تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813261587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستييارانه هاي مراكز مشاوره ژنتيك در سال جاري افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: معاون پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستييارانه هاي مراكز مشاوره ژنتيك در سال جاري افزايش مي يابد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي معاون پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي اعلام كرد : طي سالجاري ميزان يارانه هاي مراكز مشاوره ژنتيك افزايش مي يابد.
به گزارش خبرنگارموج؛زهرا نوع پرست معاون پيشگيري از معلويتهاي سازمان بهزيستي ضمن بيان مطلب فوق افزود : در حال حاضر ميزان يارانه هاي فوق 70 تا 100 درصد از تعرفه مراكز مشاوره ژنتيك در نظر گرفته شده است.
وي؛ با بيان اين مطلب كه 90 درصد از نابينان در كشورهاي جهان سوم زندگي مي كنند خاطرنشان ساخت : در حال حاضر به علت رشد بي رويه تعداد نابينايان در كشور هاي جهان سوم معاونت پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي طرح پيشگيري از تنبلي چشم را در اولويت كار خود قرار داده است.
معاون پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي ؛ با اشاره به طرح پيشگيري از تنبلي چشم كودكان بين چهار تا شش سال اظهار داشت : در سال 1386 يك ميليون و700 كودك چهار تا شش سال تحت ازمايش تنبلي چشم در كشور قرار گرفتند كه اين ميزان در مقايسه با سال گذشته در حدود 80 درصد در كشور رشد يافته است.
معاون پيشگيري از معلوليتهاي سازمان بهزيستي ، تعداد كودكاني را كه دچار تنبلي چشم بودند در سال گذشته 16 هزار و179 نفر اعلام كرد وافزود : سازمان بهزيستي به شش هزار و300 نفر از اين كودكان خدماتي را ارائه داد.
وي از تاسيس پايگاههاي ثابت معاينه چشم در استانها كشور خبرداد وافزود : معاونت پيشگيري از معلوليتها در نظر دارد كه در سالجاري در كليه استانهاي كشور يك پايگاه ثابت معاينه چشم داير كند.
نوع پرست از تامين اعتبار 38 دستگاه غربالگري بينايي خبرداد وافزود : در مرحله اول اجراي طرح فوق 30 تا 40 مركز در استانهاي كشوردايرمي شود.
نوع پرست درادامه از اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم براي كودكان سه ساله خبرداد وگفت : حوزه معاونت پيشگيري از معلوليتها در نظر دارد كه در سالجاري همزمان با ايجاد مراكز ثابت در كشور 130 هزار كودك سه ساله را تحت آزمايش تنبلي چشم قراردهد.
وي، با بيان اين مطلب كه تنبلي چشم يك اختلال اكتسابي محسوب مي شود افزود : براساس بررسي هاي صورت گرفته سن شش ماهگي تا دوسالگي بهترين زمان براي مداخلات درمان براي پيشگيري از تنبلي چشم محسوب مي شود.
وي در خصوص اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم افزود : طي سالجاري سازمان بهزيستي در نظر دارد كه در اجراي طرح پيشگيري از تنبلي چشم خانه هاي بهداشت را هم به عنوان پايگاه هاي موقتي به سيستم اجراي طرح فوق اضافه كند.
وي نيمي از معلوليتها را به علت اختلالات ژنيتيكي اعلام كرد وافزود : براساس بررسي هاي صورت گرفته مشخص شده است كه در حدود 47 درصد از ناشنوايي ها وعقب ماندگي هاي ذهني شديد به علت اختلالات ژنتيكي است.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن