تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سلامت وزارت بهداشت : بيش از ‪ ۱۰‬ميليون نفر دركشور سيگار مي‌كشند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون سلامت وزارت بهداشت : بيش از ‪ ۱۰‬ميليون نفر دركشور سيگار مي‌كشند
اجتماعي
معاون سلامت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي گفت :‪ ۱۴‬درصد جمعيت ‪ ۱۵‬الي ‪ ۶۴‬سال كشور ( بيش از ‪ ۱۰‬ميليون نفر) مصرف‌كننده مواد دخاني از جمله سيگار هستند.

دكتر سيد مويد علويان روز شنبه در يك نشست خبري با بيان اينكه اكنون بيش از ‪۱۰‬ميليون نفر در كشور بين ‪۱۵‬تا ‪۶۴‬سال مصرف‌كننده مواد دخاني از جمله سيگار هستند گفت : تعداد مردان سيگاري بيش از زنان سيگاري است .

وي با بيان اينكه از اين تعداد حدود سه درصد نوجوانان ‪۱۳‬تا ‪۱۵‬سال سيگار مي كشند، اظهار داشت : حدود ‪۷/۸‬درصد نوجوانان ‪۱۳‬تا ‪۱۵‬سال نيز مستعد سيگاري شدن هستند.

علويان گفت :سالانه يك ميليارد و ‪۷۴۰‬ميليون تومان در كشور بر اثر استعمال دخانيات دود
مي شود.

وي افزود: براي جلوگيري ازا افزايش مصرف مواد دخاني و كاهش هزينه‌هاي ناشي از استعمال آن دستوالمعل تعيين ضوابط پروانه فروش محصولات دخاني توسط وزارت بازرگاني تدوين شده كه در شش ماه آينده اين دستوالعمل اجرايي مي شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر ‪۱۴۰‬مركز ترك دخانيات در كشور وجود دارد، اظهار داشت : بر اثر نظرسنجي‌هاي انجام شده در طرح ممنوعيت استعمال دخانيات در اماكن عمومي ‪۷۱‬درصد نوجوانان موافق اجراي اين طرح و ‪۹۰‬درصد اوليا نيز موافق فرهنگ‌سازي براي ممنوعيت استعمال دخانيات بودند.

علويان تصريح كرد: بر اساس اين نظر سنجي ‪۹۵‬درصد دانشجويان پزشكي و پيراپزشكي نيز با ممنوعيت استعمال دخانيات موافق بودند.

علويان با اشاره به اينكه يك ميليارد و ‪۳۰‬ميليون سيگاري در دنيا زندگي مي كنند، گفت :‪۸۴‬درصد اين افراد در كشورهاي در حال توسعه زندگي مي‌كنند و مصرف دخانيات در اين كشورها ساليانه ‪۴/۳‬درصد افزايش داشته است .

معاون وزير بهداشت گفت :پنج ميليون نفر در دنيا بر اثر بيماريهاي ناشي از مصرف دخانيات جان خود را از دست مي‌دهند كه اين ميزان در ايران ‪۵۰‬هزار نفر است .

معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اينكه در يكسال اخير از ‪۱۷۲‬ هزار و ‪ ۵۸۴‬مركز تهيه و توزيع مواد غذايي بازديد شده است ، گفت : از اين تعداد ‪۱۶‬هزار و ‪۷۷۰‬مركز به دليل عرضه قليان اخطار كتبي گرفتند و هزار و ‪ ۵۸۷‬مركز نيز با توجه به هشدارهاي مكرر در مورد عرضه قليان تعطيل شدند.

علويان با بيان اينكه انحصار دخانيات در كشور دولتي است ، افزود:
امسال ‪۵۷‬ميليارد تومان از ماليات دخانيات براي تقويت زير ساختهاي مراكز بهداشت و درمان ،كنترل بيماريهاي سل ، قلبي و عروقي و سرطانها هزينه مي شود.

وي همچنين ياد آور شد: بر اساس آيين نامه قانون جامع كنترل دخانيات فروش دخانيات فقط در سوپرماركتها و خواروبار فروشيها مجاز است و هيچ مركزي در شعاع ‪۱۰۰‬متري مدارس حق فروش سيگار ندارد.

علويان به هفته بدون دخانيات اشاره كرد و گفت : شعار سازمان جهاني بهداشت براي روز جهاني بدون دخانيات نوجواني بدون دخانيات است و در اين هفته وزارت بهداشت برنامه‌هاي مختلفي را در راستاي فرهنگ‌سازي و آشنايي مردم با مضرات دخانيات و نقش ورزش در مقابله با بيماريها دارد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 356]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن