تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813034860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پي بروز خشكسالي و وارد آمدن خسارت؛ روستاييان بردسكن براي خروج از بحران مالي به قالي‌بافي خانگي روي آوردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در پي بروز خشكسالي و وارد آمدن خسارت؛ روستاييان بردسكن براي خروج از بحران مالي به قالي‌بافي خانگي روي آوردند
خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

مدير اداره بازرگاني بردسكن گفت: شهرستان بردسكن با داشتن بالغ بر4 هزار بافنده، يكي از مراكز عمده توليد فرش دستباف در خراسان رضوي به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان، پوركاويان با بيان اين مطلب افزود: با توجه به وضعيت سرمازدگي باغات و بروز خشكسالي در اين شهرستان، خسارت جبران‌ناپذيري به بخش كشاورزي اين شهرستان وارد شده و با توجه به اين كه بيش از90 درصد جمعيت اين شهرستان از اين راه امرار و معاش مي‌كردند براي خروج از بحران مالي به ايجاد قاليبافي‌هاي خانگي روي آوردند تا كمكي به تامين نسبي توليدات در اين بخش شود.

مديراداره بازرگاني بردسكن ادامه داد: در صورتي كه اين روند ساماندهي نشود نه تنها فرصت به دست آمده از بين خواهد رفت، بلكه با چالش‌هايي در اين هنر و صنعت مواجه خواهيم شد.

وي اظهار كرد: اتحاديه صنف توليدكنندگان فرش دستباف از اواخر سال 85 در اين شهرستان فعاليت خود را آغاز و تاكنون 3 هزار و800 نفر بافنده خانگي اين شهرستان شناسايي و براي 3 هزار و 13 نفر كارت شناسايي صادر شده است.

مدير اداره بازرگاني بردسكن افزود: سالانه در شهرستان بردسكن 15 هزار متر مربع انواع فرش با طرح‌هاي نائين و تبريز و در مناطق عشايري نيز طرح محلي و سنتي توليد مي‌شود.

پوركاويان گفت: به منظور ارتقاي سطح كيفي توليدات فرش دستباف با همكاري تشكل‌هاي صنفي درصدد آماده‌سازي بستر مناسب در اين رابطه هستيم كه صدور مجوز و اعطاي تسهيلات از محل طرح‌هاي زودبازده اقتصادي براي 15 مجتمع توليد فرش متمركز و واحد رنگرزي از جمله اين اقدامات است.

وي اظهار كرد: گزارش‌هاي واصله حاكي از آن است كه واحدهاي مذكور نسبتا مطلوب هستند؛ به طوري كه 80 درصد اين واحدها اقدام به عرضه مواد اوليه خارجي و مرغوب كرده و مابقي نيز از مواد مرغوب داخلي استفاده مي‌كنند.

وي به برگزاري دوره‌هاي آموزشي به بافي در روستاها و مركز اين شهرستان اشاره كرد و افزود: در اين دوره‌ها قاليبافان با روش‌هاي نوين بافت، شناخت مواد اوليه، چله‌كشي، بازاريابي و نقشه‌خواني آشنا مي‌شوند.

مدير اداره بازرگاني بردسكن گفت: برگزاري كلاس‌هاي آموزشي به بافي براي بافندگان يكي از برنامه‌هاي اين اداره در سال جاري نيز است.

وي با توجه به وظايف صنف توليدكنندگان فرش كه به منظور حمايت از بافندگان تشكيل شده است خواستار پيگيري مشكلات اعضا به منظور تعيين نرخ مقاطع كاري و ترغيب‌بافندگان و دارندگان مجتمع‌ها به انعقاد قرارداد قبل از شروع كار شد.

پوركاويان همچنين از معرفي بيش از700 بافنده اين شهرستان به تامين اجتماعي و عقد قرارداد 400 نفر از آنها براي برقراري بيمه تامين اجتماعي خبر داد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن