تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 11 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813584567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار قم:قم مركز توليد فكر و فرهنگ ديني جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: استاندار قم:قم مركز توليد فكر و فرهنگ ديني جهان است
قم - خبرگزاري مهر: محمد ناظمي اردكاني گفت: قم مركز توليد فكر و فرهنگ ديني ايران و جهان است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، استاندار قم، صبح امروز در ديدار با مسئولان جامعه المصطفي العالميه، شهر مقدس قم را مركز توليد فكر و فرهنگ ديني در ايران و جهان بر شمرد و اظهار داشت: جامعه المصطفي نماد اين ماموريت است و مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي آموزشي و پژوهشي ديني در جهان امروز باشد.

ناظمي اردكاني رقابت ديني را در دنيا روز‌افزون خواند و بيان داشت: اين رقابتها با گرايش و توجه جوانان به مذهب بالا رفته است و جاي فراواني براي كار و تلاش در اين زمينه وجود دارد.

وي با اشاره به تاسيس دانشگاه مجازي امام خميني(ره) در جامعه المصطفي گفت: ايجاد اين مركز موجب مسرت و خوشحالي است و براي كساني كه از سفر به ايران براي تحصيل علوم ديني محروم مي‌ماندند، فرصت بسيار مناسبي خواهد بود.

استاندار قم، آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي استان را براي گسترش زيرساختهاي فيزيكي و گسترش فعاليت جامعه المصطفي العالميه اعلام كرد و آنرا جزء اولين فرصتهاي خدمت دانست.

در اين ديدار حجت الاسلام عليرضا اعرافي، رئيس جامعه المصطفي توجه استاندار قم به اين نهاد را ارزشمند دانست و گفت: اميدواريم استانداري و ساير دستگاه‌هاي اجرايي گامهاي موثري در نهادينه شدن فرهنگ بين المللي اسلامي در اين شهر بردارند.

وي قم را كانون توليد فكر و انديشه اسلامي دانست و بيان داشت: جامعه المصطفي العالميه گوشه ‌اي از بركات انقلاب اسلامي، نظام جمهوري اسلامي ايران و حوزه علميه است و بايد نگاهي ويژه و چشم ‌اندازي بلند به حركت اين نهاد داشت.

وي با اشاره به مسائل فرهنگي پيش روي شهر قم اظهار داشت: به دليل بين‌المللي بودن فضاي فرهنگي قم، شايسته است مسئولان به اين موضوع توجه ويژه‌ اي داشته باشند.

وي افزود: زيرساخت‌ها متناسب با اين فضا نيستند و نياز به ظرفيتهاي مناسب‌تري در اين رابطه وجود دارد.

اعرافي در ادامه با اشاره به آشنا نبودن دستگاه‌هاي اجرايي ادارات استان با فعاليتهاي جامعه المصطفي خاطرنشان كرد: اين نهاد حوزوي است و به تجربيات روز توجه دارد و در صدد گسترش فكر اسلامي حوزوي در دنياست.

وي افزود: شفافيت يكي از سياستهاي مهم اين نهاد است و مي‌توان بازديد مقامات و سفراي كشورهاي مختلف جهان از اين نهاد را در جهت اين سياستها دانست.

رئيس جامعه المصطفي در بخش ديگري از سخنان خود، رقابت اديان را در دنيا مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: اشتغال به تحصيل بالغ بر 20 هزار طلبه از كشورهاي مختلف جهان و فارغ التحصيل شدن بيش از 15 هزار طلبه از افتخارات اين مركز بزرگ علمي و ديني است و افراد زيادي خواهان حضور در اين نهاد هستند و اين نشان‌دهنده ظرفيت بالاي كار در جامعه المصطفي العالميه است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن