تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814735252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون استاندار: خراسان رضوي ظرفيت تبديل به قطب علمي كشور را داراست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون استاندار: خراسان رضوي ظرفيت تبديل به قطب علمي كشور را داراست
داخلي. فرهنگي. دانشگاه. علمي.

معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي گفت : اين استان داراي ظرفيت تبديل شدن به قطب علمي كشور است.

رضا عبدالملكي روز شنبه در جلسه بررسي مسايل و مشكلات موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي استان افزود: بايد تفكر عملي براي ايجاد خوشه علمي در استان به طور جدي پيگيري شود.

وي توسعه مراكز آموزشي را يكي از راهبردهاي اساسي دولت نهم در خراسان رضوي ذكر كرد و اظهار داشت: ايجاد چندين واحد دانشگاه پيام نور تا پايان سال، صدور مجوز براي ايجاد دانشگاه صنعت و معدن و دانشگاه علوم قرآني در مشهد، قوچان و تربت جام از جمله اقداماتي است كه در اين حوزه آغاز شده است.

عبدالملكي از وضعيت مناسب آموزش عالي در خراسان رضوي خبر داد و گفت :
آموزش عالي در استان بايد به سمت ايجاد عرصه‌هاي فكري جديد پيش رود.

معاون استاندار خراسان رضوي با اشاره به مزيت‌هاي متعدد استان در زمينه هاي صنعت، كشاورزي، صنايع تبديلي، تجارت و بازرگاني ادامه داد:مزيت توسعه آموزش عالي در دولت نهم مورد توجه است اما بايد با سرعت و حركتي منطبق بر تغييرات اين موضوع پيگيري شود.

وي با اشاره به ‪ ۸۳۰‬كيلومتر مرز مشترك استان با افغانستان و كشورهاي ‪ CIS‬گفت: اين استان به‌عنوان تنها دروازه ورود به اين كشورهاست و در اين راستا ايجاد فضاي فكري براي استفاده از اين مزيت و ظرفيت ضروري است.

عبدالملكي ادامه داد : در اين ميان موسسات عالي غيردولتي و غيرانتفاعي در صورت استفاده از ظرفيت‌ها مي‌توانند سهم دانشجوي خود را از ‪ ۱۷‬هزار نفر به‪ ۱۰۰‬هزار نفر افزايش دهند كه لازمه آن هم راستا شدن امكانات و منابع اين دانشگاه‌ها است.

وي با اشاره به‌صدور مجوز مركز آموزش عالي در منطقه ويژه در مشهد و دوغارون در سفر دوم هيات دولت به خراسان رضوي گفت: مبناي آموزش عالي در اين مناطق با محوريت بخش خصوصي و موسسات غيردولتي قابل انجام است.

عبدالملكي همچنين بر خروج مراكز دانشگاهي از شهر شلوغ مشهد و انتقال آن به گلبهار تاكيد كرد و افزود: گلبهار شهري است كه با چارچوب دانشگاهي و دانش محوري طراحي شده و به لحاظ محيط آموزشي و زمين مشكلي وجود ندارد.ك/‪۲‬ ‪۶۵۹/۵۸۹/۶۶۲/۲۷۱۳‬
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن