تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814269513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش پنجمين نمايشگاه بين‌المللي عمران و ساختمان كيشرقابت 244 شركت در هواي شرجي


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش پنجمين نمايشگاه بين‌المللي عمران و ساختمان كيشرقابت 244 شركت در هواي شرجي
گروه بازرگاني- 244 شركت داخلي و خارجي از عصر دوشنبه تازه‌ترين دستاوردهاي خود را در زمينه عمران و ساختمان در مركز بين‌المللي نمايشگاه كيش به نمايش گذاشته‌اند. در اين نمايشگاه كه امروز پايان مي‌يابد جلوه‌هاي فن‌آوري و خدمات مدرن در وضعيتي كه تورم در بخش مسكن سير صعودي دارد‌، ديدني است.مهندس داود مددي‌، مديرعامل منطقه آزاد كيش در مراسم گشايش اين نمايشگاه گفت:


فعاليت‌هاي عمراني و صنعت ساختمان نقش تعيين‌كننده‌اي در توسعه كشورهاي جهان دارد. بر اساس بررسي‌هاي انجام شده توسط موسسات معتبر بين‌المللي حجم فعاليت‌هاي ساختماني جهان در سال 2007 به 7/4‌ هزار ميليارد دلار رسيد كه ژاپن و چين با 700 و 600‌ميليارد دلار سرمايه‌گذاري بعد از آمريكا در رتبه‌هاي دوم و سوم از اين نظر قرار دارند.مددي با اشاره به اين كه در سال 2006 حدود 40د‌رصد انرژي توليد شده در جهان در ساختمان‌ها به مصرف رسيده‌، افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه با به‌كارگيري فن‌آوري‌هاي نوين‌، و جلوگيري از اتلاف سرما و گرما در ساختمان‌ها مي‌توان 50د‌رصد از هدر روي انرژي كاست. مددي رشد صادرات خدمات فني مهندسي طي سال‌هاي گذشته را اميدواركننده ارزيابي كرد و گفت: ارزش قراردادهاي خدمات فني مهندسي كشورمان در سال 76 به بيش از 2‌ميليارد دلار رسيد. مديرعامل منطقه آزاد كيش، ايران را در توليد انواع مصالح ساختماني داراي مزيت نسبي دانست و افزود: برگزاري اين نمايشگاه در جزيره كيش به سبب نزديكي به كشورهاي حاشيه خليج فارس و درياي عمان و همچنين وجود فعاليت‌هاي گسترده عمراني در اين جزيره‌، موقعيت مناسبي را براي معرفي و بازاريابي انواع لوازم و تجهيزات ساختماني و شهرسازي فراهم كرده است. مددي سپس طرح جامع مقصد كيش با عنوان «باغ ايراني در خليج‌فارس» كه در سال 84 به تصويب شوراي عالي معماري و شهرسازي رسيده است را گامي ‌موثر در توسعه مجتمع‌هاي مسكوني، هتل‌ها و مراكز اقامتي و گردشگري در اين جزيره دانست. او از همه شركت‌هايي كه مي‌خواهند در اين طرح مشاركت داشته باشند دعوت به همكاري كرد. محمد برزگري‌، معاون وزير مسكن و مديرعامل شركت مجري پروژه‌هاي ساختماني و تاسيسات دولتي و عمومي ‌نيز ديگر سخنران اين مراسم بود. وي با ابراز تاسف از زلزله اخير چين، گفت: آمار بالاي كشته‌هاي اين زلزله به دليل فقدان مصالح نوين و طراحي‌هاي ساختماني است.او اعلام كرد؛ آمادگي داريم با تمام وجود همكاري لازم با كشور چين انجام دهيم؛ چراكه تجربيات خوبي در زمينه ساخت و ساز در زلزله‌هاي مختلفي مانند بم و رودبار به دست آورده‌ايم. سپس ايرج رهبر، رييس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بيان اينكه 95د‌رصد از ساخت و سازهاي كشور به دست بخش‌خصوصي انجام مي‌گيرد، تاكيد كرد: بايد تعامل دولت و بخش‌خصوصي بيشتر شود كه خوشبختانه در چند سال اخير هر دو طرف گام‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته‌اند. در ادامه‌، فرهاد سعدلو، دبير انجمن كانون سراسري انبوه‌سازان نيز خواستار حضور انبوه‌سازان در كليه امور مرتبط با ساخت و ساز در كشور شد. به باور وي نقش‌آفريني انبوه‌سازان در تصميم گيري‌هاي كلان مربوط به بخش مسكن مي‌تواند از افزايش قيمت‌ها و تورم در اين بخش جلوگيري كند.
فقط نمايندگي‌ها مي‌آيند
در حاشيه اين نمايشگاه با چند تن از مديران شركت‌هاي بخش‌خصوصي گفت و گو كرديم. رفيعي،رييس هيات مديره شركت «پديده آذران» مي‌گويد: نقش نمايشگاه در توسعه بازاريابي كتمان‌ناپذير است. البته اين جا كيش است و در كنار مزيت‌هاي قابل توجه آن، اين محدوديت هم وجود دارد كه بسياري از مشتريان ما نمي‌توانند به دليل دوري راه، به نمايشگاه بيايند كه بايد رسانه‌ها در اين ميان نقش اصلي را بازي كنند. با اين حال استقبال خوبي از نمايشگاه شده و از تهران كه بگذريم در هيچ كجاي ديگر نمي‌توانيم اين چنين ظاهر شويم. او به يك نكته ديگر هم اشاره مي‌كند: مي‌گوييم نمايشگاه بين‌المللي‌، اما فقط نمايندگي‌هاي شركت‌هاي خارجي كه در ايران دفتر و دستك دارند به اين گونه نمايشگاه‌ها مي‌آيند. سري تكان مي‌دهد و مي‌گويد: به همين هم راضي هستيم.
ما متفاوتيم
محمد سيفي، مديرعامل «گروه كارخانجات فرآورده‌هاي نسوز آذرخش» معتقد است كه آنچه اين شركت توليد مي‌كند و در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته با هرآنچه كه پيش‌تر در كشورمان ديده‌ايم متفاوت است. به گفته سيفي فرآورده‌هاي نسوز اين كارخانه به فن‌آوري پيشرفته از ايتاليا مجهز است و در ايران و منطقه‌، نمونه‌اي ندارد.
سنگ ما، رقيب ما
اسماعيل فخري‌، مدير شركت صنايع سنگ مرواريد ايران، كه محصولات اين شركت به چندين كشور از جمله چين و دانمارك صادر مي‌شود، وضعيت صادرات سنگ را مبهم ارزيابي مي‌كند و مي‌گويد: چين بازار سنگ را در دنيا قرق كرده. سنگ خام كشورمان را وارد مي‌كند و پس از فرآوري‌، به بازارهاي جهاني مي‌فرستد كه در واقع مي‌شود رقيب خود ما.
ماسه شور‌، ساختمان نمور
دقايقي برق نمايشگاه رفت و همه جا تاريك شد. بيرون رفتيم و كنار در ورودي پاي سخن يكي از پيمانكاران ساختماني منطقه نشستيم كه سخن بسيار داشت و از آن ميان اين چند جمله را نقل مي‌كنيم: برخي از سازندگان ساختمان از ماسه نامرغوب جزيره استفاده مي‌كنند كه مثل برف آب مي‌شود و عمر مفيد آن تقريبا هيچ است. تفاوت قيمت اين نوع ماسه با ماسه مرغوب حداقل 600هزار تومان در هر تن است كه ناخودآگاه به چنين فرآيندي دامن مي‌زند. بايد فكري براي اين ساختمان براندازها كرد!
هزار و يك سبك معماري
محمد عزيزي‌، معمار است. او را در غرفه شركت مهندسان مشاور «آتك» ديديم؛ شركتي كه طرح‌هاي بزرگي در كيش دارد. عزيزي مي‌گويد: ساخت و ساز در كيش يا با مديريت سازمان منطقه آزاد انجام مي‌گيرد كه اصول طراحي و اجرا رعايت مي‌شود يا آنكه توسط «شخصي‌سازها‌» و سرمايه‌گذاران بخش‌خصوصي به اين كار مي‌پردازند كه معلوم نيست چه قدر به طراحي و معماري و اصول ساختمان‌سازي پايبندند. به باور عزيزي، در سال‌هاي گذشته طرح جامعي براي پروژه‌هاي خصوصي در جزيره وجود نداشته است بنابرين هزار و يك سبك معماري مي‌بينيم كه تناقض برانگيز است.
كاش براي اطلاع‌رساني آمده باشند...
مدير يك شركت معتبر ساختماني كه نمي‌خواهد نامي ‌از او به ميان آيد، چنين نمايشگاهي را فرصتي براي ديدن دوباره فن‌آوري‌ها مي‌داند، مي‌گويد: اگر كيش را از نو بشناسيم مي‌بينيم كه قابل مقايسه با هيچ كجا نيست. در رمان مادام بوواري، شاهكار گوستاو فلوبر‌، نمايشگاهي مي‌بينيم كه در واقع نشانه‌اي به عصر مدرن است. چنين نمايشگاه‌ها از اواخر قرن نوزدهم شكل گرفتند و نشانگر گذار توليد از سنت به مدرنيته بودند و هستند. نمايشگاه كيش حتي در آن هواي شرجي نفس‌گير‌، ديدني است و فراموش نشدني.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن