تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

‪ ۳۹۰‬ميليارد ريال به آسيب ديدگان بخش كشاورزي فارس تخصيص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ‪ ۳۹۰‬ميليارد ريال به آسيب ديدگان بخش كشاورزي فارس تخصيص يافت
داخلي. اقتصادي. خشكسالي.

دبير ستاد حوادث غير مترقبه استانداري فارس گفت: بر اساس مصوبه هيات دولت، از محل اعتبارات حوادث غير مترقبه، ‪ ۳۹۰‬ميليارد ريال به‌آسيب ديدگان ناشي از خشكسالي بخش كشاورزي در اين استان اختصاص يافت.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي،حميد تقي زاده،چهارشنبه درجمع تشكل‌هاي بخش كشاورزي فارس در شيراز افزود:از محل اين اعتبارات ‪ ۱۵۰‬ميليارد ريال به يارانه علوفه دام عشايري، روستايي وزنبورداري تخصيص يافت.

وي اظهار داشت:همچنين از محل اين اعتبارات، ‪ ۱۷۵‬ميليارد ريال به‌تامين آب شرب دامي، عشايري، روستايي و شهري‌اختصاص يافته است و سازو كارمربوط به خريد و جمع‌آوري دام‌هاي لاغر و مازاد دامداران وتامين علوفه‌براي دام‌هاي آنان فراهم شده است و جمع آوري دام‌هاي اين دسته از دامداران از ‪ ۷۰‬هزار راس در فارس فراتر رفته است.

محمد تقي مقامي مديركل تعاون روستايي فارس هم دراين‌نشست گفت:براي تسريع وپيشرفت درامور مربوط به‌تشكل ها،همه تشكل‌ها اعم از مرغداران، زنبورداران، باغداران ودامداران بايد متفق باشند كه در اين صورت ارايه تصميم و راهكار بر عهده آنان خواهد بود ولي در صورت متفرق و مجزا عمل كردن فعاليت و حركت در اين مسير منتج به شكست است.

مدير بانك كشاورزي فارس هم گفت:امسال دولت ‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال براي تقويت بخش بيمه محصولات كشاورزي اختصاص داده است وتاكنون مجموعه زيان‌هايي كه در بخش كشاورزي اعم‌ازسرمازدگي، خشكسالي و ساير عواملي كه تحت پوشش بيمه قرار دارند،احراز خسارت شده است و به مدت ‪ ۲۰‬روز است كه در حال پرداخت تسهيلات بيمه در اين زمينه هستيم.

سيد محمود طباطبايي افزود: ميزان پرداختي‌هايي كه تا كنون برآورد شده ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال است و اين در حالي است كه‌به‌سبب نارسايي‌در برخي‌از قوانين موجود، بسياري از محصولات كشاورزي تحت پوشش بيمه قرار ندارند.

وي بيان داشت: مجموعه منابع مالي بانك كشاورزي استان فارس، ‪ ۴۰۰‬ميليارد تومان‌است ولي مجموعه تسهيلات پرداختي اين بانك يك هزار ميليارد تومان است.

معاون اموردام سازمان جهاد كشاورزي استان فارس نيز گفت:ازتيرماه پارسال زمان آغاز اجراي طرح ساماندهي مرغ و تا اواخر فروردين ماه امسال، استان فارس به لحاظ ميزان توليد و قيمت به نحوي كه مرغدار و مصرف‌كننده با مشكل مواجه نشوند، درمقايسه باسايراستان‌هاي كشور، از وضعيت سيال تري برخوردار بوده است.

حميدرضا محسني افزود: در طرح ساماندهي مرغ آنچه كه بعضا اين طرح را با تنش مواجه كرد، مشكل نهاده هاست به همين سبب و در راستاي حل اين مشكل اين طرح به شكل ديگري و در سطح محدودتري در آينده ادامه خواهد يافت.

وي، در زمينه خريد دام مازاد دامداران گفت: به واسطه خشكسالي و كمبود علوفه‌ظرف يك ماه‌و نيم گذشته نزديك به ‪ ۸۰‬هزار راس دام از دامداران عشايري و روستايي خريداري شده كه قريب به ‪ ۸۰‬درصد آنها از دام‌هاي مولد است.

مدير عامل صندوق حمايت از توسعه بخش كشاورزي استان فارس هم در اين نشست گفت:‪۴۹‬درصد ازسرمايه‌اين صندوق متعلق به‌دولت و‪ ۵۱‬درصدآن متعلق به تشكل‌هاي بخش كشاورزي اين استان است.

غلامرضا مقصودي افزود: هم اينك سرمايه اين صندوق ‪ ۷۶‬ميليارد ريال است و ‪ ۲۵۳‬تشكل‌فراگير اعم از توليدي روستايي، باغداران، دامداران، زنبورداران و يااينكه به‌نحوي در بخش كشاورزي فعاليت مي‌كنند در اين صندوق عضويت دارند.

وي با اشاره به اينكه تسهيلات پرداختي اين صندوق به اعضاي آن با نرخ سه درصداست‌اظهار داشت:در سفر اخير مقام معظم رهبري به استان فارس،‪ ۳۰‬ميليارد ريال به عنوان تبرك به اين صندوق اهدا كردند و نيز در سفر رييس جمهوري به اين استان نيز ‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال به عنوان سرمايه‌گذاري دولت در قالب يكي از مصوبات به اين صندوق اختصاص يافت.

مدير عامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني كشاورزي باغداران استان فارس هم در اين نشست گفت: اين استان با نزديك به توليد دو ميليون تن محصولات باغي رتبه نخست كشور و با برخورداري از ‪ ۱۲‬درصد از اراضي باغي، مقام دوم را در كشور داراست.

صمد ابراهيمي افزود: همچنين استان فارس در زمينه توليد انار با ‪۲۳/۵‬ درصد، بادام با ‪۲۲/۷‬درصد، انجير با ‪ ۴۸/۸‬درصد و انگور با ‪ ۶۰‬درصد مقام نخست را در كشور دارد و نيز در توليد مركبات با ‪ ۲۹‬درصد از كل توليد، داراي رتبه دوم در كشور است.

مدير عامل اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مرغداران استان فارس هم گفت:شمار شركت‌هاي تعاوني عضو اين اتحاديه ‪ ۱۸‬شركت است و مرغداران عضو اين اتحاديه افزون بر يك هزار واحد توليدي است كه ظرفيت ساليانه جوجه ريزي آنها حدود ‪ ۴۲‬ميليون قطعه است.

صفدر شفيعيان افزود: هم اينك تعداد زيادي از واحدهاي مرغداري به دليل پايين بودن سودتوليد و خسارت‌هاي ناشي از بيماري ها، توان پرداخت وام‌هاي خود را ندارند و شرايط توليد به سبب داشتن حاشيه‌هاي فراوان فشار سنگيني برآنان وارد مي‌كند.

مهدي خشنود مديرعامل اتحاديه زنبورداران استان فارس هم اظهارداشت: هم اينك در استان فارس ‪ ۲۳۰‬هزار كلني زنبور عسل متعلق به دو هزار زنبور دار وجود دارد كه جمعيتي بين ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬هزار نفر از طريق زنبورداري امرار معاش مي كنند.

وي بيان داشت:امسال به سبب بروز خشكسالي كم سابقه به ازاي هر كلني ‪۳۰۰‬ هزار ريال و در مجموع بيش از ‪ ۶۹‬ميليارد ريال خسارت به زنبورداران وارد آمده است كه اگر چاره‌اي از سوي مسوولان مربوط براي آن انديشيده نشود موجب بيكاري و سرخوردگي شمار زيادي از زنبورداران خواهد شد.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن