تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815479761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيروهاي دولتي تاجيكستان سهراب لنگري اف و هفت تن ديگر را دستگير كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نيروهاي دولتي تاجيكستان سهراب لنگري اف و هفت تن ديگر را دستگير كردند
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): دوشنبه - "نصرالله محموداف" دادستان كولاب در ولايت ختلان تاجيكستان اعلام كرد:نيروهاي دولتي اين كشور پس از چند ساعت درگيري سهراب لنگري اف و هفت تن از طرفداران او از جمله دو تبعه افغانستان را دستگير كردند.


به گزارش ايرنا ، اين درگيري مسلحانه صبح روز سه شنبه زماني آغاز شد كه ماموران وزارت كشور تاجيكستان اقدام به دستگيري سهراب لنگري اف از افراد پرنفوذ كولاب كردند و عده اي از طرفداران او نيز به مقابله برخاستند.
گفته مي شود براثر تيراندازي ها در اين شهر ، چهار نفر از جمله دو كودك كشته و چهار نفر از ماموران انتظامي تاجيكستان مجروح شده اند.
دادستان كولاب روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت : سهراب لنگري اف و طرفداران او به قاچاق مواد مخدر و نگهداري سلاح متهم هستند و عمليات نيروهاي دولتي براي بازداشت آنها به منظور جلوگيري از فعاليت بعدي اين گروه صورت گرفته است .
وي افزود : بزودي با تشكيل پرونده جنايي ، جزييات بيشتري در ارتباط با اتهامات اين افراد از سوي بازپرسي دادستاني ارائه خواهد شد.
برخي منابع خبري از كشف و ضبط مقدار زيادي سلاح خودكار و مواد مخدر از محل زندگي لنگري اف خبر دادند.
گزارشها يي نيز حاكي است كه نيروهاي دولتي براي حمله به منزل لنگري اف از خودروهاي جنگي استفاده كرده و بخشي از منزل او و نيز منازل همسايگانش را تخريب كردند.
سهراب لنگري اف برادر ژنرال "فيضعلي لنگري اف" از فرماندهان ارشد وزارت دفاع تاجيكستان و نيز برادر "لنگري لنگري اف" فرمانده ارشد جبهه خلقي هستند كه سال 1993 ميلادي در جريان درگيري با مخالفان دولت به طرز مشكوكي كشته شد.
جبهه خلقي تاجيكستان براي مقابله با نيروهاي مخالف دولت در سال 1992 ميلادي تشكيل شد و در به قدرت رسيدن امامعلي رحمان رييس جمهوري فعلي اين كشور نقش مهمي داشت .
شهر كولاب در ولايت ختلان تاجيكستان در220 كيلومتري جنوب شرق دوشنبه پايتخت اين كشور واقع است .
آساق **2151**305**1789**1513
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن