تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814652974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوگواري ايام فاطميه در مساجد و تكاياي استان اردبيل برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سوگواري ايام فاطميه در مساجد و تكاياي استان اردبيل برگزار مي‌شود
داخلي. اجتماعي. مناسبتها. فاطميه.

همه ساله با فرارسيدن ايام شهادت دخت گرامي پيامبر اسلام و ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) آيين‌هاي ويژه سوگواري اين ايام از سوي مردم مومن استان اردبيل در اكثر مساجد و مكانهاي مذهبي برگزار مي‌شود.

شيفتگان و عاشقان راستين ولايت در اين آيين‌ها با بر پايي مجالس سوگواري و ختم و دادن نذري و اطعام مستمندان به پيشگاه آن بانوي بزرگوار ابراز ارادت مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مردم دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت در اين ايام با تعطيلي محل كسب و كار خويش و نصب پرچم‌هاي عزا در كوچه و بازار، در تكايا و مساجد شهرها و بخشها تجمع و در سوگ بانوي دو عالم عزاداري مي‌كنند.

همچنين مراسم سوگواري سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روستاي چلك شهرستان گرمي مغان شكل و حال و هواي ويژه‌اي دارد.

طبق يك آيين قديمي از يك ماه مانده به ايام شهادت آن حضرت اهالي اين روستا خودجوش نذورات جمع‌آوري شده را گاو و گوسفند خريداري و يك روز باقي به سالروز شهادت دامهاي خريداري شده را در ميدان روستا ذبح و سهمي از گوشت نذري را به تعداد زنان و دختران روستابه منازل ساكنين محل ارسال مي‌دارند.

استان اردبيل به دليل نقش مهم آن در رسميت بخشيدن به مذهب تشيع در طول تاريخ مهد مذهب تشيع بوده و مردم آن به ائمه اطهار(ع) عشق و ارادت خاصي دارند. ك/‪۳‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن