تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815675290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع آمريكا: پايان بازي درعراق نزديك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايران دیپلماسی: وزير دفاع آمريكا:"پايان بازي" درعراق نزديك است
وزير دفاع آمريكا با ذكر اين نكته كه درحال حاضر"پايان بازي" درعراق نزديك است، هشدار داد: خروج زودهنگام نيروهاي آمريكايي از اين كشور پيامدهاي پرهزينه‌اي به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاري ايسنا، به نقل از خبرگزاري فرانسه، رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا در سخنراني خود در جمع نيروهاي عمليات‌هاي ويژه‌ آمريكا در پايگاه تامپا واقع در فلوريدا گفت: من نسبت به نااميدي‌ها به دليل پيشرفت‌هاي كند و نارضايتي‌ها به دليل تلفات‌ها نگرانم. اغلب اين امور نتيجه‌ي تصميماتي است كه تنها نتايج كوتاه مدت دارد اما در درازمدت به ضرر ما تمام مي‌شود.

اگر چه گيتس در سخنان خود بر لزوم حضور درازمدت نيروهاي آمريكايي در عراق و افغانستان تاكيد كرد اما از ارائه‌ي توضيحات در اين رابطه خودداري نمود.

وي بدون اشاره به درخواست رهبران دموكرات براي كاهش جدي تعداد نيروهاي آ‌مريكايي در سال آينده و در دولت جديد آمريكا تنها نسبت به خروج بسيار سريع از عراق هشدار داد.

گيتس گفت: ما الان مي‌توانيم پايان بازي در عراق را شاهد باشيم؛ كاهش تدريجي نيروها در طي يك فرصت زماني و با انجام تداركات لازم در صحنه‌هاي پيچيده‌ي نبرد و تحويل مسووليت‌هاي امنيتي به عراقي‌ها طي عمليات‌هاي امنيتي روزانه.

وي افزود: البته اين يك روند بسيار كند خواهد بود، بسيار كندتر از آنچه كه هر كس ممكن است تصور كند، اما براي پايان درست اين بازي بايد به همين شيوه رفتار كرد.

آمريكا در حال حاضر 155 هزار نيرو در عراق دارد كه قرار است تعداد اين نيروها تا ماه ژوئيه به 140 هزار تن كاهش يابد.

ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده‌ ارشد آ‌مريكا درعراق تاكيد دارد كه كاهش نيروها بايد تا زماني كه نيروهاي عراقي ثابت كنند قادر به انجام وظايف‌شان هستند متوقف شود.

گيتس با اشاره به شكست‌هاي گذشته هنگام تحويل مسووليت‌هاي امنيتي به نيروهاي آماده نبوده‌ي عراقي گفت: ما بر اساس تصورات بسيار رويايي اين كار را انجام داديم اما اين امر با واقعيت بسيار فاصله داشت. ما بايد درباره‌ي چالش‌هاي پيش‌رويمان در عراق واقع‌بين باشيم، القاعده هم‌چنان يك نيروي مرگبار است؛ يك سرطان كه همواره در حال توسعه و احياي خود مي‌باشد. شبه نظاميان مسلح هنوز هم حكومت قانون را تضعيف مي‌كند و دولت به رغم پيشرفت‌هاي بسيار بزرگ هنوز بايد در خصوص ارائه‌ي سرويس‌هاي اوليه و تامين امنيت مردم چيزهاي زيادي بياموزد.

به گفته‌ي گيتس موفقيت در عراق و افغانستان براي جنگ‌هاي بزرگتر عليه تروريسم كه وي آن را به عنوان يك چالش درازمدت عليه تروريسم بين‌المللي به تصوير كشيد، ضروري است.

وزير دفاع آمريكا گفت: وظيفه‌ي ما از بين بردن جنبش‌هاي تروريستي در نطفه است بايد ابتدا توانمندي اين گروه‌ها براي انجام حملات جهاني و وقوع يك فاجعه را از بين ببريم و آنها را از اعتبار ساقط كنيم و بهترين فرصت ما براي ثابت كردن خودمان در عراق و افغانستان است.

گيتس افزود: موفقيت آمريكا در اين كشورها يك ضربه‌ي قاطع عليه جنبش‌هاي افراط‌گرايي كه اصولا بر توهم موفقيت شكل گرفته، خواهد بود. ما امروز به دليل اشتباهاتي كه خود مرتكب شده بوديم در افغانستان مي‌جنگيم، من نيز در بين كساني بودم كه به جنگ ضد شوروي در افغانستان در دهه‌ي 80 پايان داد، اگر ما بازي در عراق را به اشتباه به پايان برسانيم پيامدهايي كه منتظر ماست بسيار بدتر خواهد بود.

وي با برجسته كردن نقش نيروهاي عمليات ويژه‌ي آمريكا كه در حال حاضر تعداد آنها 55 هزار تن مي‌باشد، گفت: اكنون 80 درصد از اين نيروها در مراكز فرماندهي مركزي مستقر هستند .

وي تاكيد كرد:‌ حضور در عراق پايان ماموريت نيروهاي برجسته و نخبه‌ي ما نيست، ما براي وظيفه‌اي دورتر از اين مبارزه مي‌كنيم، اگر حضور نيروهاي عادي ما در عراق كاهش يابد، نيروهاي عراقي جايگزين آنها مي‌شوند اما سطح نيروهاي عمليات ويژه در اين كشور ثابت مي‌ماند. آنها براي يك دوره‌ي خاص زماني در عراق و افغانستان مي‌مانند تا زماني كه تروريست‌هاي تحت تعقيب كشته و يا دستگير شوند. از سوي ديگرحضور اين نيروها كمكي است به آموزش نيروهاي عراقي و افغان.

منبع خبر :
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران دیپلماسی]
[مشاهده در: www.irdiplomacy.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 379]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن