تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815311152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با ايجاد استثنائاتي در قانون تك فرزندي علاقه خانواد‌ه‌هاي چيني به سرپرستي كودكان يتيم شده در زلزله


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: همزمان با ايجاد استثنائاتي در قانون تك فرزندي علاقه خانواد‌ه‌هاي چيني به سرپرستي كودكان يتيم شده در زلزله
خبرگزاري فارس: همزمان با اعلام علاقه خانواده‌هاي چيني براي قبول سرپرستي حدود 40 هزار كودك يتيم شده در زلزله، مقامات چيني از ايجاد استثنائاتي در قانون تك فرزندي در مناطق زلزله زده خبر دادند.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از آسوشيتدپرس از پكن ، مقامات دولت چين اعلام كردند خانواده‌هايي كه فرزند آن‌ها در زلزله كشته شده و يا به شدت دچار آسيب ديدگي يا معلوليت شده است از شمول قانون تك فرزندي معاف مي‌شوند. كميته ساختار خانواده و جمعيت شهر چنگدو پايتخت استان زلزله زده سيچوان اعلام كرد كه اين خانواده‌ها مي‌توانند مجوز داشتن يك بچه ديگر را هم به دست آورند.
يكي از مقامات اين كميته به نام وانگ گفت: "‌عده زيادي از خانواده‌ها شامل اين قانون جديد مي‌شوند كه ما در حال شفاف‌سازي بيش‌تر اين قوانين هستيم."
زلزله 12 مي گذشته براي خانواده‌هاي چيني از آن جهت دردناك تر بوده است كه بسياري از فرزندان خود را در جريان آن از دست دادند. تعداد كشته‌شدگان زلزله تا كنون به حدود 65 هزار نفر رسيده است كه حدود 23 هزار نفر هم در آن ناپديد شده‌اند. مقامات تا‌كنون موفق نشده‌اند كه تعداد كودكان كشته شده را تخمين بزنند.
زوج‌هاي چيني كه بيش از يك فرزند داشته باشند معمولاً با جريمه‌هايي روبه‌رو مي‌شوند. بر اساس مصوبات جديد اگر بچه‌اي با نقض اين قانون به دنيا آمده بود و در زلزله از بين رفته است والدين وي ديگر محكوم به پرداختن جريمه نيستند اما جريمه‌هاي قبلي به آن‌ها بازگردانده نخواهد شد.
اگر كودكي كه با رعايت قانون متولد شده و از بين رفته است و تنها فرزند ناقض قانون باقي مانده است و زير 18 سال سن دارد مي‌تواند به عنوان يك كودك قانوني ثبت شود كه نسبت به قانون قبلي كه مزاياي زيادي مانند 9 سال تحصيل رايگان را از فرزند غير قانوني لغو مي‌كرد، داشته است.
سياست تك فرزند در چين از دهه 70 راه‌اندازي شد كه هدف آن مهار رشد بي‌رويه جمعيت در چين بود.
بسياري از خانواده‌هاي چيني براي سرپرستي كودكان يتيم شده در زلزله ابراز علاقه كرده‌اند كه در پي آن دوشنبه اعلام شد محدوديتي براي تعداد كودكاني يتيم شده در زلزله كه يك خانواده قصد دارد قبول كند وجود ندارد. فرزند خواندگي اين كودكان و يا حتي به دنيا آوردن بچه ديگر براي خانواده‌اي كه اين كودكان يتيم را به سرپرستي قبول كرده است آن‌ها را تحت محدوديت‌هاي قانون تك فرزندي قرار نمي‌دهد.
مقامات تخمين زده‌اند كه حدود 40 هزار كودك در اثر زمين لرزه 8 ريشتري اين كشور يتيم شده‌اند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 320]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن