تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813259971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران گراني سوخت براي شركت هاي هواپيمايي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: بحران گراني سوخت براي شركت هاي هواپيمايي آمريكا
با افزايش بي سابقه بهاي نفت خام در بازارهاي جهاني و در پي آن گران شدن بهاي سوخت در آمريكا، بهاي بليت هواپيماها در اين كشور افزايش يافته است.
به گزارش شبكه خبر ، شماره ديروز روزنامه "سانفراسيسكو كرونيكل" در اينترنت با بيان اين مطلب نوشت : اين شرايط آخرين معضلي است كه صنعت هواپيمايي و حمل و نقل هوايي آمريكا براي تطبيق دادن خود با روند افزايش بهاي سوخت با آن مواجه كه باعث شده شركت هاي بزرگ هواپيمايي آمريكا ، در هفته گذشته بهاي بليت خود را به طور قابل توجه افزايش دهند.

اين روزنامه آمريكايي تاكيد كرد:با اين اقدام شركت هاي هواپيمايي، مسافران بايد ده تا شصت دلار براي سفرهاي داخلي در آمريكا با شركت هاي هواپيمايي "يونايتد ايرلاينز"، "دلتا ايرلاينز" و "امريكن ايرلاينز"، بپردازند. بيشترين اين افزايش قيمت بليت ها براي سفر در مسيرهاي بيشتر از 1500 مايل و كمترين مقدار اين افزايش براي سفر در مسيرهاي كمتر از هشتصد مايل اعمال خواهد شد.

اين افزايش آخرين روند تلاش شركت هاي هواپيمايي براي مديريت بحراني است كه در اين صنعت و براي مواجهه با قيمت هاي به شدت در حال افزايش نفت خام به اجرا گذاشته شده است. در هفته ها و ماه هاي اخير، يا خبرهايي درباره فساد چند شركت هواپيمايي منتشر شده است يا اينكه بهاي تعرفه ها براي تعديل كردن شرايط ناشي از قيمت نفت خام كه از 130 دلار در هر بشكه فراتر رفته است و دورنمايي براي بهبود آن به چشم نمي آيد، بالاتر رفته است.

"سانفرانسيسكو كرونيكل" ادامه داد : در هفته اي كه گذشت "امريكن ايرلاينز" ، تعرفه جديدي را براي حمل چمدان همراه مسافر وضع و اعلام كرد از پانزدهم ژوئن ، از بيشتر مسافران، 15 دلار براي در اين زمينه دريافت خواهد كرد.

اين روزنامه همچنين به موضوع دشواري هاي پيش روي شركت هاي هواپيمايي در زمينه ناموزون بودن سطح درآمدها و هزينه هايشان پرداخت و نوشت : تيم اسميت، سخنگوي شركت "امريكن ايرلاينز" كه دفتر مركزي آن در تگزاس قرار دارد، اعلام كرد كه اكنون با توجه به اين شرايط و با توجه به گران شدن قيمت سوخت، منابع درآمدي شركت هاي هواپيمايي در هر دو زمينه بهاي بليت و تعرفه ها، هنوز جوابگوي هزينه هاي خدماتي كه اين شركت ارائه مي كنند، نيست.

سانفرانسيسكو كرونيكل افزود:بهاي نفت خام در پايان دادوستدهاي روز جمعه، 131 دلار و هفتاد سنت در بازار نيويورك ثبت شد. اين در حالي است كه قيمت هاي نفت خام در ماه مي 2007، 66 دلار براي هر بشكه بود. در همين حال بر اساس اعلام انجمن حمل و نقل هواپيمايي آمريكا، وضع وخيم تري در زمينه سوخت هواپيماها ايجاد شده و آن اينكه هر بشكه از اين نوع سوخت، 173 دلار فروخته مي شود كه 42 دلار گران تر از بهاي نفت خام و 83 دلار بالاتر از قيمت هاي سال گذشته است.

اين روزنامه درباره راه حل هايي كه اين شركت هاي هواپيمايي مي توانند براي رهايي از اين وضع به آنها متوسل شوند، تاكيد كرد: شركت هاي هواپيمايي، سه گزينه در پيش رو دارند كه هيچ يك جذاب نيست: يا اينكه بهاي بليت ها را افزايش دهند، يا تعرفه ها را بالا ببرند يا ظرفيت حمل مسافر خود را كاهش دهند.

در اين ميان اين شركت ها مجبور شده اند هر سه اين گزينه ها را براي مقابله با هزينه هاي نفت خام به كار گيرند. در نتيجه، شركت امريكن ايرلاينز، اين هفته اعلام كرد در سه ماهه چهارم سال جاري، ظرفيت انتقال مسافر خود را يازده تا دوازده درصد كاهش خواهد داد و برخي از فرصت هاي شغلي خود را حذف مي كنند.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن