تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بازرگاني:گزارش رژيم تجاري منتظر ابلاغ معاون اول رئيس جمهوري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير بازرگاني:گزارش رژيم تجاري منتظر ابلاغ معاون اول رئيس جمهوري است
وزير بازرگاني گفت: مراحل تدوين و بررسي مسائل حقوقي گزارش رژيم تجاري ايران به پايان رسيده و منتظر ابلاغ معاون اول رئيس جمهوري است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ميركاظمي در اولين دوره آموزشي آشنايي با كليات و مباني بازرگاني ويژه خبرنگاران گفت: رژيم تجاري كشور تدوين شده و براي اعمال نظر و تكميل آن به ساير وزارتخانه هاي دولت نيز ارسال شده است، اين گزارش هم اكنون در اختيار معاون اول رئيس جمهوري براي ابلاغ قرار گرفته است.

وزير بازرگاني افزود: بحث شروع مذاكرات براي الحاق ايران به سازمان جهاني تجارت تنها درصدي از كار است بلكه درصد بالاتري از اين پروسه بايد در داخل كشور طي شود به اين معنا كه همه سازمانها براي آماده شدن اقتصاد ايران براي حضور در اقتصاد جهاني و عضويت در سازمان جهاني تجارت بسيج شوند.

وي تصريح كرد: موضوع الحاق ايران به سازمان جهاني تجارت در حالي مطرح مي شود كه هنوز در برخي از موارد فشارهايي براي افزايش تعرفه برخي كالاها به دولت وارد مي شود در حاليكه با ورود به اين سازمان تعرفه ها بايد در حد معقولي پايين آيد و شايد به صفر برسد.

به گفته ميركاظمي، براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز نياز به همگرايي در همه دستگاه‌ها و نگاه بلند به حوزه بازرگاني داريم تا اهداف اول شدن در منطقه را برآورده كنيم. اين درحالي است كه نگاه صحيح به تجارت، صادرات، زنجيره تامين، تحولات اقتصادي جهاني و مديريت رسانه‌ هاي جهاني بايد مورد توجه قرار گيرد.

وزير بازرگاني افزود: حضور بخشهاي اقتصادي، دولتي و خصوصي در حوزه كسب و كار و تجارت بين المللي بايد به صورت پويا صورت گيرد. از سوي ديگر كشوري مي تواند رشد متوالي داشته باشد كه همه اركان آن برون نگر باشند البته اين به معناي پذيرش تسلط نيست بلكه مي توان با توجه به بنيه اقتصادي كه در كشور وجود دارد حضور موثري در ارائه كالا و خدمات در دنيا داشته باشيم.

به اعتقاد ميركاظمي، در بسياري از موارد مطالبي كه در كشور عنوان و نتايجي كه اخذ مي شود منطبق بر منطق دستيابي به اهداف 1404 نيست كه كه نگرشي بوجود مي آورد كه چطور مي خواهيم سند را به نتيجه رسانيم.

اگر بخواهيم رتبه اول منطقه را در زمينه اقتصادي داشته باشيم بايد دائم وضعيت رقباي خود را در بازار بسنجيم و متناسب با جايگاه آنها برنامه ريزي هايي را صورت دهيم.

وزير بازرگاني افزود: براي رسيدن به اين هدف نياز به همگرايي و نگرش بلندمدت به حوزه تجارت داريم تا اهداف را محقق كنيم. اين درحالي است كه تحول اقتصادي در حوزه تجارت و رقابت پذيري كالا و خدمات مي تواند نقش موثري داشته باشد.

ميركاظمي با بيان اينكه اگرچه وزير بازرگاني رئيس شورايعالي نظارت بر عملكرد اصناف است و بايد در مواقع مختلف پرسشگري هايي از آنها داشته باشد اما همواره وزارت بازرگاني در مقام پاسخگويي به اصناف بر مي آيد كه اين غلط است و در اين چند سال اخير وزارت بازرگاني نشسته بود و از سوي اصناف مورد پرسش قرار مي گرفت.

وي ادامه داد: در دولت نهم نيز كه كارها از سوي وزارت بازرگاني به اصناف واگذار شد برخي اين موضوع را مطرح كردند كه وزارت بازرگاني قصد دارد به دلايل سياسي پشت اصناف پنهان شود.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن