تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812772929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همكاري چين و ايران در اكتشاف معادن و فرآوري مواد معدني اجرايي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همكاري چين و ايران در اكتشاف معادن و فرآوري مواد معدني اجرايي مي‌شود
اقتصاد
با حضور روسا و مديران سازمان زمين شناسي ايالت جيانگ سي چين در ايران، مفاد موجود در تفاهم نامه همكاري ايران و چين در زمينه اكتشاف ذخاير معدني، كانه آرايي و فرآوري موادمعدني اجرايي خواهد شد.

به دنبال سفر اخير هيات ايراني به چين و عقد تفاهم نامه همكاري دوجانبه براي توسعه مناسبات علمي و تحقيقاتي دو كشور در زمينه اكتشاف ذخاير معدني و كانه آرايي و فرآوري مواد معدني، هيات عالي رتبه‌اي متشكل از روسا و مديران سازمان زمين شناسي ايالت جيانگ سي چين ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف زمين شناسي و اكتشاف سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور، راهكارهاي مناسب براي چگونگي اجرايي شدن همكاري‌هاي فني توافق شده را بررسي كردند.

براساس اين گزارش با توجه به سابقه طولاني سازمان زمين شناسي استان جيانگ سي در امر اكتشاف معادن چين و ايران، دو طرف پس از انجام مذاكرات رسمي اقدام به عقد تفاهم نامه همكاري برپايه سه موضوع كلي كانه آرايي و فرآوري مواد معدني، اكتشاف در زمينه‌هاي مختلف مواد معدني و تبادل كارشناس جهت آموزش كرده بودند كه با سفر اين هيات بسياري از مفاد اين تفاهم نامه اجرايي خواهند شد.

گفتني ا ست به لحاظ شباهت قابل ملاحظه ذخاير فسفات رسوبي موجود در ايران با معادن فسفات چين و با توجه به عيار نسبتا پائين ذخاير فسفات ايران، موضوع بررسي ذخاير فسفات ايران جهت انجام عمليات كانه آرايي در مقياس آزمايشگاهي و پس از آن در مقياس نيمه صنعتي مورد توجه دو طرف قرار گرفته بود كه با بازديد رييس اداره زمين شناسي جيانگ سي از اين ذخاير، زمينه‌هاي اجرايي شدن فعاليت كارشناسان چيني در ايران محقق خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور، از سويي با توجه به ويژگي‌ها و شباهت‌هاي زمين شناسي معادن تنگستن چين با ذخيره تنگستن چاه پلنگ ايران مركزي مي‌توان از دانش فني چين جهت ادامه عمليات اكتشاف، بهره برداري و استحصال فلز تنگستن كه يكي از فلزات استراتژيك و حائز اهميت است، استفاده كرد.

يادآور مي‌شود، براساس مفاد موجود در يادداشت تفاهم به امضاء رسيده فعاليتهاي اجرايي و عملياتي مربوط به فرآوري و كانه آرايي در خصوص موادمعدني از جمله ذخاير فسفاتهاي رسوبي موجود در البرز، زاگرس و ايران مركزي، پتاس موجود در منطقه بندرعباس، تيتان و منيتيت منطقه قره آقاج در آذربايجان غربي و در نهايت ذخاير آلونيت موجود در منطقه قزوين به عنوان ماده اوليه در توليد آلومينيوم و ساير موارد از جمله سولفات پتاسيم به عنوان ماده اوليه در صنايع كودسازي و ساير صنايع پيگيري خواهد شد.

توسعه عمليات اكتشافي براي ذخاير طلا در مناطق سقز و مهاباد تا رسيدن به مرحله بهره -برداري وهمچنين كشف ذخاير پنهان مس پروفيري در كمربند اروميه دختر و ديگر ذخاير مس و طلا در شرق ايران، از جمله مواردي است كه دو طرف جهت توسعه مناسبات اكتشاف ذخاير خود به نقطه نظر واحد دست يافته بودند.

گفتني است بازديد از معادن مس سرچشمه، گل گهر سيرجان و پتاس بندرعباس از ديگر برنامه‌هاي اين هيات جهت آشنايي با فعاليت‌هاي صورت گرفته در بخش اكتشاف، بهره برداري و فرآوري مواد معدني در ايران است.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 350]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن