تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814708388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خراسان رضوي در هفته فرهنگي ايران در هندوستان حضور يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خراسان رضوي در هفته فرهنگي ايران در هندوستان حضور يافت
مشهد - خبرگزاري مهر: برنامه هاي ميراث فرهنگي خراسان رضوي به مدت يك هفته به مناسبت هفته ميراث فرهنگي در هندوستان در شهرهاي دهلي نو پايتخت اين كشور و بمبي شهر تجاري و بزرگ آن كشور برگزار شد.

سعيد برزگر مسئول نمايشگاه خراسان رضوي در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: برنامه هاي هفته فرهنگي ايران در هندوستان شامل اجراي موسيقي سنتي و مراسم آييني استانهاي لرستان و سيستان و بلوچستان، نمايشگاه هاي صنايع دستي در رشته هاي معرق، مليله كاري، ساخت مولاژ، قلمزني روي مس، نمايش گروه تئاتر شمس و مولانا، برپايي چايخانه سنتي، نمايشگاه معرفي جاذبه هاي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي خراسان رضوي، كارگاه هاي عروسك سازي محلي، رنگ آميزي لباس هاي محلي، نقاشي بناهاي تاريخي و بافت قالي صلح و دوستي كه توسط انجمن ميراث فرهنگي فرهنگ سازان كوچك پارس از خراسان رضوي بوده است.

وي ادامه داد: در اين نمايشگاه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي حدود 50 تابلو از ابنيه تاريخي و جاذبه هاي گردشگري استان با زير نويس انگليسي به همراه يك نمونه از صنايع دستي استان در رشته سنگ تراشي را همراه با انواع توليدات فرهنگي خود به نمايش گذاشت.

وي افزود: در طول مدت برگزاري نمايشگاه نيز بيش از سه هزار از انواع توليدات فرهنگي سازمان شامل نقشه گردشگري، بروشور، لوح فشرده، كتاب، كتابچه و پوستر بناهاي تاريخي و جاذبه هاي گردشگري و كارت پستال ابنيه تاريخي به رايگان بين بازديد كنندگان توزيع شد.

برزگر تصريح كرد: نمايش فيلم مستند جاذبه هاي تاريخي و گردشگري كلات نادري، تربت جام و مشهد و برخي ديگر از شهرستان هاي استان و فيلم مستند صنايع دستي استان از ديگر برنامه هاي غرفه سازمان استان در اين نمايشگاه بود.

در مراسم افتتاحيه نمايشگاه مشايي معاون رئيس جمهور رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، سفير جمهوري اسلامي ايران در هند، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات هندوستان و برخي ديگر از مسئولين عالي رتبه حضور داشتند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن