تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804839801




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دنبال نشست اكثريت اعلام شدفواد سنيوره; نخست وزير لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: به دنبال نشست اكثريت اعلام شدفواد سنيوره; نخست وزير لبنان
نمايندگان گروه 14 مارس در پارلمان لبنان، فواد سنيوره را به عنوان نامزد احراز پست نخست وزيرى تعيين كردند. به گزارش پايگاه اينترنتى المحيط، مقامات برجسته گروه حامى‌دولت (14 مارس) در پارلمان لبنان، اعلا‌م كردند: ائتلا‌ف فراكسيون اكثريت عصر سه‌شنبه نشستى را در خصوص تعيين نامزد احراز پست نخست وزيرى برگزار كرد و روز گذشته به ميشل سليمان رئيس‌جمهور لبنان رسما انتخاب سنيوره را به عنوان نامزد احراز اين پست در جريان رايزنى‌هاى امروزش با اعضاى پارلمان ابلا‌غ كرد. روز گذشته سليمان رايزنى‌هايش را در خصوص تعيين نخست وزير با نبيه برى رئيس پارلمان لبنان، حسين الحسينى رئيس پارلمان سابق لبنان و فريد مكارى معاون رئيس كنونى پارلمان، ميشل عون رئيس فراكسيون اصلا‌ح و تغيير و ميشل المر از ديگر نمايندگان پارلمان و نمايندگان مستقل، آغاز كرد. در اين راستا فواد سنيوره بعد از ديدار با سليمان اظهار كرد: هنوز زود است مسئله بازگشت من به پست نخست وزيرى مطرح شود و بايد ابتدا فراكسيون اكثريت نامزد خود را معرفى كند. وى بر لزوم اجراى كامل توافقنامه دوحه و نه فقط بخشهايى از آن تاكيد كرد. نخست وزير لبنان حفظ آرامش داخلى و عدم درگيرى‌را خواستار شد.

واكنش حريري

در همين حال، سعد حريرى رئيس فراكسيون المستقبل در پارلمان لبنان، در گفت‌وگو با شبكه تلويزيونى مصر خاطر نشان كرد: مسئله تعيين نخست وزير منوط به رايزنى‌هاى لا‌زم با رئيس جمهور و رايزنى‌هاى داخلى در اكثريت است. وى افزود: هيچ فرقى ميان من و سنيوره براى تصدى اين پست وجود ندارد. وى آمادگى‌اش را در زمينه مذاكرات با تمام گروه‌هاى داخلى و خارجى اعلا‌م كرد و هر گونه مذاكره ميان حزب‌الله لبنان و حزب حاكم را در حال حاضر رد كرد. سعد حريرى گفت: ازسرگيرى مذاكرات دوطرف در آينده نزديك عجيب نيست و باب مذاكرات همواره باز است. من همواره خواهان مذاكره با جنبش امل و حزب‌الله بوده‌ام. نبيه برى نيز اظهار كرد: توافقنامه مصر توافقنامه‌اى قوى است و هيچ كس نمى‌تواند مانع اجراى آن شود. چون در اين صورت خودش ضرر خواهد كرد. وى ابراز اميدوارى كرد كه هر چه سريع‌تر دولت جديد بر اساس توافقنامه دوحه تشكيل شود. يك مقام برجسته در گروه معارضان اظهار كرد: گروه‌هاى معارض خواهان تصدى سعد‌حريرى بر پست نخست وزيرى هستند. معارضان حاضرند جهت عدم كارشكنى در دوران مسئوليتش تضمين‌هايى بدهند.

منع آمد و شد

همچنين وزارت كشور لبنان، قانون منع آمد و شد موتوسيكلت‌ها را از سه‌شنبه به اجرا گذاشت و هر گونه شعارهاى تحريك آميز را در بيروت تا اطلا‌ع ثانوى ممنوع اعلا‌م كرد. اين قانون پس از آن اعلا‌م شد كه در جريان تيراندازى طرفداران گروه 14 مارس و مخالفان يك سرباز لبنانى كشته شده ارتش لبنان در اين مورد همچنين اظهار كرد: افرادى كه باعث كشته شدن اين سرباز شده‌اند را شناسايى و بازداشت كرده است.

ميانجيگرى تركيه

نخست‌وزير تركيه از نقش مهم تركيه در حل‌وفصل بحران سياسى لبنان بنا به درخواست فورى حزب حاكم اين كشور خبر داد. به گزارش روزنامه حريت ‌ چاپ تركيه ‌ رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه طى اظهاراتى در هواپيما و در مسير بازگشت به تركيه از لبنان اظهار كرد: در اولين روز حوادث و خشونت‌هاى بيروت در ماه مه پيامى‌فورى از يكى از سران حزب حاكم به من ابلا‌غ شد كه خواستار دخالت آنكارا شده بود.وى افزود: سعد حريري، رهبر اكثريت پارلمان لبنان روزهاى سخت و دشوارى را پشت سر گذاشت و ما به او براى عبور از اين مشكلا‌ت كمك كرده‌ايم. اردوغان گفت: حزب حاكم لبنان از آنكارا خواست تا براى متوقف ساختن اقدامات معارضان و كمك به مداخله ارتش در اين زمينه وارد عمل شود و به همين دليل من شخصا با نبيه بري، رئيس پارلمان لبنان تماس گرفتم، ارتش وارد عمل شد و كنترل امور را در دست گرفت. نخست وزير تركيه تاكيد كرد كه شخصا براى حل و فصل بحران لبنان وارد عمل شده و از طريق سفير تركيه در بيروت در حالى كه تمامى‌سفراى خارجى در منازلشان بودند روند امور را پيگيرى مى‌كرده است. وى افزود: سفير تركيه به رغم محاصره منزل حريرى توسط معارضان نزد او رفت و رايزنى‌هايى را در خصوص حل و فصل بحران انجام داد. اردوغان گفت: تركيه نقش مهمى را در ايجاد آشتى و مصالحه بين‌لبنانى‌ها ايفا كرد و نقش اين كشور در ايجاد صلح بود نه كاهش تنش‌ها. وى خاطر نشان كرد: به رغم توافقنامه بوجود آمده نمى‌توان گفت كه امور به طور كامل پايان يافته است بلكه لبنان وارد مرحله جديدى شده كه بايد به آن اميد داشت.

درخواست بان‌كى مون

دبيركل سازمان ملل تصريح كرد: توافقنامه دوحه فرصت جديدى را به دولت و ملت لبنان داد لذا نبايد در اجراى اين توافقنامه كوتاهى شود.

دبيركل سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه لبنانى النهار در پاسخ به اين سوال كه آيا مسئله حل سلا‌ح حزب‌الله لبنان كه در توافقنامه دوحه مطرح نشد فرا رسيده است، گفت: مهم اين بود كه گروه‌هاى لبنانى در‌خصوص حل بحران كشورشان به توافق رسيدند. من انتظار ندارم كه اين توافقنامه تمام مسائل پيچيده لبنان را حل كند، چون هنوز مسائل عديده‌اى از جمله قطعنامه‌هاى شوراى امنيت بويژه 1559 و 1701 وجود دارد كه بايد حل شوند. بان كى مون ادامه داد: من از توافقنامه دوحه حمايت مى‌كنم، بايد با هم به همكارى‌هايمان ادامه دهيم، از اين رو از رهبران لبنانى مى‌خواهيم به مذاكرات عميق در زمينه تحقق آشتى ملى و ثبات سياسى و اجتماعى ادامه دهند. دبيركل سازمان ملل خاطرنشان كرد: بسيار اميدوار كننده است كه ملت لبنان رئيس‌جمهور جديد خود را انتخاب كردند. اميدوارم اين ملت پويايى خود را بازيابد، همه بايد اين فرصت فراهم شده را غنيمت بشمارند. وى افزود: من آماده همكارى با تمام رهبران لبنانى هستم.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن