تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815393208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عملكرد سازمان زمين‌شناسي واكتشافات معدني درخارج كشور تشريح شد مدير روابط بين‌الملل سازمان: مطالعات زمين‌شناسي واكتشافي دربخش‌هايي از‌افغانستان درحال انجام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عملكرد سازمان زمين‌شناسي واكتشافات معدني درخارج كشور تشريح شد مدير روابط بين‌الملل سازمان: مطالعات زمين‌شناسي واكتشافي دربخش‌هايي از‌افغانستان درحال انجام است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

مطالعات زمين‌شناسي و اكتشافي در افغانستان غربي و مركزي با همكاري سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني ايران در حال انجام است.

سيدهادى ميرمحمد ميگوني - مدير روابط بين‌الملل سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: اين مطالعات كمك زيادي به تكميل مطالعات اكتشافي استان‌هاي شرقي كشور و زون‌هاي اكتشافي اين استان‌ها مي‌كند.

وي در ادامه توضيح داد: سازمان در 9 كشور آسياي ميانه دو پروژه مشترك احداث پايگاه داده‌هاي علوم زمين براي جمع‌آوري، طبقه‌بندي و عرضه داده‌هاي مربوط به علوم زمين و تهيه نقشه پراكندگي موادمعدني اين كشورها را دنبال مي‌كند.

ميگوني اضافه كرد: دو پروژه ياد شده در واقع پايه‌اي براي شروع سرمايه‌گذاري‌هاي معدني در اين كشورها به شمار مي‌رود. هرچند به دليل سابقه كمونسيتي برخي از كشورهاي آسياي ميانه و بسته بودن سيستم اطلاع‌رساني، دسترسي به اطلاعات مربوط به علوم زمين در اين كشورها با مشكلات فراواني همراه است.

او با اشاره به اين‌كه پايه كار سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور، علوم زمين بوده و بدون دستيابي به اين علوم در واقع انجام فعاليت‌هاي اكتشافي ممكن نيست، عنوان كرد: در تاجيكستان علاوه بر دو پروژه ياد شده ايجاد مراكز داده‌هاي علوم زمين، ژئومتيكس و فن‌آوري اطلاعات نيز در دستور كار قرار گرفته كه قرار است اين سه مركز تا سه ماه آينده در تاجيكستان به بهره‌برداري برسند.

مدير روابط بين‌الملل سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور خاطرنشان كرد: در عين حال سازمان در ناحيه زرافشان واقع در مركز كشور تاجيكستان نيز كه منطقه‌يي زرخيز است، كارهاي اوليه اكتشافي را انجام داده است.

وي افزود: در كشور ارمنستان نيز كه جزو كشورهاي اكو محسوب نمي‌شود، دو موافقت‌نامه در زمينه‌هاي تبادل دانش فني در نقاط مرزي، صدور خدمات در زمينه داده‌هاي علوم زمين و كار مشترك در زمينه زمين‌شناسي دريايي، پزشكي و ناحيه‌هاي اميدبخش معدني امضا شده است.

ميگوني در ادامه به حضور سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني ايران در قاره آفريقا اشاره كرد و گفت: در كشورهاي سودان و كنگو نيز اجراي پروژه‌هاي زمين‌شناسي در زمينه‌هاي دريايي، پزشكي و آزمايشگاه‌هاي علوم زمين دنبال مي‌شود و حدود يك سال است سازمان فعاليت خود را در اين كشور آغاز كرده است.

اين مقام مسوول با اشاره با سابقه چهار ساله حضور سازمان در منطقه آمريكاي لاتين در زمينه فعاليت‌هاي زمين‌شناسي و اكتشافي توضيح داد: حدود هشت پروژه مانند اكتشاف طلا، احداث پايگاه داده‌هاي علوم زمين و تهيه نقشه‌هاي زمين‌شناسي در ونزوئلا تعريف شده و در عين حال اجراي فازهاي توسعه‌اي نيز در دستور كار است؛ ضمن اين‌كه در ونزوئلا تاكنون ذخاير مناسبي از موادمعدني فلزي توسط سازمان كشف شده است.

وي ادامه داد: در كشورهاي بوليوي، كلمبيا و كوبا نيز فعاليت‌هايي مانند اكتشاف طلا، مس، سرب، روي و آهن و صدور خدمات فني و مهندسي در حال انجام است. همچنين در نيكاراگوئه همكاري‌هايي در زمينه‌هاي زمين‌شناسي دريايي و مطالعه روي زلزله در حال پيگيري است.

او با اشاره به اين‌كه بعد از انجام فعاليت‌هاي زمين‌شناسي حدود 10 سال زمان نياز است كه كار به اكتشاف موادمعدني منجر شود، عنوان كرد: در سفر اخير مسوولان معدني چيني به ايران نيز براي انجام كار مشترك روي فرآوري موادمعدني، اكتشاف طلا و انتقال تكنولوژي نانو در علوم زمين به چين توسط ايران توافق شد.

ميگوني با يادآوري اين نكته كه سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور با سابقه‌اي 40 سال از ابتدا فعاليت‌هاي مشتركي با اساتيدي از كشورهاي فرانسه، آلمان، انگليس، سويس، سوئد و كانادا داشته است، گفت: در بدو تاسيس سازمان، فعاليت‌هاي زمين‌شناسي در آن رونق داشته و سپس انجام فعاليت‌هاي اكتشافي نيز در آن آغاز شد.

وي اضافه كرد: سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور با سابقه‌اي حدودا 40 ساله در مقابل سازمان‌هاي زمين‌شناسي روسيه با 180، هند با 150 و كشورهاي اروپايي با دست‌كم 100 سال سابقه جوان محسوب مي‌شود. از سوي ديگر سازمان به دعوت دانشگاه‌هاي معتبر اروپايي مانند آكسفورد، كمبريج، هال و 10 دانشگاه آلمان در پروژه‌ها براي همكاري حضور پيدا مي‌كند.

مدير روابط بين‌الملل سازمان زمين‌شناسي و اكتشافات معدني كشور خاطرنشان كرد: در حال حاضر به غير از آمريكا و رژيم صهيونيستي با همه كشورهاي جهان قادر به برقراري ارتباط علمي در زمينه‌هاي زمين‌شناسي و اكتشافي داريم.

وي تصريح كرد: در حال حاضر سازمان عضو رسمي سه سازمان IUGS و CGMW و IMGA است و همچنين معاونت خاورميانه‌اي CGMW را برعهده دارد و در همين راستا مطالعات زمين‌شناسي منطقه خاورميانه به ايران واگذار شده است.

انتهاي پيام
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن