تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ويژگي بارز شخصيت امام راحل از بعد معنوي توجه به نماز اول وقت بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ويژگي بارز شخصيت امام راحل از بعد معنوي توجه به نماز اول وقت بود
اجتماعي. مراسم. ارتحال امام
قصرشيرين- رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان قصرشيرين روز يكشنبه در خصوص ويژگي‌هاي شخصيت حضرت امام خميني (ره) گفت: يكي از ويژگي‌هاي بارز حضرت امام از بعد معنوي توجه ايشان به اداي نماز در اول وقت بود.

حجت الاسلاممحمد چوپاني در گفت و گو با ايرنا افزود: زماني كه ايشان در بيمارستان بستري بودند ، پس از عمل جراحي فرمودند كه مرا براي اداي نماز بيدار كنيد و يكي از پرستاران مي‌گويد كه هنگام اذان امام را بيدار نكرديم و بعد كه بيدار و متوجه اين موضوع شدند فرمودند پس از هفتاد و اندي سال براي اولين بار نمازم را در اول وقت بجاي نياوردم.

وي ديگر ويژگي امام را شخصيت مبارزاتي آن حضرت دانست و افزود: مبارزات خستگي ناپذير امام راحل همواره برگرفته از ايمان قوي و قلبي ايشان بود و در تمامي ابعاد زندگي تنها رضايت خدا و پيامبر (ص) را مد نظر داشتند.

چوپاني افزود: احساس مسووليت در برابر ظلم و ستم از ديگر خصوصيات امام بود كه وي چندين سال در مقابل ظالمي ايستادگي كرد كه كشورهاي ابرقدرت بخصوص آمريكا و اسراييل همواره پشتيبان آن بودند.

وي گفت: توكل بر خدا و ايمان و اراده امام باعث كه بر ظلم پيروز شود زيرا خداوند در قرآن مي‌فرمايد كه هركس مرا ياري كند من نيز او را ياري خواهم كرد.

وي افزود: شهيد مطهري درباره امام راحل هنگامي كه امام در پاريس به سر مي بردند بيان داشت كه ايمان به هدف ، ايمان به خدا ، ايمان به مبدا و معاد باعث شد كه ايشان قاطعانه به پيروزي برسد.

چوپاني اظهار داشت: نسل آينده و جوانان بايد با درس گرفتن از رهنمودها و شخصيت امام و همچنين با توكل بر خدا و پيامبر اسلام (ص) با حفظ وحدت در مقابل استكبار جهاني و كشورهاي استعمارگر بايستند.

وي گفت: براي آشنايي بيشتر نسل جوان با انديشه‌هاي والاي امام مي‌توان آثار و كتب ايشان را جزء مواد درسي مدارس و دانشگاهها قرارداد و با توجه به سال نوآوري و شكوفايي كه از سوي مقام معظم رهبري نام گرفته اين بهترين فرصت براي نوآوري در اين خصوص مي‌باشد.

شهرستان قصرشيرين درغرب استان كرمانشاه واقع شده و حدود ‪۲۲‬هزار نفر جمعيت دارد.ك/‪۳‬
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن