تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812899764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش رژيم تجاري ايران آماده و به دولت ارايه شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش رژيم تجاري ايران آماده و به دولت ارايه شده است
اقتصاد. بازرگاني
سرپرست معاونت امور بين‌الملل وزارت بازرگاني اعلام كرد: گزارش رژيم تجاري ايران آماده و براي تصويب به هيات دولت ارايه شده است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا ، مصطفي سرمديدر همايش عضويت ايران در سازمان جهاني تجارت، پيشرفت ها، چالش‌ها و نقش بخش خصوصيدر تهران گفت:
اتاق بازرگاني ظرفيت‌هاي زيادي دارد و مي‌تواند به فعالان و تشكل‌هاي اقتصادي كمك كند تا آنها رقابتي شوند.

وي در ادامه افزود: اتاق بازرگاني مي‌تواند به گونه‌اي عمل كند كه وزارت بازرگاني الزام داشته باشد كه به طور دائم از اتاق ايران مشورت بگيرد.

سرمدي در مورد توسعه يافتگي اظهار داشت: براي توسعه يافتگي بايد از طريق تعامل با ديگر كشورها اقدام كنيم و در اين زمينه سند چشم انداز ‪۲۰‬ ساله كشور به عنوان يك راهبرد پيش روي ما است.

وي با بيان اينكه سند چشم انداز و سياست‌هاي كلي اصل ‪ ، ۴۴‬اصلي‌ترين اسناد براي الحاق ايران به سازمان جهاني تجارت است ، تصريح كرد: تسريع براي پيوستن به سازمان جهاني تجارت ضروري است.

سرمدي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران از نظر قانوني مشكلي براي پيوستن به سازمان جهاني تجارت ندارد ،گفت: استانداردهاي ملي كشور بايد با استانداردهاي روز جهاني تطبيق پيدا كند.

وي در ادامه اظهار داشت: به دليل برخي اختلاف نظرها بين اقتصاددانان كشور هنوز سياست‌هاي كلي اصل ‪ ۴۴‬به طور كارآمد اجرا نشده است و هر چه در پيوستن به سازمان مذكور تاخير كنيم، قدرت امتيازگيري ما ضعيف تر مي‌شود.

سرمدي تصريح كرد، از بين ‪ ۵۲‬بند مربوط به سياست‌هاي كلي نظام ، برخي بندها مي‌توانند بيشترين ارتباط موضوعي را با موضوع عضويت ايران در سازمان جهاني تجارت داشته باشند.

وي با بيان اينكه كشورها به شرط آمادگي قادر خواهند بود با عضويت در اين سازمان از فرصت‌هاي ايجاد شده بهترين و بيشترين بهره را در جهت اهداف توسعه‌اي خود ببرند، گفت: الحاق به سازمان جهاني تجارت از جهات مختلفي با عضويت در ديگر سازمان‌هاي بين‌المللي تفاوت اساسي دارد و به همين دليل نيازمند تمهيدات ويژه و انجام اقدامات خاصي است.

سرپرست معاونت امور بين‌الملل وزارت بازرگاني سپس افزود: الحاق به سازمان جهاني تجارت (‪ ) WTO‬نيازمند ايجاد انطباق لازم بين پاره‌اي از مقررات و قوانين داخلي با قواعد حاكم در اين سازمان است. بر اين اساس اقدام‌هاي زيادي بايد در جهت برقراري انطباق لازم ، رفع مغايرت‌ها و خلاء هاي قانوني توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي داخلي با همكاري مجلس شوراي اسلامي صورت گيرد.

سرمدي در خاتمه تصريح كرد: تازماني كه توان رقابتي در فعاليت‌هاي داخلي افزايش نيابد و روحيه تعامل با اقتصاد جهاني در جهت نگاه به بازارهاي خارجي در بين فعالان اقتصادي كشور تقويت نشود، منافع الحاق به سازمان جهاني تجارت فرصت ظهور و بروز پيدا نخواهد كرد و كشور نخواهد توانست كه از شرايط موجود بهره برداري لازم را بعمل آورد.
 دوشنبه 6 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن