تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):شعبان ماه من است. هر كه ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813115506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زلزله زدگان چين به طور موقت از شمول قانون تك فرزندي معاف مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زلزله زدگان چين به طور موقت از شمول قانون تك فرزندي معاف مي‌شوند
اجتماعي
مطبوعات دولتي چين نوشتند كه به موجب رهنمودهاي ارائه شده در خصوص سياست تك فرزندي اين كشور، خانواده‌هايي كه تنها فرزند خود را در جريان زلزله اخير از دست داده اند، مي‌توانند فرزند ديگري داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از پكن، چنگدو ايونينگ نيوز دوشنبه شب اعلام كرد كه مقامات چيني پس از وقوع زمين لرزه اخير در جنوب كشور دستور العمل هايي را منتشر كردند كه براساس آن، زوج‌هاي فرزند از دست داده مي‌توانند پس از هماهنگي با آسازمان دولتي تنظيم خانواده فرزند ديگري به دنيا آورند براساس اين گزارش، دستور العمل‌هاي ارائه شده، قانون تك فرزندي چين را كه براساس آن، خانواده‌هاي شهري اجازه داشتن يك فرزند را دارند و خانواده هاي روستايي در صورتي كه فرزند اول آنها دختر باشد مي‌توانند دو فرزند داشته باشند، تغيير نمي‌دهد و صرفا براي مطابقت با شرايط موجود خواهد بود زمين لرزه ‪۱۲‬ماه مه در استان سي چوان در جنوب چين بيش از ‪۶۵‬هزار كشته به جا گذاشت و چند هزار كودك را به كام مرگ فرستاد.

از زمان تصويب و اجراي قانون تك فرزندي در حدود سه دهه پيش در چين كه با هدف مهار رشد جمعيت اين كشور صورت گرفت، فرزندان به مهمترين دارايي خانواده‌هاي چيني بدل شده اند.

بنا بر آمار دولت چين، اجراي اين سياست در كشوري كه با جمعيتي بالغ بر بيش از يك ميليارد و سيصد ميليون نفر ، پرچمعيت‌ترين كشور جهان محسوب مي شود، كاهش ‪ ۴۰۰‬ميليون مورد زاد و ولد را به دنبال داشته است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن