تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055942




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرانسه، بريتانيا و نروژ در اعتصاب


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: فرانسه، بريتانيا و نروژ در اعتصاب
گروه بين‌الملل – ديروز اعتصاب‌هاي گسترده‌اي در چند كشور اروپايي برگزار شد به گونه‌اي كه مي‌توان ديروز را روز اعتصاب در اروپا ناميد.كاميون‌‌داران در انگليس هزاران نفر از كاميون‌داران انگليسي و ولزي از ديروز اعتصاب سراسري خود را آغاز كردند. اين اعتصاب در اعتراض به افزايش سرسام‌آور سوخت و ماليات بر انرژي انجام شده است.


اين كاميون‌داران كه به دعوت چند اتحاديه كارگري دست به اعتصاب زده‌اند، خواستار ديدار با گوردون براون نخست وزير بريتانيا شده‌اند.
آنها گفته‌اند كه قصد دارند شكايت خود را به صورت مكتوب تسليم نخست وزير در خانه شماره 10 داونينگ استريت كنند.
خسارت اعتصاب اين عاملان حمل‌ونقل مي‌تواند به ميليون‌ها پوند در روز برسد. اين كارگران خواستار كاهش ماليات بر سوخت شده‌اند.
افزايش قيمت سوخت كه اكنون ليتري 25/1 پوند است، به شدت حمل‌ونقل جاده‌اي انگليس را تحت تاثير قرار داده است. كاميون‌داران در كارديف ولز نيز ديروز دست به اعتصاب نامحدود زدند.
ماهيگيران در فرانسه
ماهيگيران فرانسوي ديروز با برگزاري راي‌گيري بر ادامه جنبش اعتراض‌آميز خود مهر تاييد زدند.
ماهيگيران معترض كه از هفته گذشته در اعتصاب هستند، قصد دارند همچنان به اعتصاب خود ادامه بدهند. ماهيگيران فرانسوي نيز به افزايش سوخت اعتراض دارند و مي‌گويند كه با قيمت‌هاي كنوني نمي‌توانند قايق‌هاي خود را به دريا ببرند.وزير شيلات و كشاورزي فرانسه قرار است براي رسيدگي و توضيح درباره اين اعتصاب در اتحاديه اروپا حضور پيدا كند.اعتصاب ماهيگيران فرانسوي باعث شده است تا قيمت انواع ماهي در اين كشور افزايش پيدا كند.از سوي ديگر راهپيمايي‌هاي اعتراض‌آميز معلمان فرانسوي نيز همچنان ادامه دارد. آموزگاران فرانسوي خواهان افزايش دستمزدهاي خود هستند.
معلمان و پرستاران در نروژ
معلمان و پرستاران نروژي ديروز دومين روز اعتصاب و اعتراض خود را برگزار كردند.به گزارش آسوشيتدپرس از اسلو بيش از 3هزار و 500 معلم، پرستار و مربي پيش دبستاني در اسلو دست از كار كشيده‌اند.اين اعتصاب پس از آن سازماندهي شد كه اين افراد نتوانستند با كارفرماهايشان بر سر حقوق جديد به توافق برسند.اتحاديه‌هاي كارگري خواهان افزايش قيمت درصدي حقوق‌ها شده‌اند، اما كارفرمايان مي‌گويند كه تنها با افزايش 2/3درصدي حقوق‌هاموافقت مي‌كنند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن