تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820614626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مجموعه‌اي با عنوان «فرهنگ رضوي»آثار مكتوب ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در مجموعه‌اي با عنوان «فرهنگ رضوي»آثار مكتوب ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) منتشر مي‌شود
گروه ادب: آثار و مطالب مكتوب ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) در مجموعه‌اي به‌نام «فرهنگ رضوي» منتشر مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، نشست خبري ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) صبح امروز 5 آبان با حضور «محمد‌حسين صفارهرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و «سيد‌جواد جعفري» دبير جشنواره برگزار شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ابتداي نشست ضمن تسليت به‌مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) و درگذشت شاعر، اديب و انديشمند و پژوهشگر بزرگ قرآن «طاهره صفارزاده» گفت: وجود «طاهره صفارزاده» بركات بسياري را براي جامعه فرهنگي، ديني و قرآني ايران اسلامي داشته است.

او در ادامه ضمن تشريح فعاليت‌هاي ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) گفت: امام هشتم علي‌‌بن‌موسي‌الرضا(ع) اگرچه در ايران آن‌زمان حضوري ناخواسته داشتند، اما ميزان اشتياق و دلدادگي شيفتگان آن حضرت در خراسان و ساير نقاط خارج از حد توصيف بوده است و پس از حضور ايشان در ايران توسعه فرهنگ اسلامي و ولايي در سراسر ايران رواج يافت. محبت و معرفت امام هشتم وسيله‌اي براي گره‌خوردن عواطف مردم به اين نقطه شد، همان‌گونه كه امام خميني(ره) فرمودند: «پايتخت اصلي ايران مشهد مقدس است»، چنين وجود مباركي مي‌طلبد كه ما در ابعاد گوناگون شخصيت آن حضرت كنكاش كرده و به‌توسعه فرهنگ رضوي بپردازيم.

او افزود: جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) در ابتدا در خراسان شمالي، خراسان رضوي و خراسان جنوبي خلاصه مي‌شد، اما هم‌اينك در شرايطي اين جشنواره را برگزار مي‌كنيم كه علاوه بر 30 استان بزرگ كه مشاركت مستقيم در برپايي اين جشنواره دارند، بسياري از استان‌هاي ديگر نيز خود را در آن سهيم مي‌دانند.

صفارهرندي تصريح كرد: در مجموع 75 عنوان برنامه در خلال ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) در سطح ملي و بين‌المللي برگزار مي‌شود كه شامل 29 جشنواره، 28 گردهم‌‌آيي علمي و پژوهشي، 17 نمايشگاه در 17 استان كشور و 115 برنامه خارج از كشور است، در اين دوره جشنواره هشت كشور (آذربايجان، آلمان، ازبكستان، پاكستان، تايلند، تركمنستان، تركيه، و هند) مشاركت دارند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان كرد: مراسم استقبال از ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) به‌مناسبت يادواره ورود امام رضا(ع) به ايران و گذر از اين مرز، در خاك مقدس شلمچه برگزار مي‌شود و اين امر بهانه‌اي است براي گره خوردن دو موضوع گرامي‌داشت ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس و يادواره قدمگاه امام هشتم(ع)، هم‌‌‌چنين مراسم بزرگداشت شاه‌چراغ ، حضرت «‌احمد ‌بن موسي(ع)» در شيراز در مرقد مطهر شاهچراغ كه چهره تابناك فارس است، 15 آبان برگزار مي‌شود.

او در ادامه گفت: ويژه‌برنامه «ميلاد» در تالار وحدت تهران را با حضور هنرمندان برجسته كشور برگزار خواهيم كرد كه در واقع به‌منزله استقبال از جشنواره در تهران است و هم‌زمان با اين ويژه‌برنامه در نهم آبان جشنواره تئاتر رضوي آغاز به كارخواهد كرد، علاوه بر اين جشن‌هاي مردمي نيز در دهه كرامت برگزار مي‌شود كه در بيستم آبان با اختتاميه جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا به اوج خود خواهد رسيد.

بزگداشت سالروز ورود امام هشتم(ع) به ابركوه يزد كه در مسير آن حضرت به مشهد مقدس بوده، برگزاري نمايشگاه «كاروان آفتاب» در 17 استان كشور، 4000 جشن مردمي در 4000 مسجد كشور از برنامه‌هاي ديگر در سالروز ولادت امام رضا(ع) است كه صفارهرندي به آن اشاره كرد.

صفارهرندي تعداد آثار شركت‌كننده در اين جشنواره را 22350 اثر، شامل آثار حرفه‌اي و آماتور دانست و گفت: 225 نفر برگزيدگان اول تا سوم اين جشنواره از سراسر كشور هستند.

او تمهيدات انديشيده‌شده براي ارتقاي كيفي جشنواره را چنين بيان كرد: تشكيل اتاق فكر با حضور 100نفر از هنرمندان، ايجاد كارگروه تخصصي، تشكيل هيئت علمي براي جشنواره، به تصويب رساندن برنامه‌هاي هر استان در شوراي عمومي آن استان، تقويت بخش داوري با انتخاب داوران برجسته و سفارش آثار به هنرمندان برجسته، از برنامه‌هايي است، كه براي ارتقاي كيفي جشنواره ارائه داده‌ايم.

همه‌ساله در اين جشنواره در تلاش هستيم كه به لحاظ كيفي سطح جشنواره را ارتقا دهيم

در ادامه نشست «سيدجواد جعفري» دبير جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) گفت: همه‌ساله در اين جشنواره در تلاش هستيم كه به لحاظ كيفي سطح جشنواره را ارتقا داده و بتوانيم آثار ارسالي را در آينده مورد بهره‌برداري قرار دهيم، اين دغدغه در جشنواره ششم تا حد زيادي تحقق يافته و بنا به نظر داوران كيفيت آثار بسيار بالاست، تا آن جايي‌كه هيئت داوران به دشواري رتبه آثار برگزيده را انتخاب كرده‌اند.

ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) در دهه كرامت از 10 تا 20 آبان سال جاري برگزار مي‌شود، بخش‌هاي اين جشنواره شامل افتتاحيه و جشنواره كريمه اهل بيت(س) در استان قم، جشنواره سفرنامه‌نويسي رضوي در آذرباييجان شرقي، سومين جشنواره بين‌المللي شعر رضوي (تركي ـ آذري) در آذرباييجان غربي، سومين جشنوراه سراسري مديحه‌سرايي و چاووش‌خواني در استان اردبيل، سومين جشنواره ملي مشاعره رضوي در استان بوشهر، سومين جشنواره ادبيات كودك و نوجوان در فرهنگ رضوي در استان چهارمحال بختياري، سومين جشنواره ملي جوانه‌هاي شعر رضوي در استان خراسان جنوبي، چهارمين جشنواره ملي داستان‌هاي كوتاه (كبوتر حرم) در استان سمنان، دومين همايش علمي پژوهشي امام‌ رضا(ع) در آيينه قرآن و عترت(ع)، سومين كنگره بين‌المللي شعر رضوي در استان كرمان، نخستين دوره انتخاب كتاب، پايان‌نامه و طرح پژوهشي امام رضا(ع)، سومين جشنواره ملي جلوه‌هاي رضوي در هنرهاي سنتي در استان اصفهان، مسابقه فرهنگي ويژه ميلاد امام رضا(ع)، سومين جشنواره ملي مشاعره رضوي در استان بوشهر، جشنواره فيلم و عكس رضوي در استان تهران، همايش خوزستان دروازه ورود تشيع و امام ‌رضا(ع) به ايران، دومين همايش علمي پژوهشي جلوه‌هاي معرفتي در مناظرات و بيانات رضوي در استان زنجان، جشنواره فرهنگي پژوهشي فضايل رضوي (دو قدم تا عشق) در استان سيستان و بلوچستان، پنجمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي امام رضا(ع) در استان فارس، ششمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي در استان قزوين، دومين همايش علمي پژوهشي مهرورزي و عدالت در كلام و سيره رضوي در استان گلستان، سومين جشنواره فرهنگي هنري وبلاگ‌نويسي فرهنگ رضوي در استات گيلان، سومين جشنواره سراسري آواها و نواهاي زيارتي و مذهبي (سراج خراسان) در استان لرستان، جشنواره شناخت اخلاق و آداب رضوي در استان كرمان و جشنواره تئاتر رضوي در استان تهران، است.

مراسم اختتاميه ششمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) 20 آبان در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن