاليت كارخانه‌هاي توليد پودر شوينده افزود: كارخانه‌هاي توليدي در تعيين قيمت اوليه، مسائل را در نظر گرفتند و درك خوبي از شرايط نشان دادند كه قابل تقدير است.
وزارت بازرگاني نظارت مي‌كند
از سوي ديگر رييس سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان با اشاره به روند پرداخت يارانه‌ پودرهاي شوينده در چند سال گذشته‌ عنوان كرد: طبق آمار يارانه اختصاص يافته به پودرهاي شوينده از 750ميليارد ريال در سال 83 به 1298ميليارد ريال در سال 84 رسيد و اين مبلغ با افزايش مجدد به 1532ميليارد ريال در سال 85 رسيد.
وي با بيان اينكه يارانه توليدكنندگان پودرهاي شوينده تا پايان سال 85 پرداخت شده است، افزود: يارانه سال 86 اين بخش نيز حدود 2200ميليارد ريال برآورد شده كه هنوز به تاييد مراجع مربوط نرسيده است از سويي به علت رشد قيمت جهاني مواد اوليه توليد پودر ميزان اين يارانه در سال 87 بيش از 3500ميليارد ريال برآورد مي‌شده است.
جليليان در ادامه به روند رشد مصرف پودر‌هاي شوينده نيز اشاره كرد و گفت: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده سرانه مصرف پودر براي هر نفر 5/5 كيلوگرم و ميزان برخورداري هر نفر از يارانه پودر در سال 86 نيز حدود 32هزار ريال بوده است.
وي ميزان توزيع پودر را در سال 83ا ،350هزار تن و در سال‌هاي اخير نيز 400هزار تن در سال دانست و خاطر نشان كرد: يارانه دار بودن و پايين بودن قيمت داخلي پودر شوينده در مقايسه با كشورهاي همسايه خواه ناخواه موجب قاچاق بخشي از پودرهاي توليدي مي‌شد كه افزايش ندادن تعهد توزيع براساس رشد جمعيت و ثابت نگه داشتن آن در سقف 400هزار تن مشكلات تامين به موقع را ايجاد مي‌كرد.
جليليان خاطر نشان كرد: با توجه به مشكلات مذكور دولت در راستاي هدفمند كردن يارانه اين كالا و ايجاد زمينه‌اي براي اختصاص يارانه‌ اين بخش به ساير كالاهاي ضروري از جمله مواد غذايي اقدام به حذف يارانه پودر كرد كه قطعا آثار مثبتي در رشد صنعت، ايجاد فضاي رقابتي توليد و توزيع بيشتر و جلوگيري از قاچاق در پي خواهد داشت.
جليليان تصريح كرد: با توجه به اينكه اعمال يك باره قيمت تمام شده مشكلاتي را براي مصرف كنندگان ايجاد مي‌كرد تشكل‌هاي فعال در اين صنعت با هماهنگي وزارت بازرگاني بر قيمت‌هاي حداقلي كه 500 تومان براي پودر‌هاي دستي و 700 تومان براي پودرهاي ماشيني است نظارت خواهند كرد.
وي اظهار اميدواري كرد كه با تعيين قيمت‌هاي جديد و توليد كارخانجات با حداكثر ظرفيت در روزهاي آينده با اشباع بازار قيمت جديد پودر تثبيت شود.
سيمان همچنان در سبد حمايتي
معاون وزير بازرگاني گفت: تا زماني كه تعادلي در عرضه و تقاضاي سيمان حاصل نشود، خروج سيمان از سبد به صلاح نيست و سبب آشفتگي بازار مي‌شود.
محمد‌صادق مفتح در گفت‌وگو با «فارس» در خصوص خروج سيمان از سبد حمايتي دولت‌ اظهار داشت: تا زماني كه تعادلي در عرضه و تقاضاي سيمان حاصل نشود، به صلاح نيست كه سيمان از سبد حمايتي دولت خارج شود.
معاون بازرگاني داخلي وزير بازرگاني در پاسخ به سوال فارس در خصوص وعده محرابيان براي خروج سيمان در خرداد ماه 87 گفت: در اين خصوص اطلاعي ندارم ولي با بهره‌برداري از چند طرح سيماني توسط وزارت صنايع اميدوارم وضعيت توليد بهتر شود و در آينده نزديك به نقطه تعادل برسيم.
مفتح در خصوص آمارهاي متناقض توليد سيمان گفت: آنچه براي ما مهم است ميزان سيمان توليد شده است نه ظرفيت‌هاي توليدي سيمان، چرا كه افتتاح طرح‌هاي سيماني آمار ظرفيت‌ها را بالا مي‌برد نه آمار سيمان توليد‌شده را.
وي با بيان اينكه ميزان توليد سيمان با پارامترهاي مختلف تغيير مي‌كند، افزود: مشكلات سوخت، تعميرات كارخانه‌هاي سيمان و ديگر مسائل، ميزان توليد سيمان را در نوسان قرار مي‌دهد و همين امر باعث مي‌شود تا نتوانيم به طور قطع زمان خروج سيمان از سبد را تعيين كنيم.
مفتح ادامه داد: اگر ميزان سيمان توليد شده به اندازه بازار مصرف باشد، دليلي نخواهد داشت كه سيمان در سبد حمايتي دولت باشد، در غير اين صورت خروج سيمان از سبد حمايتي باعث آشوب در بازار مي‌شود.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن