تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815437638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهردار تهران: ميزان پيشرفت دربازسازي بافت‌هاي فرسوده از شاخص‌هاي بررسي عملكرد امسال شهرداران مناطق خواهد بود پركردن چاله و جمع‌آوري زباله كار اصلي ما نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شهردار تهران: ميزان پيشرفت دربازسازي بافت‌هاي فرسوده از شاخص‌هاي بررسي عملكرد امسال شهرداران مناطق خواهد بود پركردن چاله و جمع‌آوري زباله كار اصلي ما نيست


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

شهردار تهران در جلسه توديع و معارفه مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران، گفت: اين ظلم است كه ما در شهرداري به موضوع بافت فرسوده، نگاه اقتصادي پيدا كنيم و شهرداري نه تنها نبايد از اين موضوع منفعت مادي ببرد، بلكه بايد براي انگيزه دادن، در جاهايي از حق و حقوق خود بگذرد.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، دكتر محمدباقر قاليباف در اين جلسه كه صبح امروز در سازمان نوسازي شهر تهران برگزار شد، تصريح كرد: مهم‌ترين منفعتي كه شهرداري و شهر تهران از اين موضوع مي‌برد، ارتقاي كيفيت زندگي در حاشيه شهر است و همين كه وارد يك محيط در جنوب شهر شويم و احساس كنيم كه مردم در آن منطقه در حد و اندازه قابل قبول زندگي مي‌كنند، مهم‌ترين ثروتي است كه ما به دست آورده‌ايم كه اين حتما يك ثروت عظيم مادي براي جنوب شهر به وجود مي‌آورد و فاصله شمال و جنوب شهر را كاهش مي‌دهد.

قاليباف در ادامه از تغيير نيافتن سياست‌ها و اهداف سازمان نوسازي شهر تهران خبر داد و گفت: ما با همان سياست، اهداف و رويكردي كه كار را در اين مجموعه شروع كرديم، با اتكا به انسجام و توان بيشتر و همچنين بهره‌گيري از نيروهاي جديد و مجرب و علمي تلاش مي‌كنيم، تا تمام آن اهدافي كه دنبال كرده و عينيت ببخشيم.

وي افزود: مقوله بافت فرسوده و بحث سازمان نوسازي از همان روز نخستي كه توفيق خدمت در شهرداري تهران را پيدا كردم به عنوان يك دغدغه در ذهنم بود و شايد اين به خاطر سابقه ذهني بود كه از قبل نسبت به بافت فرسوده داشتم.

شهردار تهران ادامه داد: در سوابق مديريتي افراد، هركس يك ذائقه‌اي دارد و در جايي متمركز مي‌شود، اما در شهرداري‌هاي گذشته، بافت فرسوده به عنوان يك دغدغه شهردار مدنظر نبوده و وقتي به گذشته نگاه كردم، نديدم به طور جدي درباره بحث بافت فرسوده تصميم و كار سنگيني را آغاز كرده باشند.

قاليباف سپس به دوران فرماندهي خود در نيروي انتظامي اشاره كرد و گفت: در آن دوره، به خاطر نوع مسووليتم، ناگزير بودم، لايه‌هاي زيرين جامعه را با دقت ببينم. در اين نگاه وقتي بحث حاشيه، حاشيه‌نشيني و محروميت و مشكلاتي كه در حوزه حاشيه و مخصوصا در جنوب شهر و حتي در نقاطي از شمال شهر ديده مي‌شد، زندگي را به كام انسان تلخ مي‌كرد. به همين دليل وقتي وارد مجموعه شهرداري شدم، به دكتر عندليب گفتم كه واقعا بايد با انگيزه، به پاي كار بيايد، زيرا بايد از طرفي مشكلات و مسايل اجراي كار را حل و از سوي ديگر اين فرهنگ و توجه را ايجاد مي‌كرديم.

شهردار تهران با اشاره به اين كه آسيب‌هاي اجتماعي و موضوعات خفته و عميقي در بحث بافت فرسوده وجود داشت، گفت: مردم حق و حقوقي دارند و ما هم نسبت به آنان وظيفه و تكليفي داريم كه بايد به خوبي آن را انجام دهيم.

وي گفت: رنگ كردن، گل كاشتن، چاله پر كردن و جمع‌آوري زباله، حتما بخشي از كار امروز ماست، ولي كار اساسي و اصلي ما نيست. حتي طرح‌هاي جهادي كه قبلا انجام مي‌داديم، امروز همان طرح‌هاي موضوعي و موضعي است كه تعريف كرديم.

وي با بيان اين كه شهرداران مناطق بايد دغدغه بافت فرسوده داشته باشند، گفت: همان طور كه يكي از آيتم‌هاي بررسي عملكرد شهرداران مناطق ميزان درآمد است، يكي از آيتم‌هاي مهم بررسي عملكرد شهرداران مناطق در سال 87، ميزان پيشرفت آن‌ها در بازسازي بافت فرسوده است و اين موضوع بايد براي شهرداري، مردم و بخش خصوصي هم دغدغه باشد.

وي در ادامه گفت: يكي از عواملي كه باعث نگراني سرمايه‌گذاران در كشور شده، بحث تغيير قانون و ضوابط است. تغيير مديران نيز يك نگراني ديگر است كه يكي از كارهاي ما بايد اين باشد كه نشان دهيم، اگر مديري تغيير مي‌كند، در هيچ رويكرد ما، كوچك‌ترين تغييري حاصل نمي‌شود، زيرا اولين خواسته سرمايه‌گذار تامين امنيت سرمايه‌اش است.

شهردار تهران با بيان اين كه جذب سرمايه‌گذار و اطمينان دادن به او و مردم از نكاتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد، گفت: چيزي كه مي‌تواند، بزرگترين آسيب باشد، بحث مربوط به سلامت كار در مجموعه است و مديران بايد با حساسيت به اين توجه كنند كه كار درست، سالم و رعايت قوانين و ضوابط درست انجام شود و پلشتي در مجموعه كاري وارد نشود.

قاليباف ادامه داد: بحث بافت فرسوده و كار سازمان نوسازي قبل از اين كه يك كار فني و اقتصادي باشد، كاملا اجتماعي است و ما نبايد به اين بخش كه با روح و روان شهروندان سروكار دارد، بي‌توجهي كنيم.

شايان ذكر است در اين مراسم مهندس فريدون درويش‌زاده به عنوان مديرعامل جديد سازمان نوسازي شهر تهران معرفي شد و از زحمات دكتر عندليب ـ مديرعامل پيشين اين سازمان ـ قدرداني به عمل آمد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 812]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن