تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815273915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يونيسف از برلين خواست با فقر روزافزون كودكان آلماني مقابله كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يونيسف از برلين خواست با فقر روزافزون كودكان آلماني مقابله كند
اجتماعي. آسيب شناسي اجتماعي
برلين - صندوق حمايت از كودكان سازمان ملل موسوم به يونيسف از دولت آلمان خواست كوشش‌هاي خود را در مبارزه با فقر روز افزون كودكان در اين كشور تشديد كند.

تازه‌ترين گزارش يونيسف كه روز دوشنبه با حضور دكتر يورگن هليوس رييس اين سازمان در يك كنفرانس خبري در برلين منتشر شد ، حاكي از آن است كه فقر در بين كودكان آلماني كه به همراه يكي از والدين خود زندگي مي‌كنند ، كودكان خانواده‌هاي مهاجر و خانوادهايي با چندين فرزند افزايش يافته است اين گزارش همچنين هشدار داد بسياري از كودكان فقير آلماني احساس طرد و ناديده گرفته شدن در جامعه را دارند و تقريبا هيچ نوع فرصت برابر آموزشي با همسالان خود در ديگر طبقات اجتماعي اين كشور ندارند.

بنا به آخرين آماري كه ارايه شد ، بين ‪ ۳۵‬تا ‪ ۴۰‬درصد كودكاني كه همراه يكي از والدين خود زندگي مي‌كنند دوران زندگي خود را در فقير سپري مي كنند و ‪ ۱۷‬درصد از كودكاني هم كه والدين آنها مهاجر هستند موفق نمي‌شوند تحصيلات خود را به اتمام برسانند.

اين گزارش خواستار افزايش كمك مالي از سوي دولت به اين خانواده‌ها ، بهبود فرصت‌هاي آموزشي براي اين قبيل كودكان و نيز در اختيار گذاردن مهد كودك‌ها و مدارس تمام روز براي آموزش آنها شد.

در واكنش به اين گزارش ، اورسولا فوندرلاين وزير خانواده آلمان گفت مبارزه با فقر كودكان يك برنامه دراز مدت است و با اينكه اين كشور در سالهاي اخير موفقيت‌هايي براي مقابله با اين مشكل داشت اما وضع مي‌تواند از اين هم بهتر باشد.

وي به موفقيت‌هاي كشورهاي اسكانديناوي سوئد ، دانمارك و فنلاند در اين زمينه اشاره كرد و افزود: تمركز دولت آلمان بر فقر كودكان بهترين سرمايه گذاري در اين خصوص خواهد بود.

بنا به گزارش يونيسف كودكان فقير آلماني ، به آن دسته از كودكاني اطلاق مي شود كه والدين آنها فقط ‪ ۶۰‬درصد حقوق ميانگين خود ، با كسر ماليات را ، در اين كشور دريافت مي‌كنند.

بنا به اعلام كارشناسان اجتماعي و جامعه شناسان ، كودكان فقير در بسياري از مواقع با مشكلات تحصيلي ، بيماري و ارتكاب اعمال مجرمانه روبرو هستند.

بنا به آخرين آماري كه پيشتر از سوي دولت آلمان منتشر شد، از هر هفت كودك آلمان ، يكي در خانواده فقير زندگي مي‌كند كه به اعتقاد كارشناسان نرخ بالاي بيكاري در اين كشور ، كاهش شديد كمك‌هاي مالي و رفاهي دولت آلمان به خانواده‌ها و فروپاشي ارزشهاي خانواده از اهم دلايل آن است .

اين درحالي است كه بنا به نتايج يك تحقيق كه دانشگاه آزاد برلين در سال ‪ ۲۰۰۶‬در رابطه با فقر كودكان در آلمان منتشر كرده بود، نه تنها در كوتاه مدت هيچ اميدي براي حل اين مشكل در اين كشور وجود ندارد ، بلكه پيش بيني مي شود شمار اين دسته از كودكان در سالهاي آينده به صورت خطرناك افزايش بيابد زيرا دولت اين كشور قادر نخواهد بود از ميزان افرادي را كه از كمك هاي مالي دولتي زندگي مي‌كنند ، كاهش دهد.

بنا به اين تحقيقات همچنين پيش بيني مي‌شود در پنج سال آينده ، از هر دو كودك ساكن برلين پايتخت آلمان ، يك نفر محتاج دريافت كمك‌هاي مالي از دولت اين كشور باشد.

اين گزارش همچنين پيش بيني كرد جرايم ارتكابي توسط جوانان آلماني از جمله در زمينه مصرف و قاچاق مواد مخدر و ارتكاب سرقت هم در سالهاي آينده افزايش يابد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن