تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير جهاد كشاورزي: از محدوديتهاي تعرفه‌اي براي صادرات محصولات كشاورزي خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير جهاد كشاورزي: از محدوديتهاي تعرفه‌اي براي صادرات محصولات كشاورزي خبر داد
اقتصاد. جهاد كشاورزي. وزير كشاورزي
وزير جهادكشاورزي از وضع محدوديتهاي تعرفه‌اي براي صادرات برخي محصولات كشاورزي در سال جاري خبر داد.

محمدرضا اسكندري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، درخصوص سياست هاي دولت براي تامين مواد غذايي مورد نياز كشور با توجه به بحران جهاني مواد غذايي، گفت: دولت براي محصولات زراعي و دامي محدوديت‌هايي را از نظر تعرفه و عوارض صادرات ايجاد كرده است.

به گفته وي، دولت براي صادرات هر كيلوگرم برنج در سال جاري ‪ ۲۰‬هزار ريال عوارض اعمال كرده در حالي كه تاكنون صادرات برنج بدون عوارض انجام مي شد.

وي از تعيين دست كم ‪ ۲‬هزار ريال عوارض صادراتي براي صادرات گندم توسط دولت خبر داد و افزود: براي برخي از محصولات علوفه‌اي نيز عوارض صادراتي تعيين شده است.

وزير جهاد كشاورزي درخصوص وضعيت توليد شيرخام در كشور نيز گفت: ميزان توليد شير خام در كشور افزون بر هفت ميليون تن است كه چهار ميليون تن آن توسط كارخانه‌ها جذب مي‌شود.

وي اظهار داشت: بخشي از شير خام توليدي دامداريها از طريق يكهزار و ‪ ۷۰۰‬مركز جمع آوري شير با ظرفيت روزانه ‪ ۹‬هزار و ‪ ۸۰۰‬تن از دامداران جذب و به كارخانه‌ها تحويل داده مي‌شود.

وي با بيان آنكه از مجموع شيرخام تحويلي به كارخانه ها، ‪ ۱/۵‬ميليون تن به توليد شير يارانه‌اي اختصاص دارد، افزود: متاسفانه برخي كارخانه ها از اين امر به عنوان بهانه‌اي براي اجحاف به دامداران بهره برداري مي كنند.

به گفته اسكندري، هم اكنون برخي از دامداران به ناچار هر كيلوگرم شير خام توليدي واحدهاي خود را به قيمت ‪ ۲‬هزار ريال به كارخانه‌ها عرضه مي كنند در حالي كه قيمت تمام شده شير خام چهار هزار و ‪ ۴۰۰‬ريال است و در واقع كارخانه‌ها با سوء استفاده از شرايط و به دليل انحصارهاي موجود، به راحتي دامداران را در تنگنا قرار مي‌دهند.

وي تصريح كرد: وزارت جهاد كشاورزي براي حذف انحصار موجود، بتازگي شرايط ويژه‌اي را براي مراكز جمع آوري شير و تعاوني‌هاي دامداري جهت احداث كارخانه‌هاي كوچك فرآوري مواد لبني ايجاد كرده و ارايه مجوز براي احداث اين كارخانه‌ها را تا رفع مشكلات دامداران ادامه خواهد داد.

وزير جهاد كشاورزي همچنين از مشاركت ايران با برخي كشورهاي آفريقايي و آمريكاي جنوبي براي توليد ذرت و دانه‌هاي روغني در اين كشورها خبر داد و گفت: براي خودكفايي در توليد ذرت و دانه‌هاي روغني، بايد در كشت آنها تجديدنظر شود.

به گفته وي، هم اكنون گروهي از ايرانيان زمين‌هايي را در سيرالئون براي توليد ذرت در اختيار گرفته‌اند تا از محصول توليدي براي تامين نياز داخلي استفاده كنيم.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن