تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815631204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پنج هزار واحد مسكوني با فناوري جديد در سه استان كشور ساخته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پنج هزار واحد مسكوني با فناوري جديد در سه استان كشور ساخته مي شود
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مديرعامل نمايندگي گروه "وست آلپاين بلژيك" در تهران گفت: براساس تفاهم صورت گرفته با مقامهاي ذيربط در سه استان فارس، اصفهان و خراسان رضوي پنج هزار واحد مسكوني با فناوري جديد اروپايي ساخته خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ايرنا، "واهيك شاهينيان" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه طرح مسكن مهر نيز مي توان فناوري مذكور را در شهرهاي جديد تحت پوشش وزارت مسكن وشهرسازي نيز به كار گرفت تا به هدف سالانه ساخت يك ونيم ميليون واحد مسكوني شتاب بخشيد.
وي يادآور شد: براي شروع عمليات ساخت و ساز با فناوري جديد اروپايي مي توان حداقل برنامه احداث 10هزار واحد مسكوني را آغاز كرد و در مراحل بعدي اين ميزان را افزايش داد.
شاهينيان خاطرنشان ساخت: گروه وست آلپاين بلژيك در بخش توليد اسكلت فلزي پيش ساخته سالانه يك ميليون تن آماده نصب دارد كه معادل 250 هزار واحد مسكوني مي شود.
حجم صادرات بلژيك به ايران سالانه حدود 500 ميليون يورو است و سال 2005 اين كشور اروپايي سيزدهمين كشور صادركننده كالا از اروپا به ايران بود.
وي اضافه كرد: عمر مفيد بناهاي احداثي با استفاده از فناوري مذكور 50 سال است كه شركتهاي بيمه اروپايي سازه اين ساختمانها را تضمين مي كنند.
به گفته شاهينيان، فناوري يادشده اكنون در كشورهاي عربي منطقه بويژه امارات عربي متحده مورد استفاده قرار گرفته و قزاقستان نيز از اين فناوري در ساخت وساز مسكوني بهره مي گيرد.
مشخصه اسكلت فلزي اين فناوري بدون نياز به جوشكاري با استفاده از پيچ و مهره است و علاوه بر اين براي پوشش سبك ديوارهاي داخل و نماي ساختمان نيز از صنايع نوين ساختماني
مي توان بهره گرفت.
ايران سومين تامين كننده نفت بلژيك پس از روسيه و عربستان محسوب مي شود و ميزان
صادرات نفت خام كشورمان به اين كشور اروپايي سالانه يك ميليارد يورو اعلام شده است.
شاهينيان از تاييد اوليه كشور ارمنستان براي ساخت سه هزار واحد مسكوني با استفاده از
فناوري مذكور خبر داد و گفت: در استانهاي روسيه كه در نزديكي با گرجستان قرار دارند براي
ساخت اين خانه ها مذاكراتي براي عقد قرارداد صورت گرفته است.
وي در ارتباط با ارزش هرمتربع اين واحدهاي مسكوني كه با فناوري اروپايي در ايران ساخته شود، گفت: براساس اطلاعات منتشره از سوي وزارت مسكن وشهرسازي با شيوه فعلي
ساخت و ساز ارزش هر مترمربع سه تا 5/3 ميليون ريال است و در اين سيستم وارداتي نيز
تفاوت نرخ چنداني مشاهده نمي شود.
شاهينيان از اخذ گواهينامه فني براي اسكلت فلزي مذكور از مركز تحقيقات ساختمان و مسكن وزارت مسكن و شهرسازي خبر داد و خاطرنشان ساخت: دفتر فني اين گروه آمادگي دارد تا ظرف مدت زمان لازم سازه هاي فلزي مذكور را با آيين نامه هاي ساخت وساز در ايران تطبيق دهد.
ايران وبلژيك براي ساخت 12فروند كشتي ويژه حمل گاز به ارزش 5/2ميليارد دلار توسط شريك اروپايي قرارداد امضا كرده اند و 9شركت بلژيكي در طرحهاي نفتي ايران مشاركت دارند.
اقتصام ** 1559 ** 1558
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن