تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819675006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/جزييات تغييرات قانون تجارت ‌٩١/ * تعرفه واردات خودرو تغيير نكرد * ادامه ممنوعيت‌ واردات محصولات كشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /جزييات تغييرات قانون تجارت ‌٩١/ * تعرفه واردات خودرو تغيير نكرد * ادامه ممنوعيت‌ واردات محصولات كشاورزي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

رييس سازمان توسعه تجارت ايران با بيان جزيياتي از قانون صادرات و واردات سال 91 از تغييرات توضيحات 200 كالا، ادامه ممنوع بودن واردات محصولات كشاورزي و ثابت ماندن تعرفه واردات خودرو خبر داد.

حميد صافدل كه چند روز پيش از انتشار كتاب مقررات صادرات و واردات سال 91 تا پايان امسال خبر داده بود، در توضيح جزييات اين كتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگاني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان كرد: متوسط ميزان تغيير تعرفه‌ها را اكنون نمي‌توان اعلام كرد، اما پس از اعلام و ابلاغ تعرفه‌هاي جديد مي‌توان اين رقم را محاسبه كرد.

وي از جمله تغييرات اعمال‌شده را مربوط به تغييرات توضيحات 200 مورد كالا ذكر كرد و افزود: اين تغييرات به پيشنهاد گمرك ايران بوده است. گمرك با توجه به كنوانسيون جهاني مربوطه اين پيشنهادات را اعلام كرد كه مثلا يك كالا را به چند گروه كالايي تقسيم‌بندي كرده‌ايم.

صافدل اضافه كرد: مثلا دوربين در گذشته تنها يك كاربرد داشت، اما اكنون چند رسانه‌اي شده و قابليت ضبط صوت و موارد ديگر را هم دارد كه با توجه به اين نوع تغييرات، شرح توضيحات 200 كالا تغيير كرده است.

صافدل با بيان اين‌كه اين اتفاق هيچ اثري بر تعرفه‌هاي وارداتي ندارد، گفت: علاوه بر اين، گروه قابل توجه اقلام كشاورزي كه در مورد آن‌ها، طي سال گذشته، وزارت جهاد كشاورزي پيشنهاداتي داده بود، براي درج در كتاب مقررات صادرات و واردات سال آينده نيز اين وزارت‌خانه نظرات خود را ارائه داده است.

* ادامه ممنوعيت‌ واردات محصولات كشاورزي

وي با تصريح اين‌كه طبق پيشنهادات درج شده وزارت‌ جهاد كشاورزي در كتاب مقررات صادرات و واردات سال 91 ، ممنوعيت‌هاي اعلام‌شده وزارت جهاد كشاورزي كماكان ادامه دارد، بيان كرد: وزارت جهاد كشاورزي همچنين در مورد برخي‌ محصولات، سياست فصلي را اعمال كرده كه وارد‌كننده‌ها موظف هستند در فصل برداشت اين محصولات محدوديت‌هاي اعلام شده را مدنظر قرار دهند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: از جمله واردات ممنوعه مربوط به محصولاتي مانند هلو، شفتالو و انگور است كه به اندازه‌ كافي از اين محصول‌ها در ايران توليد مي‌شوند و حتي ايران از اين محصولات صادرات هم مي‌كند.

وي در مورد تعرفه واردات خودرو عنوان كرد: در مورد تعرفه‌ واردات خودرو هيچ تغييري نداشتيم و به نظر مي‌رسد پيشنهادي هم در اين مورد نداشته باشيم كه پيشنهادي به ما نشده است.

صافدل خاطرنشان كرد: در قيمت‌گذاري خودرو نيز كماكان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان نظارت مي‌كند.

انتهاي پيام

دوشنبه|ا|8|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن