تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسلمانان يك شهر هلند ، مانع نمايش تصاوير مستهجن از سوي شهرداري شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسلمانان يك شهر هلند ، مانع نمايش تصاوير مستهجن از سوي شهرداري شدند
فرهنگي
در پي شكايت مسلمانان و ديگر ساكنان يك شهر هلندي، مسئولان شهرداري اين شهر دو نقاشي مستهجن از زنان را از يك سالن شهرداري برداشتند.

خبرگزاري رويترز از آمستردام گزارش داد، شهرداري شهر هوزين در شرق آمستردام ، گزارش مطبوعات داير براينكه دو نقاشي اثر الن وروئگ نقاش زن هلندي را از يكي از اتاق‌هاي انتظار اين شهرداري ، به محلي كه كمتر در معرض ديد است منتقل كرده است، مورد تاييد قرارداد.

يك سخنگوي شهرداري گفت: نه تنها مسلمانان بلكه برخي از بازديدكنندگان و كاركنان از بودن اين نقاشي‌ها شكايت داشتند. وي افزود: ما مخالف مميزي ( سانسور) هستيم اما كساني هستند كه عقايد ديگر درباره اين گونه نقاشي ها دارند و ما دوست داريم به شهروندان خود حق انتخاب بدهيم.

نقاش اين اثر در يك گفت و گو مدعي شد كه وي آخرين قرباني حساسيت فزاينده درباره اسلام در اين كشور است . هفته پيش نيز يك طراح كارتون به سبب طرح هاي تحريك آميز ،و اتهام وارده مبني بر اهانت به مسلمانان مدت كوتاهي بازداشت شد.

مردم هلند ، به شدت از هنرمندان و سياستمداران اين كشور كه ، توهين به مسلمانان را پلكاني براي ترقي خود ساخته‌اند ، گله مندند.

در ماه مارس، گرت ويلدر سياستمدار هلندي ضد مهاجران، خشم مسلمانان جهان را با فيلم فتنه، با مدعيات مبني بر خشونت طلبي قرآن برانگيخت.

يادآوري اين نكته نيز لازم است كه تئو ونگوگ كارگردان هلندي نيز در سال ‪۲۰۰۴‬فيلم مستهجني را در ارتباط با اسلام تهيه كرد كه به مرگ وي انجاميد.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن