تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815154129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بهداشت: بايد دانشجويان آماده به خدمت اسلامي تربيت كنيم نه دانشجويان شكننده


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير بهداشت: بايد دانشجويان آماده به خدمت اسلامي تربيت كنيم نه دانشجويان شكننده


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي امروز در جمع معاونان دانشجويي و فرهنگي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور، اظهار كرد: بايد دانشجويان آماده به خدمت اسلامي تربيت كنيم، نبايد دانشجويان را به گونه‌اي تربيت كرد كه موجودات شكننده‌اي شوند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر كامران باقري لنكراني در همايش معاونان دانشجويي فرهنگي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور تاكيد كرد: فعاليت در زمينه دين، بايد جزو مهمترين برنامه‌هاي معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاهها قرار گيرد.

وي با اشاره به مقايسه‌اي كه در 12 سال پيش درباره گرايشهاي سياسي دانشجويان خاورميانه انجام شده بود اظهار كرد: متاسفانه در آن زمان عليرغم اينكه آمريكا بيشترين دشمني را با مردم ايران داشت اما در آن آمار بيشترين پايگاه مردمي آمريكا در ميان جوانان ايراني بود كه خوشبختانه طبق بررسي كه اخيرا انجام شد، هوشياري سياسي جوانان ما خيلي بهتر از گذشته است و بالعكس آن موضوع را نشان داده است.

دكتر لنكراني در عين حال خاطر نشان كرد: خوشحالم كه ظرفيت دانشگاهي كشور نشان مي‌دهد كه بيش از 80 درصد دانشجويان نمازخوان و حدود 70 درصد روزه بگير و معتقد به نذر و نياز هستند. اين تعداد ظرفيت بسيار خوبي است و معاونان دانشجويي بايد بدانند كه از روي قيافه افراد نمي‌توان در مورد آنها قضاوت كرد، نمازخواندن و روزه گرفتن افراد زمينه‌هايي است كه حجت را بر ما تمام مي كند. بنابراين ما بايد اين ظرفيت‌ها را زنده كنيم تا آنها جلوه يابند.

وزير بهداشت با اشاره به ترويج عرفانهاي كاذب و دامن زدن برخي افراد به اين موجها، تصريح كرد: جاي اين سوال مطرح است چرا توجه به مسائل عرفاني زمينه دار است، در واقع چون دانشجويان به ماوراء الطبيعه، عالم معنوي و خدا اعتقاد دارند به مسائل عرفاني نيز توجه مي كنند بنابراين وظيفه ما اين است كه خوراك خوب در اختيار آنها قرار دهيم.

وزير بهداشت با اشاره به مشكلات مالي معاونت دانشجويي با بيان اينكه اعتبارات اين معاونت نسبت به سال گذشته 36 درصد افزايش يافته است، اظهار كرد: هر چند پيشنهاد ما 70 درصد بود ولي نصف آن تخصيص يافت كه بايد از آن حداكثر استفاده را كرد.

وزير بهداشت با تاكيد به اينكه نبايد در هيچ دانشگاهي ميان مجموعه‌هاي فرهنگي آن رقابت ايجاد شود، خاطر نشان كرد: مجموعه هاي فرهنگي بايد به يكديگر كمك كنند و برنامه هاي خود را به پيش ببرند.

وي در عين حال تاكيد كرد: وزارت بهداشت بودجه‌هاي فرهنگي و دانشجويي را به دانشگاه‌ها صد درصد اختصاص مي دهد، اما توقع برنامه‌ريزي مناسب از دانشگاه‌ها داريم.

وزير بهداشت با بيان اينكه نماز جماعت، ساعات فراغت، فضاهاي ورزشي، محيط خوابگاه‌ها، اساتيد مشاور از ظرفيتهاي فرهنگي دانشگاه‌ها هستند، اظهار كرد: بايد از همه آنها استفاده لازم و مناسب شود.

وزير بهداشت همچنين در اين همايش خاطرنشان كرد: اگر كسي فكر مي‌كند تصميمي در وزارت بهداشت مانع نوآوري در دانشگاه‌هاست، بايد مطرح كند تا آن مانع را برداشته شود. دانشگاه‌ها در اين قبيل امور اختيار تام دارند البته محدوديت‌هايي گذاشتيم و به آن پايبند هستيم. به عنوان مثال من مخالف اردوهاي مختلط و وجود تشكلهاي غيرقانوني در دانشگاهها هستم، در صورتي كه بفهمم در دانشگاهي اين گونه اتفاقات رخ داده است با آنها برخورد جدي خواهم كرد.

دكتر لنكراني با تاكيد به اينكه معاونان دانشجويي بايد ارتباط خود را با دانشجويان تقويت كنند، خاطر نشان كرد: نوآوري از بطن دانشگاه‌ها استخراج مي‌شود، در نتيجه بايد فضايي را ايجاد كنيم كه دانشجويان بتوانند حرفهاي جديدي بزنند.

وي با اشاره به در نظر گرفته شدن ايجاد شوراي فرهنگي در دستگاه هاي آموزش عالي در قانون گفت: اگر لازم است پيشنهاد دهيد تا اين شورا در دانشگاه‌ها براي تقويت و مشاركت بيشتر دانشكده ها ايجاد شود تا اين موضوع را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح كنيم.

وزير بهداشت در خاتمه با اعلام موافقت خود با رتبه‌بندي معاونت دانشجويي فرهنگي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ابراز اميدواري كرد كه اين رتبه‌بندي آثار خوبي داشته باشد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن