تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815335130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي جنبش صدر: بيانيه‌ صدر درباره توافقنامه امنيتي، هشدار به حكومت عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سخنگوي جنبش صدر: بيانيه‌ صدر درباره توافقنامه امنيتي، هشدار به حكومت عراق است
خبرگزاري فارس: سخنگوي جريان صدر تاكيد كرد: بيانيه مقتدا صدر درباره توافقنامه راهبردي عراق و آمريكا، هشدار به دولت عراق است نه تهديد عملي آن.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري "اصوات‌العراق"، "صلاح العبيدي"، با اشاره به صدور بيانيه‌ مقتدا صدر گفت: دعوت مقتدا صدر در بيانيه‌اي كه روز سه‌شنبه آن را صادر كرد، تهديد حكومت نيست و تنها هشداري به سران حكومت تلقي مي‌شود.
مقتدا صدر روحاني عراقي ضد اشغالگري، ديروز(سه‌شنبه) با انتشار بيانيه‌اي از مردم اين كشور خواست در مخالفت با توافقنامه راهبردي طولاني مدت بين عراق و آمريكا وارد عمل شوند و مخالفت گسترده خود عليه اين توافقنامه را اعلام كنند.
مقتدا صدر از مردم و نمايندگان پارلمان و جريانهاي سياسي تمامي فراكسيون‌ها و جريانهاي حزبي و سياسي عراق خواست عليه اين توافقنامه وارد عمل شوند و پس از اقامه نماز جمعه هر هفته، تا لغو نهايي اين توافقنامه در تمامي مناطق عراق تظاهرات كنند.
صلاح العبيدي با تاييد صحت بيانيه صدر تاكيد كرد: بيانيه مستقيما حكومت عراق را خطاب قرار نمي‌دهد بلكه مقصود آن گروه‌ها و شاخه‌هاي سياسي، مردمي و اصناف مختلف عراق است تا موضعي براي تصميمات حكومت بگيرند و در اتخاد آن مشاركت بكنند.
سخنگوي جريان صدر افزود: اگر مقتدا صدر در اين بيانيه لحن هشدارآميز به خود گرفته است اين به معناي تهديد عملي نيست بلكه تنها هشداري در اين خصوص به شمار مي‌رود.
العبيدي با اشاره به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا خطاب به دولت عراق تاكيد كرد: حكومت عراق مي‌بايد از نزديك شدن به چنين توافقنامه‌هايي كه شكل ديگري از اشغالگري است به شدت پرهيز كند.
سخنگوي جريان صدر با اشاره به اينكه مذاكرات گروه عراقي و آمريكايي براي توافقنامه همچنان در جريان است تصريح كرد: مي‌توان تصميم اين چنين توافقنامه‌اي را از طريق همه‌پرسي اتخاذ كرد يا تصميم آن را در پارلمان يا مستقيما در حكومت گرفت، ولي مقتدا صدر به حكومت هشدار مي‌دهد كه مسئوليت اين امر را تنها بايد بر دوش بگيرد.
مقتدا صدر در بيانيه‌ خود كه ديروز (سه‌شنبه) منتشر شد، خواهان رد كردن توافقنامه‌ طولاني مدت با آمريكا شده است و از حكومت درخواست كرده است تاچنين توافقنامه‌اي را امضا نكنند.
توافقات اوليه توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا ابتدا در 26 آگوست سال 2007 ميان جرج بوش رئيس‌جمهور آمريكا و حكومت عراق صورت گرفت كه بوش در آن خود را متعهد به برقراري مناسبات طولاني مدت و همكاري دو كشور براي تحقق منابع مشترك، دانست.
اين در حالي است كه روزنامه انگليسي گاردين، ماه گذشته ميلادي با اشاره به اين توافقنامه نوشت: پيش‌نويس توافقنامه راهبردي ميان آمريكا و عراق در 7 مارس، موسوم به "سري ‌و حساس" تغيير قيموميت عراق از سازمان ملل متحد به آمريكا را هدف قرار داده است و به آمريكا اجازه مي‌دهد تا فرماندهي نظامي در عراق و بازداشت افراد را بر حسب ضرورت و اوضاع امنيتي و بدون تعيين مدت زماني، به جاي نيروهاي عراق بر عهده بگيرد.
انتهاي پيام/.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن