تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803134522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مظاهري:فضاي اقتصادي كشور رقابتي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مظاهري:فضاي اقتصادي كشور رقابتي شده است
رئيس كل بانك مركزي از اعلام آمادگي براي كمك و ارائه امكانات به بانكهاي خصوصي فعال كشور و كساني كه مايل به راه اندازي بانكهاي خصوصي جديد هستند خبر داد و گفت: فضاي اقتصادي كشور رقابتي شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طهماسب مظاهري عصر امروز در مراسم افتتاح اولين شعبه بانك تجاري ايران و اروپا (بانك خارجي) در جمع خبرنگاران گفت: توسعه اقتصاد كشور نيازمند توسعه بانكداري و نهادهاي مالي در كشور است.

رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه بخشي از نهادهاي مالي در بازار سرمايه متمركز شده كه مقدمات توسعه اين نهادها فراهم شده است، افزود: از جمله بخشهاي نهادهاي مالي بازار سرمايه نظام پولي است.

به گفته وي براي توسعه بانكداري ، تامين منابع مورد نياز براي فعاليتهاي اقتصادي، سرمايه در گردش واحدهاي توليدي و براي سرمايه گذاري جديد، بانكهاي دولتي بايد رشد يابند و توان خود را افزايش دهند كه در اين زمينه با كمك دولت ، بانك مركزي و مجلس اقدامات مناسبي انجام شده است.

وي با اشاره به راه اندازي بانكداري خصوصي و فعاليت آنها از چند سال پيش در كشور، تصريح كرد: آثار اين امر نيز هم اكنون قابل مشاهده است و در طول يك سال گذشته براي توسعه بانكداري خصوص گامهاي بزرگي برداشته شده است.

مظاهري از اعلام آمادگي براي كمك و ارائه امكانات به بانكهاي خصوصي فعال كشور و كساني كه مايل به راه اندازي بانكهاي خصوصي جديد هستند، خبر داد.

وي گام بعدي را ساماندهي موسسات و نهادهاي مالي غير متشكل در كشور اعلام كرد و افزود: طي چندماه گذشته اقداماتي در اين خصوص انجام شده به نحوي كه حدود 7 موسسه موجود ساماندهي شدند.

رئيس كل بانك مركزي با بيان اينكه براي كفايت سرمايه و رعايت روابط بانكي و پولي با اين موسسات هماهنگي هايي صورت گرفته است، گفت: اين موسسات در حال تطبيق فعاليتهاي خود با ضوابط بانك مركزي هستند تا بدين طريق فعاليتهاي خود را گسترش دهد.

وي آخرين حلقه اين زنجير را حضور بانكهاي خارجي در كشور توصيف كرد و گفت: اين بانكها و سرمايه گذاران خارجي با وارد كردن منابع و سرمايه هاي خود به كشور و با رعايت قوانين پولي و بانكي كشور مي توانند فعاليتهاي پولي انجام دهند.

مظاهري با تاكيد بر اينكه مشكلات و ابهامات قانوني اين اقدام طي چند ماه گذشته حل شده است، گفت: با حل اين مشكلات براي حضور بانكهاي خارجي در كشور اعلام آمادگي كرديم و طي آن چند بانك خارجي براي ايجاد شعبه در كشور تقاضاهايي را ارائه دادند كه اجازه آنها صادر شده است.

وي با اشاره به افتتاح اولين شعبه يك بانك خارجي در كشور ابراز اميدواري كرد كه طي روزها و ماههاي آينده بقيه بانكها نيز آماده فعاليت در ايران شوند.

مظاهري خاطرنشان كرد: فعاليت بانكهاي خارجي در كشور باعث مي شود كه اين بانكها از امكانات و ظرفيتهاي اقتصادي كشور بهره مند شوند.

به گفته وي بانكهاي خارجي مي توانند با حضور خود و تامين منابع و نقدينگي مورد نياز براي صنايع ، توليد و اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد در كشور به كشور ما خدمت كنند.

وي در مورد نرخ سود تسهيلات اين بانك گفت: هر بانكي كه در ايران فعاليت مي كند تابع مقررات بانكداري ايران است و به لحاظ ارزي و ريالي مي تواند تسهيلات ارائه نمايد و در قالب عقودي كه در بانكداري ايران تعريف شده، مي تواند فعاليتهاي بانكي خود را انجام دهد.

رئيس كل بانك مركزي بر ايجاد رقابت بين بانكهاي ايراني با بانكهاي خارجي با حضور اين بانكها در كشور تاكيد كرد و افزود: فضاي اقتصادي كشور ، رقابتي پيش مي رود.

وي يكي از اصول اصيل اصلاح ساختار اقتصادي و برنامه هاي اقتصادي سالهاي گذشته را رقابتي كردن فضاي اقتصادي براي تمام فعاليتها عنوان كردو افزود: اين موضوع براي بانكها نيز مصداق دارد به نحوي كه با حضور بانكهاي خصوصي در عرصه فعاليت بانكهاي دولتي در بحث رقابت را بهبود بخشيده است.

مظاهري راه اندازي شعبه بعدي بانكهاي خارجي را منوط به اعلام آمادگي هر يك از آنها ذكر كرد.

رئيس كل بانك مركزي در مورد زمان ابلاغ نرخ سود بانكي گفت: نرخ سود بانكي از پارامترهاي مختلف است كه نرخ سود عقود مبادله اي ، مشاركتي ، نحوه پرداخت سود علي الحساب و قطعي و نحوه پرداخت يارانه دولت براي فعاليتهاي اقتصادي و خروجي هاي با اولويت را دربر مي گيرد.

به گفته وي مجموع اين موارد يك بسته و مجموعه به هم پيوسته و هماهنگي است كه اميدواريم با به نتيجه رسيدن تمام آنها ، نرخ سود را اعلام كنيم.

مظاهري در پاسخ به اين سئوال كه دعوت ميهمانان اين مراسم توسط مهدي رضوي مدير عامل سابق بانك صنعت و معدن صورت گرفته پس چرا وي در اين مراسم حضور نيافته است؟ گفت: رضوي رئيس هيئت نظارت بانك تجاري ايران و اروپا و سهامدار آن است. وي دليل دير آمدن خود براي افتتاح شعبه بانك خارجي را انتظار براي يافتن رضوي جهت حضور در مراسم اعلام كرد.

همچنين در حاشيه مراسم محمود بهمني دبير كل بانك مركزي با بيان اينكه ما در صدد افزايش شعبات بانكهاي خارجي در ايران هستيم، گفت: ما در طي افتتاح بانك دوم در كشور هستيم ، نه شعبه دوم.

وي از تلاش براي تاسيس شش بانك خارجي در كشور خبر داد و گفت: پس از تاسيس اين بانكها تعداد شعبات آنها را افزايش خواهيم داد.

به گفته بهمني با اين تعادل برقرار شده قطعا يك رابطه مستقيم در نرخها و مسائل بانكي برقرار مي شود و با اين شرايط خارجي ها ارتباط بهتري را با ايران آغاز مي كنند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن