تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815513441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گروه اتحاد براي آزادسازي سومالي دچار تفرقه و دودستگي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گروه اتحاد براي آزادسازي سومالي دچار تفرقه و دودستگي شده است
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): تهران - گروه "اتحاد براي آزادسازي مجدد سومالي" به دليل شركت برخي اعضاي آن در اجلاس جيبوتي دچار تفرقه و دودستگي شده است .


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبكه تلويزيوني الجزيره قطر روز سه شنبه در گزارشي افزود: گروهي از اعضاي اين اتحاد ماه قبل در نشست جيبوتي با حضور بعضي اعضاي دولت انتقالي سومالي كه تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد، شركت كردند و همين امر به دودستگي شديد در اين گروه انجاميد.
خبرنگار الجزيره در "اسمره" پايتخت اريتره در اين زمينه گفت: "فقط هشت ماه از عمر اتحاد براي آزادسازي مجدد سومالي سپري شده است. اين اتحاد در اسمره و پس از سرنگوني حكومت دادگاه هاي شرعي و ورود نيروهاي اتيوپي به خاك اين كشور تاسيس شد.
وي افزود: در طول اين عمر كوتاه ، گروه ياد شده خالي از اختلاف نظرها نبوده ولي اين اختلافات به قطع رابطه و دودستگي و رواج چنين خبرهايي در رسانه هاي خبري منتهي نشده بود.
بنابر اين گزارش، بحران داخلي اتحاد در ابتداي ماه جاري و زماني ايجاد شد كه گروهي از اعضاي اتحاد در ملاقاتي با برخي اعضاي دولت انتقالي با ميانجيگري فرستاده سازمان ملل در امور سومالي در پايتخت جيبوتي شركت كردند.
به گفته خبرنگار الجزيره، همين حضور موجب شد اعضاي اتحاد به دو گروه موافق و مخالف تبديل شوند و رسانه ها به كانال ارتباطي بين دو گروه در اسمره و جيبوتي تبديل شوند.
وي تصريح كرد: جديدترين اظهار نظر مسئولان اتحاد، سخنان رئيس اتحاد در جيبوتي بود كه دولت اريتره را به دخالت منفي در امور اين اتحاد و تلاش براي ايجاد تفرقه بين اعضاي آن متهم كرد.
بر پايه گزارش، اين موضع رهبر اتحاد در قبال دولت اريتره و دعوت براي برگزاري جلسه كميته مركزي اتحاد در جيبوتي امري غير منتظره نبود و اعضاي باقي مانده اتحاد در اسمره را شگفت زده نكرد. آنان اقدامات انجام شده در برگزاري نشست جيبوتي و اتهامات عليه دولت اريتره را "توطئه آمريكا و غرب" با هدف ضربه زدن به مقاومت سومالي و حمايت از دولت در حال سقوط اين كشور دانستند".
الجزيره افزود: بر اساس قانون اتحاد، مقر اين گروه در اسمره است و جلسات كميته مركزي در اين شهر برگزار مي شود، اما دعوت براي برگزاري جلسه در جيبوتي، نشان دهنده تمايل غير قانوني گروهي كوچك از اعضاي اتحاد است .
اكنون اتحاد براي آزاديسازي مجدد سومالي، داراي دو كادر رهبري است: يكي در اسمره و ديگري در جيبوتي و به نظر مي رسد هر يك از اين دو گروه مي كوشند، تعداد بيشتري از مردم سومالي را نسبت به درستي موضع خود قانع كنند ولي قدرت نظامي در صحنه نبرد، كفه موازنه قدرت را به نفع يكي از آنها سنگين تر مي كند.
الجزيره متذكر شد: سومالي سرزميني تكه تكه شده و تحت حاكميت گلوله و گرسنگي و خشكسازي است و رهبراني در اين سرزمين حضور دارند كه هرگاه به توافق مي رسند دچار اختلاف مي شوند، برخي طمع ورزي هاي منطقه اي و بين المللي هم در باره سومالي حد و مرزي ندارد. سومالي در حال حاضر در چنين وضعيتي و در انتظار لحظه تعقل و خردمندي فرزندانش است، پيش از اينكه چشمي به كمك دشمنانش داشته باشد".
صوير ** 1491**1549
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن