تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815285697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار تاريخي رهبران چين و تايوان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ديدار تاريخي رهبران چين و تايوان
جام جم آنلاين: رهبران احزاب حاكم چين و تايوان امروز براي نخستين بار طي 60 سال گذشته در تالار خلق در شهر پكن و در مقابل انبوه عظيمي از خبرنگاران با يكديگر ديدار كردند.


به گزارش فارس ، طي اين ديدار "هو جين‌تائو" رئيس‌جمهور و دبير كل حزب كمونيست چين و "وو پوه هسيونگ" رهبر حزب كومينتانگ تايوان با يكديگر دست دادند و به گفت‌وگو پرداختند.

هو جين‌تائو اعلام كرد: «سفر هسيونگ به چين واقعه مهمي در روابط ميان اين دو حزب و اين دو كشور محسوب مي‌شود.»

وو پو هسيونگ نيز خاطرنشان كرد: «اميدواريم به مدد تلاش‌هاي بي‌وقفه و پيوسته‌مان بتوانيم اختلافات خود با دولت تايپه را كنار بگذاريم و در جهت منافع مشترك گام برداريم.»

چين و تايوان همچنين قرار است در ماه ژوئن آينده به نشانه بهبود و گرمي روابط دو كشور مذاكرات مستقيم خود را از سر گيرند.

روابط چين و تايوان از سال 1949 ميلادي كه انقلاب كمونيستي در چين به پيروزي رسيد همواره با تنش همراه بوده است.

انقلابيون حزب كمونيست چين به رهبري مائو در سال 1949 در يك جنگ داخلي بر حزب ناسيوناليست حاكم بر اين كشور غلبه كردند كه در نتيجه آن سران حزب ناسيوناليست به همراه 2 ميليون نفر از طرفداران آن به جزيره تايوان پناهنده شدند و حكومت جديدي را در اين جزيره پايه گذاري كردند. به اين ترتيب چين از تايوان جدا شد و اين دو كشور از آن زمان تاكنون هيچگونه روابط ديپلماتيكي با يكديگر نداشته‌اند.

اين در حالي است كه پكن همواره تايوان را بخش جدايي ناپذير خاك خود قلمداد كرده و اعلام داشته است در صورت تلاش تايوان براي اعلام رسمي استقلال ، از بازوي نظامي خود براي بازگرداندن تايوان به سرزمين اصلي چين استفاده مي‌كند و به اين كشور حمله خواهد كرد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 315]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن