تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820628924




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول دبيرخانه كشوري كنترل دخانيات وزارت بهداشت: استعمال دخانيات باعث ناتواني جنسي و عقيمي در مردان مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مسئول دبيرخانه كشوري كنترل دخانيات وزارت بهداشت: استعمال دخانيات باعث ناتواني جنسي و عقيمي در مردان مي‌شود
دود قليان نيز از اين امر مستثني نيست و آسيب‌هاي فراواني را به همين ترتيب بر فرد مصرف كننده و اطرافيان وي وارد مي‌كند.
ايلنا: مسئول دبيرخانه كشوري كنترل دخانيات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: استعمال دخانيات باعث ناتواني جنسي و عقيمي در مردان مي‌شود.

به گزارش ايلنا، "خديجه محصلي" ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: تنباكو همراه با كاغذ و فيل‌تر و برخي افزودني‌ها، مواد تشكيل دهنده سيگار است و در واقع سوختن اين مواد با هم، ‌ موجب پديد آمدن بيش از ۴ هزار ماده سمي و ۸۰ ماده سرطانزا مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه دود سيگار دو جريان اصلي و فرعي است، افزود: جريان اصلي هنگام پك زدن، وارد دهان و ريه فرد سيگاري مي‌شود و جريان فرعي كه بسيار خطرناك‌تر است در فاصله پك زدن‌ها از نوك سيگار انتشار يافته و در محيط پخش مي‌شود كه هم اطرافيان فرد سيگاري از اين دود استنشاق مي‌كنند و هم در تنفس بعدي وارد ريه فرد سيگاري مي‌شود.

به گفته وي، دود قليان نيز از اين امر مستثني نيست و آسيب‌هاي فراواني را به همين ترتيب بر فرد مصرف كننده و اطرافيان وي وارد مي‌كند.

كار‌شناس مركز سلامت محيط و كار با بيان اينكه با مصرف هر نخ سيگار، ‌فرد سيگاري با سه نوع پديده اصلي بيماري زا روبه رو مي‌شود، ‌ اظهار داشت: سميت حاد يا فوري مانند تنگي نفس، ‌ سميت مزمن يا طولاني مدت مثل سرطان ريه و اعتياد به ماده اعتيادآور موجود در سيگار يا اعتياد به نيكوتين از عوامل اصلي بيماري زا است.

محصلي تصريح كرد: نيكوتين موجود در دود سيگار موجب افزايش واضح ضربان قلب و بالا رفتن فشار خون مي‌شود زيرا در اثر استعمال دخانيات، قلب مجبور به كار بيشتر شده و اكسيژن بيشتري نياز دارد.

وي در ادامه با تأكيد بر اينكه استعمال دخانيات باعث ناتواني جنسي و عقيمي در مردان مي‌شود، گفت: استعمال دخانيات عامل ۹۰ درصد سرطان‌هاي ريه و ۸۰ درصد برونشيت مزمن و ۲۵ درصد بيماري‌هاي اسكميك قلبي است و به طور كلي سيگار كشيدن بر روي تمام قسمت‌هاي بدن آثار سوء خود را مي‌گذارد از پوست كه باعث تيرگي و پيري زودرس در آن مي‌شود تا استخوان‌ها كه باعث پوكي استخوان در آن‌ها مي‌شود.

پايان پيام

سه|ا|شنبه|ا|12|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن