تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815153911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي: آثار عرفان حقيقي در مقابل مقدرات الهي تسليم است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي: آثار عرفان حقيقي در مقابل مقدرات الهي تسليم است
خبرگزاري فارس: نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي گفت: آثار عرفان حقيقي در مقابل رضا و مقدرات الهي تسليم است.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، محسن مجتهد شبستري امروز در كنگره بزرگداشت ميرزا جواد ملكي تبريزي افزود: انساني كه از عرفان واقعي و حقيقي سخن مي گويد به مقام اخلاص مي‌رسد.
وي ادامه داد: آثار معرفت‌الله در وجود مبارك آيت‌الله ميرزا جواد آقا جواد تبريزي مشهود است.
شبستري اضافه كرد: از آثار عرفان حقيقي و واقعي خوف از پروردگار متعال است و از آثار معرفت الله ، بندگي الله است.
وي با اشاره به ابعاد زندگاني آيت الله ملكي تبريزي افزود: ايشان به سحر خيزي بسيار معتقد بودند و در شب هاي طولاني سه ساعت قبل از اذان صبح بيدار مي شدند وبا خشوع خاصي به عبادت پروردگار متعال مي پرداختند.
وي افزود: امام خميني (ره) از اين عالم به شيخ جليل القدر عارف باالله نام برده و تاكيد كرده‌اند كه كتب ميرزا جواد ملكي تبريز را مطالعه كنيد.
امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به ترويج عرفان كاذب بين جوانان امروزي افزود: متاسفانه برخي با ادعاهاي كاذب و دروغين عرفاني كاذب را ترويج مي دهند و متاسفانه برخي از جوانان ما نيز از آنان پيروي مي‌كنند.
وي برگزاري چنين كنگره هايي را در شناساندن عرفان واقعي موثر دانست و تصريح كرد: اميدواريم با برگزاري اين كنگره جوانان ابعاد زندگي علما و عرفاي واقعي را در ك كنند.
گفتني است، آيت‌الله ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي، فرزند حاج ميرزا شفيع، در محله سرخاب تبريز به دنيا آمده و در سال1343 هجري قمري چشم از جهان فرو بست.
وي پس از كسب تحصيلات مقدماتي در تبريز، به حوزه علميه‌ نجف رفت و در زمره شاگردان آيت‌الله همداني، آخوند خراساني و آيت‌الله ميرزا حسن نوري قرار گرفت. برپايه اين گزارش، اسرار الصلوة، رساله لقاءالله و المراقبات از جمله كتب آيت‌الله ميرزا جواد آقا ملكي تبريزي است كه هر سه به زبان عربي نگاشته شده و به فارسي ترجمه شده ‌است. حضرت امام خميني(ره)، حضرات آيات سيد ابوالقاسم خويي و سيد شهاب الدين مرعشي نجفي از جمله شاگران و هم نشينان آيت‌الله ملكي تبريزي بوده‌اند كه جرعه‌هايي از درياي معرفت را در محضر آن سالك عارف نوشيده‌اند.
انتهاي پيام/ص
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن