تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802400399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر/توقف چند پروژه سينمايي و حضور دي برگ و آرياگا در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر/توقف چند پروژه سينمايي و حضور دي برگ و آرياگا در ايران
نخستين جشنواره جم و راهبران، جشن صنفي منتقدان، نامه سرگشاده اهالي تئاتر، توقف چند پروژه سينمايي، پايان راه كن، دي برگ و آريه‌گا در ايران و ... مهمترين سايه ‌روشن‌ فرهنگ و هنر در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره فيلم جوانه‌هاي مقاومت (جم) جمعه گذشته با برپايي بزرگداشت مرحوم رسول ملاقلي‌پور و ابراهيم اصغرزاده، نكوداشت احمدرضا درويش و معرفي برگزيدگان برگزار شد. در اين مراسم پدر شهيد جهان‌آرا از احمدرضا درويش تشكر كرد و در ادامه برگزيدگان بخش‌هاي طرح و فيلمنامه، فيلم كوتاه و مستند با اهداء تنديس جشنواره، لوح و جوايز نقدي با حضور نمايندگاني از هيئت داوران هر بخش معرفي شدند.

* دومين جشن بزرگ انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ايران 13 تيرماه به شكلي فراگير برگزار مي‌شود. برپايي اين جشن در قالب كميته‌هاي انتخاب و ارزشيابي، علمي و پژوهشي، روابط عمومي، تبليغات، تشريفات، امور برنامه‌ها و پيگيري و هماهنگي سازماندهي شده است. همچنين بزرگداشت زاون قوكاسيان و طهماسب صلح‌جو در اين جشن برگزار مي‌شود و شهرام مكري نيز تيزر جشن را مي‌سازد. جشن بزرگ منتقدان و نويسندگان سينما از دهم تيرماه به مدت سه روز در تهران برگزار مي‌شود.

توقف پروژه "فرزند صبح" در مراحل فني

* جمعي از هنرمندان تئاتر به بهانه ارديبهشت تئاتر ايران در نامه‌اي به وزير ارشاد از وضعيت تئاتر ايران ابراز نارضايتي كردند. اين نامه به امضاء 137 نفر از هنرمندان تئاتر رسيده و در بخشي از آن آمده: در شأن تئاتر و تئاتري‌ها نيست كه تا چند ماه يا سال منتظر دريافت مبلغ قرارداد خود در ازاء ماهها تلاش بمانند. همچنان كه خلف وعده در شأن مسئولان امور نخواهد بود و بعيد است نخواهند يا نتوانند يكبار براي هميشه اين معضل را كه در تمام ادارات دولت حل شده، برطرف كنند.

* هفته گذشته خبر توقف چند پروژه سينمايي در مراحل مختلف به صورت پراكنده منتشر شد كه شايد كنار هم قرار دادن آنها بتواند توجه را به وجهي پنهان جلب كند كه چندان خوشايند سينماي ايران در موقعيت فعلي نيست. جديدترين فيلم سينمايي عليرضا اميني با نام "هفت دقيقه تا پائيز" كه قرار بود نيمه ارديبهشت كليد بخورد، به دليل كنار كشيدن سرمايه‌گذار در وضعيتي مبهم است.

فيلمبرداري "نطفه شوم" به كارگرداني كريم آتشي به دليل درگذشت مادر مجري طرح و مدير توليد پروژه متوقف شده است. تاكنون 70 درصد فيلمبرداري اين پروژه انجام شده و 12-10 روز از فيلمبرداري مانده است. تدوين 10 درصد از فيلم هم به صورت همزمان انجام شده است.

فيلم سينمايي "فرزند صبح"‌ ساخته بهروز افخمي در مراحل فني متوقف شده است. در حالي كه تدوين اين فيلم سال گذشته به پايان رسيده، هنوز صداگذاري و ساخت موسيقي آن آغاز نشده است. ساخت موسيقي "فرزند صبح" پس از منتفي شدن حضور انيو موريكونه توسط كيوان هنرمند قطعي شده اما به دليل مشكلات مالي هنوز شروع نشده است.

فيلمبرداري فيلم سينمايي "نظام از راست" به كارگرداني محمدرضا ورزي متوقف شده است. قرار بود اين پروژه نيمه ارديبهشت در تهران مقابل دوربين برود ولي بعد از گذشت دو هفته متوقف شده و معلوم نيست از سر گرفته شود يا نه. ورزي اين روزها در حال ساخت مجموعه تاريخي "دوران خاكستري" است كه تهيه‌كنندگي آن را حبيب‌الله كاسه‌ساز بر عهده دارد.

* نخستين جشنواره فيلم راهبران ويژه فيلم‌هاي جاده‌اي روزهاي هفتم و هشتم خرداد در مركز آفرينش‌هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد. اين جشنواره با هدف ارتقاء سطح فرهنگ حمل و نقل و ايمني در دو بخش اصلي مسابقه و كارگاه آموزشي برپا شد كه فيلم‌هاي كوتاه داستاني، مستند، انيميشن و تيزر و نماهنگ در بخش مسابقه و در بخش كارگاه ضمن نمايش فيلم‌هاي برگزيده، با حضور منتقدان مورد نقد و بررسي قرار گرفتند.

مراسم اختتاميه اين جشنواره با حضور معاون سينمايي وزير ارشاد، معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و برخي هنرمندان و مسئولان برگزار و از آثار برگزيده در بخش‌هاي مختلف تقدير و قدرداني شد. همچنين در پايان مراسم از مدير امور سينمايي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و رئيس سازمان حمل و نقل جاده‌اي قدرداني به عمل آمد.

* شصت و يكمين جشنواره بين‌المللي فيلم كن يكشنبه شب به كار خود پايان داد. در مراسم اختتاميه هيئت داوران بخش مسابقه رسمي به رياست شان پن فيلم فرانسوي "كلاس" را شايسته دريافت جايزه برتر جشنواره دانست. جايزه نخل طلا هم توسط رابرت دنيرو اهدا شد.

جايزه يك عمر دستاورد هنري جشنواره كن امسال نيز به كاترين دونوو بازيگر قديمي سينماي فرانسه اعطا شد. بنيچيو دل تورو براي نقش‌آفريني در فيلم حماسي "چه" ساخته استيون سودربرگ جايزه بهترين بازيگر مرد و ساندرا كورولوني براي بازي در درام برزيلي "خط عبور" به كارگرداني والتر سالس و دانيلا توماس جايزه بهترين بازيگر زن را به خانه بردند.

* مدير مركز موسيقي عربي و مديترانه‌اي تونس در ديدار با وابسته فرهنگي ايران خواهان حضور اساتيد موسيقي ايراني چون محمدرضا شجريان و شهرام ناظري در جشنواره بين‌المللي موسيقات تونس شد. سومين جشنواره بين‌المللي موسيقات تونس ماه رمضان با حضور جمع كثيري از علاقمندان تونسي و غير تونسي برگزار مي‌شود.

* بالاخره خبر جايگزين شدن مجموعه ماه رمضاني شبكه‌هاي سيما تأييد شد و مجموعه "گل‌هاي گرمسيري" محمدمهدي عسگرپور جاي خود را به مجموعه "برزخ" داد كه قرار است سيروس مقدم آن را بسازد. نگارش فيلمنامه اين مجموعه را عليرضا افخمي با مضموني ماورايي همزمان با توليد انجام مي‌دهد و تهيه‌كنندگي برعهده مهران رسام است.

بالاخره مجموعه رمضاني شبكه تهران هم به سعيد سلطاني رسيد تا با مجموعه "مأمور بدرقه" به تهيه‌كنندگي اسماعيل عفيفه مهمان تلويزيون شود. سلطاني تاكنون مجموعه‌هاي "رسم عاشقي" و "شكرانه" را براي مناسبت رمضان ساخته و روانه پخش كرده است. اين مجموعه مضموني كمدي دارد و فيلمنامه را اميرعباس پيام بر اساس طرحي از خشايار الوند نوشته است.

* بهمن فرمان‌آرا فيلم جديدش "سفر به تاريكي" را پائيز در آلمان كليد مي‌زند. نقش محوري فيلم را يك بازيگر زن ايراني ايفا مي‌كند و تاكنون مذاكراتي با بازيگران مطرح زن در سينماي ايران انجام شده است. جز اين بازيگر و يك بازيگر مرد كه نقشي فرعي دارد، بقيه بازيگران و عوامل اين فيلم اروپايي هستند.

* بالاخره شوراي صنفي نمايش با مشخص كردن فيلم‌هاي اكران تازه، افق سينماها را تا پايان تابستان روشن كرد. قرار است از 22 خرداد "دايره زنگي" جاي خود را به "تيغ‌زن" بدهد و "ديوار" پس از "زن‌ها فرشته‌اند"، "10 رقمي" پس از "قرنطينه"، "حس پنهان" پس از "همخانه" و "نسكافه داغ داغ" پس از "هميشه پاي يك زن در ميان است" اكران مي‌شوند. همچنين "كنعان" به عنوان اكران عيد فطر گروه سينما آزادي تعيين شد و روز بليت نيم‌بها هم تغيير نكرد و به روال سابق در روزهاي شنبه باقي ماند.

* گي‌يرمو آرياگا نويسنده فيلمنامه‌هاي "21 گرم"، "بابل" و "سه تشييع جنازه ملكيداس استرادا" به ايران مي‌آيد تا در جديدترين پروژه بهمن قبادي به عنوان مشاور و فيلمنامه‌نويس همكاري كند. توليد اين پروژه كه "60 ثانيه درباره ما"‌ نام دارد با فيلمنامه اوليه قبادي و بازنويسي كامبوزيا پرتوي انجام مي‌شود. اين فيلم چهار روايت از چهار شخصيت داستان درباره يك قتل مشترك است و ديالوگ ندارد.

* هفته گذشته دو فيلمساز ايراني به عنوان داور جشنواره‌هاي خارجي انتخاب شدند. ابوالفضل جليلي به عنوان داور جشنواره فيلم دهلي نو انتخاب شد. اين جشنواره از جشنواره‌هاي معتبر و مطرح است كه از 20 تيرماه آغاز به كار مي‌كند. همچنين مسئولين جشنواره منبر طلايي خواستار حضور مجيد مجيدي در اين جشنواره به عنوان داور و نمايش فيلم‌هاي وي در يك جشنواره مستقل شدند.

كريس دي برگ در ايران

* نظرسنجي جديد مركز تحقيقات صدا و سيما مشخص مي‌كند كه مجموعه "شهريار" ساخته كمال تبريزي رتبه نخست را در ميان مجموعه‌هاي هفتگي به خود اختصاص داده است. اين مجموعه با 57 درصد بيننده در هفته چهارم فروردين‌ماه اين مقام را كسب كرده و رتبه‌هاي بعد را "روزگار قريب"، "بيداري" و "كليد اسرار" به خود اختصاص داده‌اند. اين مجموعه‌ها با ميانگين 90 درصد رضايت كامل بينندگان را جلب كرده‌اند.

* كنفرانس خبري كريس دي برگ خواننده و نوازنده مشهور ايرلندي هفته گذشت برگزار شد و حاميان اين كنسرت معرفي شدند. اين هنرمند و دستيارانش در مدت اقامت در تهران از سالن‌هاي سرپوشيده و سرباز تهران بازديد كردند و سالن منتخب خود را به زودي معرفي مي‌كنند. براي دريافت مجوز كنسرت دي برگ هنوز با ارشاد مذاكره نشده ولي با توجه به سابقه اين هنرمند اميدواري براي صدور اين مجوز وجود دارد.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن