تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814289027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتساب طرح تبديل بانك ها به دولت و تكذيب مظاهري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتساب طرح تبديل بانك ها به دولت و تكذيب مظاهري
روز يكشنبه خبرگزاري فارس با انتشار خبري ادعا كرد به پيش نويس طرح ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه كه از سوي دولت به وزارت دارائي و بانك مركزي پيشنهاد شده، دست پيدا كرده است. انتشار اين خبر كافي بود تا رسانه ها و منتقدين دولت به بهانه نقد اين طرح دولت را آماج حملات خود قرار دهند.
انتشار بحث بر انگيز خبري كه از آن به عنوان پيش نويس ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه ياد شد، موج جديدي از فضا سازي هاي تبليغاتي را عليه دولت نهم و تصميمات انقلابي آن در عرصه اقتصاد كليد زد.

به گزارش رجانيوز، روز يكشنبه خبرگزاري فارس با انتشار خبري ادعا كرد به پيش نويس طرح ادغام و تبديل 8 بانك دولتي به بانك قرض الحسنه كه از سوي دولت به وزارت دارائي و بانك مركزي پيشنهاد شده، دست پيدا كرده است. انتشار اين خبر كافي بود تا رسانه ها و منتقدين دولت به بهانه نقد اين طرح دولت را آماج حملات خود قرار دهند. اما اظهارات امروز طهماسب مظاهري رئيس كل بانك مركزي كه در حاشيه همايش سياست‌هاي پولي و ارزي در يك نشست خبري شركت كرده بود پرده از واقعيت برداشت.

رئيس كل بانك مركزي با تاكيد بر اينكه نفس ادغام بانكها موضوعيت ندارد، تأكيد كرد متن اوليه ادغام بانكها پيش‌نويسي است كه توسط يك يا دو كارشناس اقتصادي نوشته شده و براي اعلام و نظرخواهي از مديران بانكي به برخي از بانكها ارسال شده است. وي با تأكيد براينكه اين پيش‌نويس متن مصوب دولت نيست و انتصاب آن به اين عنوان جعلي است افزود هر دستگاهي مي‌تواند پيش‌نويسي را تهيه كند و با ذكر عبارت پيش‌نويس آن را براي نظرخواهي به جامعه نخبگان ارائه نمايد. اما اين متن پيش‌نويس بوده است كه حتي قبل از نظرات كارشناسي اوليه در اختيار عموم قرار گرفت.

ولي با وجود اين اظهارات، برخي خبر گزاري ها و رسانه ها همچنان در نقد سياست ابلاغ نشده دولت در مورد ادغام بانك ها مشغول فعاليت خبري هستند.

شايد بتوان اين اقدامات را با توجه به اظهارات اخير رئيس جمهور در جمع دانشجويان كه در آن تصريح كرده بود "اكنون برايم حق اليقين است كه اگر كارها را با قوي ترين منطق هم اعلام كنيم، آنقدر مقاومت و فضاسازي مي كنند تا انجام نشود ...برخي خيال مي كنند اگر منطق كارها را بگوييم، همراهي مي كنند اما كارها هميشه آنطور ساده كه مي خواهيم جلو نمي رود." تفسير كرد. طرح تأسيس بانك هاي قرض الحسنه به عنوان يكي از اصلي ترين سياست هاي اقتصادي دولت و مورد تأكيد رئيس جمهور است.

به هر حال، اگرچه طرحي درخصوص تحول در نظام بانكي از سوي كارگروه مرتبط در حال تهيه است و طي روزهاي آينده جزئيات دقيق آن اعلام خواهد شد اما درج اخبار غيرموثق كه با استقبال رسانه هاي ضد دولتي نيز همراه مي شوند، تنها مايه خدشه دار شدن اعتبار يك خبرگزاري رسمي است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن