تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806612241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رايانه تان را ستاره باران کنيد!


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
رايانه تان را ستاره باران کنيد!   نويسنده: افشان کرباسي   آشنايي با برخي از نرم افزارهاي نجومي   مجموعه هاي گوناگوني از نرم افزارهاي مربوط به نجوم وجود دارند.در بيشتر موارد، نسخه هاي متفاوتي از هريک از نرم افزارها يافت مي شود که نسخه هاي جديد داراي قابليت هاي بيشتري نسبت به نسخه هاي قبلي هستند.همه نرم افزارهايي که در اينجا ذکر شده، عموماً مورد استفاده منجمان آماتور قرار مي گيرند.هريک از اين نرم افزارها مي توانند براي يک منجم آماتور مفيد باشند؛ اما بايد در نظر داشت که آنها تفاوت هايي از نظر امکانات و اطلاعاتي که در اختيار کاربر قرار مي دهند، نسبت به ديگري دارند و اين عامل سبب برتري يک نرم افزار نسبت به ديگري مي شود.در اينجا ضمن معرفي تعدادي از کاربردي ترين اين نرم افزارها، بخشي از قابليت هاي مربوط به آنها نيز ذکر شده است.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
آسمان پر ستاره حرفه اي 6/3/3   Starry Night Pro plus 6.3.3 به طور حتم همه شما علاقه مندان به نجوم نام نرم افزار" آسمان پر ستاره" را شنيده ايد.نسخه هاي متعددي از اين نرم افزار وارد بازار شده است.آسمان پر ستاره حرفه اي 6/3/3 جديدترين نسخه اين نرم افزار است که در زير به بررسي تعدادي از قابليت هاي موجود در اين نسخه جديد مي پردازيم.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
قابليت هاي نرم افزار:   در اين نرم افزار شما تصوير حقيقي آسمان را مشاهده مي کنيد. تصاوير ستارگان و اجرام غيرستاره اي دقيقاً همان تصويري است که در چشمي تلسکوپ ديده مي شود. اطلاعات مربوط به بيش از 65 ميليون ستاره و دسترسي آن لاين به بيش از 500 ميليارد ستاره در اين نرم افزار گنجانده شده است. همچنين نمايش بيش از 160 سياره فرا زميني از جمله موارد ديگر گنجانده شده در اين نسخه است. امکان مشاهده آسمان از هر نقطه اي در فضا. تهيه نقشه دقيقي از آسمان براي استفاده در يک شب رصدي. با استفاده از اين نرم افزار با تنظيم ساعت و تاريخ مي توانيد آسمان مربوط به هزاران سال گذشته يا آينده را مشاهده کنيد. در بخش " سفرهاي فضايي" که در اين نرم افزار تعبيه شده، شما قادر خواهيد بود با پنج سفينه فضايي از جمله کاسيني و پايونير 10 به سيارات منظومه شمسي سفر کنيد. شما مي توانيد اخرين تصاوير ماهواره اي را تماشا کنيد. علاوه بر نمايش موقعيت ستاره ها در نمودار هرتسپرونگ- راسل، طبقه طيفي ستاره با دقت بالايي نشان داده مي شود. قابليت هدايت تلسکوپ هاي GOTO. تصوير موزاييکي CCD کاملي از آسمان. آسمان 6 حرفه اي   The Sky 6.0 Pro نسخه 6 آسمان حرفه اي يکي از پيشرفته ترين نرم افزارهاي نجومي دنيا است.مي توان گفت امکاناتي که در اين نرم افزار وجود دارد سبب جذب منجمان آماتور و حرفه اي به اين نرم افزار شده است. نسخه ششم نرم افزار آسمان هم زمان با نسخه پنجم آسمان پر ستاره در سال 2004 ميلادي عرضه شد.قديمي ترين نسخه آن حدود 20 سال پيش عرضه شد. اکنون اين نرم افزار کامل تر و دقيق تر شده است ضمن اين که کاربري آن به مراتب ارتقا يافته است.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
قابليت هاي نرم افزار:   نمايش آسمان در هر موقعيت جغرافيايي( از 4712 سال قبل از ميلاد تا سال 10 هزار ميلادي). نمايش تصاوير رنگي و واقعي از سيارات، خوشه ها و کهکشان ها. امکان دسترسي به اطلاعات مربوط به اجرام نجومي از جمله نام و مشخصات اين اجرام و موقعيت آنها در آسمان. امکان جست و جوي اجرام مختلف براساس نام و مختصات آنها. نمايش مسير اجرام منظومه شمسي در بازه هاي زماني گوناگون. يافتن مقارنه ها و پديده هاي نجومي جذاب در زمان هاي مختلف. بانک اطلاعاتي نرم افزار توسط مدارگرد " کلمنتين" تهيه شده که تازه ترين اطلاعات از اجرام سماوي را در اختيار کاربر گذاشته و به اصلاح خطاهاي موجود در نسخه هاي قبل پرداخته است.از خصوصيات بانک اطلاعاتي نرم افزار مي توان به ذخيره اطلاعات مربوط به 900 هزار جرم سماوي پنج کاتالوگ معتبر نجومي، و بانک تصويري 100 هزار جرم غير ستاره اي اشاره کرد.اطلاعات مربوط به يک ميليارد جرم سماوي متعلق به 37 فهرست نجومي، از ديگر خصوصيات بانک اطلاعاتي اين نرم افزار است.در مورد ستارگان و اجرام غير ستاره اي مي توانيد به اطلاعات زيادي در سطح آماتور و حرفه اي دست پيدا کنيد.در منظره آسمان، ستاره ها تا قدر 25 مشخص شده اند.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
اين نرم افزار مي تواند هدايت تقريباً تمامي انواع تلسکوپ هايي که قابليت اتصال به رايانه را دارند، بر عهده بگيرد. نمايش سه بعدي منظومه شمسي و حرکات اجرام آن. نمايش موقعيت و اطلاعات رصدي مربوط به سيارک ها و دنباله دارها. نقشه آسمان حرفه اي 10   SkyMap Pro 10.0 نسخه حرفه اي برنامه نقشه آسمان، يک نقشه ستاره اي پيشرفته است.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
قابليت هاي نرم افزار:   اين برنامه مي تواند آسمان را از هر محلي بر روي زمين در تاريخي مابين 4 هزار سال قبل از ميلاد مسيح تا 8 هزار سال بعد از ميلاد مسيح نشان دهد. اين نرم افزار مي تواند بيش از 2/5 ميليون ستاره تا قدر ظاهري 11/5 را نشان دهد و ستاره ها( تقريباً) با رنگ هاي واقعي شان نشان داده شده اند.همچنين مي تواند بيش از 15 هزار شيء در عمق آسمان شامل سحابي ها، کهکشان ها، خوشه هاي ستاره اي و غيره را نشان دهد. موضع خورشيد، ماه و سياره هاي اصلي را نشان مي دهد.موضع اين اجرام از دقت بالايي برخوردار است و خطاي آن، کسر کوچکي از ثانيه قوسي است.موضع تمامي سيارک هاي شناخته شده و نيز مکان دنباله دارها را نشان مي دهد.اطلاعات نرم افزار درباره سيارک ها و دنباله دارها مي تواند به طور رايگان از طريق وب سايت به روز شود؛ يا چنان چه در هنگام کار با نرم افزار به اينترنت متصل باشيد، نرم افزار به طور خودکار به روز مي شود.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
انتقال به سرخ 6/0   RedShift 6.0 Premium editin نرم افزار انتقال به سرخ 6 که به تازگي نسخه جديد آن منتشر شده، يکي از قوي ترين نرم افزارهاي آسمان نماست که قابليت هاي منحصر به فردي را در خود جاي داده است. قابليت هاي نرم افزار:   با انتخاب حالت سه بعدي پروازي، مي توانيد به يک جسم برگزيده در منظومه شمسي و يا ستارگان مسافرت کنيد و از فاصله نزديک به مطالعه و تحقيق در مورد آن بپردازيد. موتور شبيه ساز بهبود يافته به شما اين امکان را مي دهد تا نماي آسمان شامل پانوراماي( تصوير عريض) افق به صورت واقعي و تصاوير جديدي از ستارگان را با سرعت بيشتري مشاهده کنيد. در اين نسخه واژه نامه نجومي و اسامي رکوردشکنان هم افزوده شده، به علاوه اين که گالري فيلم ها و تصاوير جديد هم موجود است. در صورتي که بخواهيد با تلسکوپ کار کنيد، قابليتي به نام کنترل پيشرفته تلسکوپ وجود دارد که به کمک آن مي توانيد معروفترين مارک هاي تلسکوپ روباتيک شامل Orion IntelliScope SkyQuest، Meade LX200، AutoStar، Celestron سري NexStar و تمامي تلسکوپ هاي سازگار با ASCOM را کنترل کنيد.با اين روش قادر خواهيد بود تا ديد درون تلسکوپ خودتان را با نماي نرم افزار Redshift 6 و يا بالعکس هماهنگ کنيد. سايبرسکاي   CyberSky اين نرم افزار يک برنامه دقيق با کاربري آسان و قابل استفاده براي منجمان آماتور و حرفه اي است. قابليت هاي نرم افزار:   ارائه تصوير رنگي از آسمان؛ شما مي توانيد از هر نقطه اي بر روي زمين نقشه کاملي از آسمان را( از 15 هزار سال قبل از ميلاد تا 15 هزار سال پس از ميلاد) مشاهده کنيد. نمايش صورت هاي فلکي، در حدود 300 هزار ستاره، 2200 جرم غير ستاره اي، کهکشان راه شيري، خورشيد، ماه، سيارات، 4 قمر درخشان مشتري، 8 قمر و حلقه هاي زحل، سيارک ها، دنباله دارها و بارش هاي شهابي. نمايش مسير حرکت خورشيد، ماه، سيارات، سيارک ها و دنباله دارها نسبت به ستارگان پس زمينه و خط افق. نمايش آسمان در قالب دستگاه هاي مختصات استوايي، افقي، دايره البروجي و کهکشاني. وجود انيميشن ( تصاوير متحرک) در اين نرم افزار موجب مي شود که شما بتوانيد حرکت اجرام در آسمان را مشاهده کنيد. اين نرم افزار را مي توانيد از سايت www.cybersky.com دانلود( دريافت ) کنيد.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
استلاريوم0/10/2   Stellarium 0.10.2 شما با استفاده از اين نرم افزار تصوير سه بعدي واقعي از آسمان را در پيش روي خود خواهيد ديد که در آن ستارگان و اجرام ديگر آسمان به زيبايي هرچه تمام تر شبيه سازي شده اند.
رايانه تان را ستاره باران کنيد!
قابليت هاي نرم افزار:   در انتشار نسخه اخير، رابط گرافيکي محيط کار نرم افزار از نو بازنويسي شده است که در مقايسه با نسخه پيشين، تصوير سه بعدي واقعي تري از آسمان را به نمايش گذاشته است. از جمله امکانات جديد اين نسخه مي توان به مواردي چون افزايش ستارگان به بيش از دويست ميليون ستاره با قدر بيش از 15+، افزودن تصوير سحابي ها، افزايش کيفيت جو، افزودن اثر آلودگي جوي، تنظيم اندازه و نورانيت نسبي ستارگان اشاره کرد. شبيه سازي خورشيد گرفتگي. جست و جوي هوشمند اجرام تنها با نوشتن چند حرف اول و تکميل خودکار نام سوژه. گنجاندن مناطق جغرافيايي مختلف به طور پيش فرض و ده ها امکان ديگر. قطعاً با استفاده از اين نسخه نرم افزار، با توانمندي هاي بيشتر آن آشنا خواهيد شد. آستروکلک 2/9   AstroCalc 2.9 کارايي اين نرم افزار بيشتر در مورد شبيه سازي منظومه شمسي است. قابليت هاي نرم افزار:   شما در اين نرم افزار مي توانيد خورشيد و ماه( به همراه اهله آن)را مشاهده کنيد.همچنين مي توانيد در مورد سيارات اطلاعات مناسبي را به دست آوريد؛ مثلاً اطلاعاتي در خصوص عطارد( به همراه فازهاي مختلف آن)، زهره( به همراه فازهاي مختلف آن)، مريخ، سياره مشتري و 4 قمري گاليه اي آن.زحل به همراه وضعيت حلقه ها. محاسبه زمان طلوع، غروب و گذر اجرام.( به عبور سيارات داخلي از مقابل خورشيد، گذر يا ترانزيت مي گويند). نمايش جايگاه اجرام در صورت هاي فلکي. پيش بيني زمان ظهور دنباله دارها. نمايش موقعيت سيارات بر روي دايره البروج. نمايش موقعيت سيارات نسبت به خورشيد. منبع: دانشمند، شماره 557. /ج  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 637]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن