تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820609483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك متخصص خون: مواد دود سيگار سمي و سرطان زا هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك متخصص خون: مواد دود سيگار سمي و سرطان زا هستند
اجتماعي
يك متخصص خون و آنكولوژي گفت : دود سيگار حاوي بيش از چهار هزار ماده شيميايي است كه سمي و سرطان زا هستند.

دكتر مهرداد باقريانروز پنج شنبه در پنجمين روز از هفته بدون دخانيات در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:دود سيگار بيش از ‪ ۴۰‬نوع تركيب سرطان زا دارد و نيكوتين سيگار به سرعت جذب جريان خون مي‌شود و ظرف ‪ ۳۰‬ثانيه به مغز مي‌رسد و روي سلول‌هاي عصبي آن اثر مي‌گذارد.

وي تاكيد كرد: نيكوتين با تاثير بر دستگاه اعصاب مركزي موجب اعتياد مي شود و دود سيگار مانند آزبست (پنبه نسوز) جزو مواد سرطان زا درجه يك طبقه بندي مي‌شود.

اين متخصص خون و آنكولوژي افزود : نيتروزآمين‌ها فعال‌ترين مواد سرطان زاي موجود در دود سيگار هستند.

باقريان با بيان اين كه استفاده از مواد دخاني مهم‌ترين عامل مرگ و ميرهاي قابل پيشگيري محسوب مي‌شود،گفت : خطر بروز سرطان در سيگاري‌ها بيش از ديگران است و اين افراد حداقل ‪ ۱۵‬سال زودتر از افراد غير سيگاري به سنين در معرض خطر سرطان مي‌رسند.

وي دود سيگار براي اطرافيان را نيز زيان آور دانست و افزود: خطر بيماري قلبي و سرطان ريه در افراد غير سيگاري كه در خانه در معرض دود سيگار اطرافيان خود هستند، ‪ ۲۵‬درصد بيشتر از ديگران است.

اين متخصص خون ، خطر پيدايش سرطان سينه در زنان سيگاري و حتي در زناني كه در معرض دود سيگار اطرافيان هستند (در مكان‌هاي سربسته) را، بيش از ساير زنان دانست.

وي افزود: ‪ ۵۰‬درصد سرطان‌هاي مثانه در مردان و بيش از ‪ ۳۰‬درصد سرطان‌هاي مثانه در زنان با استعمال دخانيات ارتباط دارد و سرطان كليه نيزدر افراد سيگاري شايع تر است.

به گفته اين متخصص افرادي كه سالهاي زياد حتي تا زمان ميانسالي سيگار كشيده اند، با ترك كامل استعمال دخانيات خطر پيدايش سرطان ريه در آنان به ميزان زيادي كاهش مي‌يابد.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن