تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806893666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقشه جامع علمي كشور در حوزه علوم اجتماعي تدوين شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نقشه جامع علمي كشور در حوزه علوم اجتماعي تدوين شد
علمي آموزشي
رييس دانشگاه علامه طباطبايي روز يكشنبه در يك نشست خبري گفت، نقشه جامع علمي كشور در چهار حوزه تخصصي علوم اجتماعي، مديريت، حقوق و علوم سياسي و اقتصاد تهيه و ارايه شده است.

دكتر سيد صدرالدين شريعتي گفت، با توجه به توصيه مقام معظم رهبري براي تدوين نقشه جامع علمي كشور ، شوراي عالي انقلاب فرهنگي با جديت مسوول شد كه نقشه جامع علمي كشور را در سال جديد تدوين و به مقام معظم رهبري تقديم كند.

مسوول ستاد برنامه ريزي و تدوين نقشه جامع علمي در حوزه علوم اجتماعي گفت ، طرح تدوين نقشه جامع علمي در حوزه ي علوم اجتماعي يكي از فرصت‌هاي بسيار با ارزشي بود كه باعث شد تعداد قابل توجهي از نخبگان دانشگاهي در رشته‌هاي گوناگون ، مناسبات فكري و پژوهشي موثري با يكديگر برقرار كنند.

وي افزود، براي تدوين اين نقشه قطعا از كارشناسان و صاحب نظران علمي در سراسر كشور و مجموعه‌هاي دانشگاهي استفاده شد و از آنان خواسته شد كه در اين رابطه برنامه ريزي كنند و نقطه نظرات اساتيد را منعكس كنند كه اين كار به صورت كميته‌هاي تخصصي و مجموعه‌هاي تخصصي برنامه ريزي و تقسيم كار شد.

رييس گروه علوم اجتماعي گفت ، يكي از مجموعه‌هاي تخصصي كه كار كلان را در حوزه علوم انساني بر عهده گرفت كميته علوم انساني ، معارف اسلامي و هنر بود.

دكتر شريعتي افزود، كميته علوم انساني، معارف اسلامي و هنر يك كميته كلاني بود كه مسووليت آن با نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و دانشگاه‌ها به مديريت حجت‌الاسلام و المسلمين محمديان بود.

وي افزود، با تقسيم كاري كه انجام شد بحث كميته علوم اجتماعي به دانشگاه علامه طباطبايي محول شد.

به گفته دكتر شريعتي از زماني كه كميته علوم انساني و معارف اسلامي شوراي تخصصي تدوين نقشه جامع علمي ، مسووليت گروه اجتماعي را به دانشگاه علامه طباطبايي واگذار كرد ، ستادي به اين منظور تشكيل شد.

مسوول ستاد برنامه ريزي و تدوين نقشه جامع علمي در حوزه علوم اجتماعي گفت ، در اين ستاد پس از بحث‌ها و توافق‌هاي مبنايي، چهار كميته تخصصي با عناوين مديريت، علوم اجتماعي ، اقتصاد و حقوق و علوم سياسي تشكيل شد و دبيرخانه و دبير و هماهنگ‌كننده ستاد سازماندهي شد و مسووليت هر كميته به يكي از استادان متخصص و مربوط سپرده شد.

به گفته دكتر شريعتي، در جلسات منظم ستاد كه هر هفته ارايه مي‌شد گزارش هاي مسوولان كميته‌ها ارايه و بررسي و اين نظارت مستمر باعث شد كه در زماني بسيار كوتاه كه از سوي كميته علوم انساني مشخص شده بود بخش عمده انتظارات بر آورده شده و نقشه جامع علمي در چهار حوزه تخصصي علوم اجتماعي ، مديريت، حقوق و علوم سياسي و اقتصاد تهيه شود.

دكتر محمد عبداللهي عضو ستاد و مسوول كميته تخصصي علوم اجتماعي نيز در اين‌باره گفت در حوزه علوم اجتماعي هفت كار گروه تخصصي تحت عناوين جامعه شناسي، جمعيت شناسي، انسان شناسي، ارتباطات اجتماعي ، مدد كاري اجتماعي ، تعاون و رفاه اجتماعي و برنامه ريزي اجتماعي تشكيل شد.

به گفته دكتر سيد علي اكبر افجه عضو ستاد و مسوول كميته تخصصي مديريت ، كارگروه‌هاي تخصصي تحت عناوين مديريت دولتي، مديريت صنعتي، مديريت تكنولوژي، مديريت بازرگاني، مديريت مالي، مديريت گمرك، مديريت بيمه، مديريت بانكي، مديريت گردشگري، مديريت بازاريابي، مديريت شهري و مديريت حسابداري تشكيل و برگزار شد.

همچنين كارگروه‌هاي تخصصي در حوزه اقتصاد به گفته دكتر حميد ناظمان عضو ستاد و مسوول كميته تخصصي اقتصاد در رشته‌هاي اقتصاد نظري، اقتصاد بازرگاني، اقتصادي و صنعتي، اقتصاد منابع، اقتصاد كشاورزي، اقتصاد محيط زيست، اقتصاد بين‌المللي ، اقتصاد نفت و گاز ، اقتصاد توسعه، اقتصاد فناوري اطلاعات و اقتصاد اسلامي بود.

به گفته دكتر حسين علي موذن زادگان عضو ستاد و مسئول كميته تخصصي حقوق و علوم سياسي كارگروه‌هايي در رشته‌هاي حقوق عام، حقوق خصوصي، حقوق بين المللي، حقوق تجارت، حقوق اقتصادي، حقوق عمومي و بشر ، حقوق مالكيت معنوي برگزار شد.

و در نهايت در حوزه سياسي كار گروه‌هايي در رشته‌هاي علوم سياسي عام، روابط بين‌الملل ، مطالعات منطقه‌اي ، مطالعات امنيتي و راهبردي، سياستگذاري عمومي و انديشه‌هاي سياسي برگزار شد كه حاصل فعاليت‌هاي ستاد و كميته‌هاي تخصصي در بيش از شش هزار صفحه مكتوب و بيش از ‪ ۵۰۰‬ساعت مصاحبه صوتي و تصويري با صاحبنظران رشته‌هاي مختلف ، مستندسازي شده و به كميته علوم انساني ، معارف اسلامي و هنر تحويل داده شده است.

هم انديشي و كارهاي گروهي كه به قصد تعيين نقشه علمي بوجود آمد بعنوان يك شاخص براي پيشرفت علمي كشور محسوب مي‌شود و در ارزيابي فعاليت‌هاي دانشگاه نقش موثر دارد.

علاوه بر تعامل‌هاي علمي ميان نخبگان، دانش بسيار مفيد و كم نظيري در خصوص وضع موجود ، وضع مطلوب و راهبردهاي حركت از وضع موجود به وضع مطلوب در رشته‌هاي مختلف علوم اجتماعي توليد شد.

اين سرمايه ارزشمند علمي حاصل تلاش علمي جمعي از صاحبنظران دانشگاهي است كه به قصد تدروين نقشه جامه علمي گرد آمد و تشريك مساعي در توليد دانش را تجربه كردند.

در مجموع حدود ‪ ۲۰۰‬نفر از استادان رشته‌هاي حقوق، علوم سياسي، اقتصاد ، مديريت و علوم اجتماعي تلاش كردند تا به اين خواسته مهم جامه عمل بپوشانند
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 387]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن