تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814740361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بورس و بازار - روابط‌عمومي سايپا: قيمت‌ها را كنترل كرديم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: بورس و بازار - روابط‌عمومي سايپا: قيمت‌ها را كنترل كرديم
بورس و بازار - روابط‌عمومي سايپا: قيمت‌ها را كنترل كرديم

گروه اقتصادي: پيرو درج مطلبي در صفحه 15 روزنامه كارگزاران روابط‌عمومي شركت سايپا جوابيه‌اي را به دفتر روزنامه ارسال داشته كه متن آن را مي‌خوانيد:

در روز شنبه چهارم خرداد، گزارشي با عنوان «وعده‌هاي آقاي مديرعامل» در صفحه 15 آن روزنامه چاپ شد كه مطالب خلاف واقع و نادرستي در آن مطرح گرديده بود؛ هرچند نويسنده گزارش بهتر بود قبل از نگارش، اطلاعات مقدماتي را در موارد مطروحه كسب مي‌نمود اما به جهت اطلاع دوستان همكار در روزنامه كارگزاران و براي تنوير افكار مخاطبان نكاتي چند لازم به ذكر است:
1- اينكه 122 روز پيش مهندس بذرپاش در جاده مخصوص كرج- نه جاده قديم كرج- ايده‌هاي بسياري در سر داشت و با تدبر و تامل و كمك و همراهي پرسنل گروه خودروسازي سايپا با وجود تمام مشكلاتي كه در راه توليد ايجاد شده است افتتاح 30 پروژه به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب را در سرلوحه كاري خود قرار داد و تاكنون با گذشت 2 ماه از سال و با وجود كندي حركت برنامه‌ها در ماه‌هاي اول سال 9 پروژه از 30 پروژه به بهره‌برداري و افتتاح رسيده است؛ رشد 10 درصدي توليد به نسبت مدت مشابه در سال گذشته بيانگر اين موضوع مي‌باشد و با اين روند انتظار مي‌رود در پايان سال 87 بيش از 30 پروژه افتتاح گردد.
2- به گفته نويسنده گزارش رئيس سابقه بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف- نه دانشگاه اميركبير- در مدت 122 روز حضور در سايپا «قرباني سياست» لقب گرفت و اين در حالي است كه پيشينه مديريتي ايشان در پارس‌خودرو از همه‌چيز روشن‌تر و گواه توان و تفكر بالاي اقتصادي وي است. آنجايي كه در مقايسه سال 86 به نسبت مشابه سال 85 در شركت پارس‌خودرو انباشت توليد با 4/9 درصد، فروش داخلي 58 درصد و فروش صادراتي 49 درصد رشد روبه‌رو بوده است و همين توان بالا براي رشد و بالندگي در پارس‌خودرو باعث گرديد كه ايشان به سمت مديرعامل گروه انتخاب شوند.
3- نويسنده گزارش با كمي تامل و تفكر مي‌توانست به اين موضوع پي ببرد كه عامل گران شدن خودرو در كشور نه مديرعامل فلان شركت است و نه كس ديگر، بلكه با گران شدن فولاد، آهن و مواد خام اوليه قيمت تمام‌شده كالا دست‌كم 20 درصد افزايش قيمت داشته است هرچند تمام تلاش گروه خودروسازي سايپا بر اين است كه با تمهيدات خاص اين افزايش قيمت به نحو ديگر جبران شود.
4- به تصور نويسنده گزارش، توليد تندر90 از سوي توليدكنندگان ايراني با شكست روبه‌رو شده است و اين در حالي است كه در هفته گذشته شركت مگاموتور سايپا با همت كارشناسان خود توانست پس از ماه‌ها تلاش به افتتاح خط توليد انبوه موتور تندر 90 با استاندارد يورو 3 و يورو 4 با كيفيت بالا دست يابد. گزارشگر روزنامه محترم كارگزاران توقف توليد اين محصول را كاملا سياسي دانسته، در صورتي كه مشكلاتي كه بعضي از قطعه‌سازان به دليل كمبود نقدينگي و محدوديت‌هاي گمركي با آن مواجه هستند باعث شده وقفه‌هايي در افزايش تيراژ توليد اين محصول به وجود آيد كه با مساعدت وزير محترم صنايع و معادن اين مشكل در روزهاي آتي حل خواهد شد و در نهايت بايد اشاره كرد تامين و تدارك قطعات خودروي تندر90 به عهده شركت رنو پارس است نه خودروسازان.
5- نويسنده مقاله ظاهرا از قيمت‌هاي روز بازار داخلي اطلاع دقيقي ندارد و بهتر بود به جاي نگارش مطالب نادرست و توهين‌آميز سري به بازار داخلي مي‌زد تا بداند كه در هفته‌هاي گذشته خودروي زانتيا در حدود 2 ميليون تومان كاهش قيمت داشته است و مابقي محصولات اين گروه به تناسب محصول كاهش قيمت داشته‌اند.
6- در قسمت ديگري از گزارش نويسنده سعي دارد با بيان فعاليت‌هاي فرعي كه در كنار و به موازات فعاليت‌هاي اقتصادي گروه خودروسازي سايپا دنبال مي‌شود بيان كند كه فعاليت‌هاي جنبي اصل فعاليت گروه را تحت تاثيري قرار داده و حال غير از اين است و مگر تلاش و كوشش همزمان در دو عرصه اقتصادي و ورزشي و استفاده از امكانات اقتصادي در جهت رشد ورزش و سلامت در جامعه كسي را به سختي خواهد انداخت، پس جاي بسي تامل و تفكر دارد چراكه استفاده از قهرمانان ورزشي و بهره‌گيري از تجربه و توان آنها بايد در تمامي مقاطع ورزشي صورت پذيرد.
در پايان بايد گفت كه آمار، ارقام و اطلاعات صحيح مي‌تواند مبناي قضاوت در مورد عملكرد مديران قرار گيرد و بيان مطالب حاشيه‌اي و به دور از واقع هرچند از روي اغراض سياسي هم نباشد، نه‌تنها با رسالت اطلاع‌رساني سنخيت ندارد كه كمكي به حل مشكلات و پيشرفت صنعت كشور نخواهد كرد.
توفيقات روزافزون آن روزنامه محترم را در زمينه اطلاع‌رساني، خدمت به كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي خواستاريم.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن