تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812974155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشگزارش كامل رقابت‏هاى جام شهداآخرين سامورايى شكست خورد!خدايى را مى‏شناسمفعاليت پدر براى پسر!


واضح آرشیو وب فارسی:موج: گزارشگزارش كامل رقابت‏هاى جام شهداآخرين سامورايى شكست خورد!خدايى را مى‏شناسمفعاليت پدر براى پسر!
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد ورزش .


مسيب سروندي
رقابت‏هاى كشتى جوانان آزاد و فرنگى جام شهدا به ميزبانى شهر اراك روز گذشته با مجموع حضور 159 كشتى‏گير در هر دو رشته و شركت تيم‏هاى ارمنستان، تركيه، آذربايجان و ايران به پايان رسيد كه علاوه بر رضايت مسوولان تيم‏هاى ملى كشورمان از برگزارى اين رقابت‏ها، مربيان تيم‏هاى خارجى نيز رضايت كامل از سطح مسابقات و مزاياى حضور در آن داشتند.

انتظارات بيشترى از ميزبان داشتيم!
باتوجه به اينكه همواره شنيده بوديم مردم شهر اراك مهمان نوازان بسيار خوبى هستند اما متاسفانه در مسابقات اين دوره تمامى عوامل دست به دست هم داد تا اكثر مهمانان از مسوولان برگزاركننده رقابت‏ها رضايت نداشته باشند و حتى اين موضوع تا جايى ادامه پيدا كرد كه چند نفر از اعضا كادر اجرايى و چند روزنامه‏نگار در روز پايانى بدون صرف صبحانه به كار خود پرداختند كه اين مساله مشكلى بود كه براى اولين بار در ميزبانى مشاهده مى‏شد.

ربطى مصدوم شد!
روز چهارشنبه زمانى كه براى بازديد از سالن ميزبان مسابقات وارد سالن كشتى پنج مرداد شديم، ديديم كه هيچ چيز در سالن مسابقه حاضر نيست و ميزبانان به فكرشان بود كه تنها پهن كردن تشك كشتى و قراردادن چهار ميز و صندلى در كنار آن براى انجام مسابقات كافيست، كه خوشبختانه حضور ربطى، مشهدى آقايى و ناقوسى و يك شب نخوابيدن آنها و درعين حال مصدوم شدن دبير زحمت كش فدراسيون براثر فشار حجم كارى منجر به آماده شدن سالنى بسيار خوب جهت برگزارى رقابت‏ها شد.

تبليغات خوب نبود، تماشاچى نيامد
باوجود اينكه انتظار داشتيم سالن كوچك 5 مرداد پر از هوادار ورزش اول كشور براى تشويق ملى‏پوشان شود، اما تعداد تماشاچى‏ها به هفتاد نفر هم در هر نوبت برگزارى مسابقات نرسيد كه بايد گفت قطعا اين موضوع با تبليغ نشدن مسابقات در اراك بى‏ربط نبود.

داورها مى‏توانستند بهتر باشند
سطح قضاوت‏ها در اراك با در نظر گرفتن ميزان درجه داوران حاضر تاحدودى خوب بود، اما كميته داوران مى‏توانست با استفاده از داوران خوشنام كشورمان قضاوت اين مسابقات را در سطح بالاترى انجام دهد.

آخرين سامورايى شكست خورد!
حسن رنگرز سرمربى خوش اخلاق و زحمتكش تيم ملى فرنگى در حالى كه تمامى رقابت‏هاى فرنگى را با دقت تماشا مى‏كرد و به كوچ كشتى‏گيران كشورمان مى‏پرداخت، در يكى از رقابت‏ها به هيچ عنوان كوچ نكرد و تنها به تماشا پرداخت و زمانى كه در اين خصوص به پرس و جو پرداختيم، متوجه شديم كه آن كشتى‏گير برادر حسن رنگرز بود و به همين دليل وى از كوچ كردن او خوددارى كرد كه در پايان نيز اين كشتى‏گير شكست خورد و موجب خنده حسن رنگرز شد كه يكى از خبرنگاران حاضر عنوان كرد آخرين سامورايى شكست خورد!

فعاليت پدر براى سمت پسر!
در حالى كه روز گذشته همه مى‏دانستند سرمربى تيم ملى جوانان تاحدودى كدام يك از اعضا كميته فنى خواهد بود، اما پدر يكى از همين اعضا بسيار تلاش كرد كه با تهمت زدن به گزينه‏هاى مشخص، پسر خود را به سمت سرمربى برساند و البته اين حركت با شكست روبه‏رو شد، زيرا نايب رئيس فدراسيون كشتى با فريادى بلند پاسخ اين حركت و كار زشت را داد.

منصورخان شما كه گفتيد با كشتى كارى نداريد؟
در چند ماه اخير هر بار كه تلاش كرديم با منصور برزگر بهترين مربى حال حاضر كشتى كشور گفتگويى را داشته باشيم وى اعلام كرد حاضر به انجام مصاحبه نيست و به كشتى كارى ندارد اما حضور او از صبح اول برگزارى مسابقات در سالن كشتى و تلاش براى به كرسى نشاندن حرف خود جهت سرمربى شدن شاگردش، بسيار باعث تعجب شد كه از خودمان پرسيديم، منصورخان كه گفت ديگر با كشتى كارى ندارم؟

دلسوزى فرح وشى قابل تحسين است
در حالى كه قرار بود از روز شنبه محسن فرح‏وشى ديگر سرمربى تيم ملى كشتى آزاد كشورمان نباشد، اما حضور او در سالن مسابقات و دلسوزى‏هايش براى كشتى‏گيران جوان واقعا قابل تحسين بود و اى كاش كه برخى از مربيان جوان نيز اين كار را الگوى خود قرار مى‏دادند به جاى اينكه فكرشان را مشغول رايزنى جهت تغييرات در تصميمات فدراسيون كنند.

اسماعيل‏پور از قهرمانى پسرش خوشحال نشد!
قهرمان وزن 60 كيلوگرم كشتى آزاد همانطور كه از قبل هم مى‏شد پيش‏بينى كرد، فردى نبود جز مسعود اسماعيل‏پور كه پس از پيروزى در ديدار فينال پدر او كه حكم مربى را در كنارش داشت به هيچ عنوان به انجام حركتى كه بيانگر خوشحالى وى از قهرمانى پسرش باشد نپرداخت و زمانى كه از او علت اين كار را جويا شديم. وى گفت: او بايد قهرمان جهان شود و اين قهرمانى بايد از آن او مى‏شد.

سنگين وزن‏ها با هم مهربان‏تر بودند
نكته‏اى كه ميان سبك وزن‏ها و سنگين وزن‏هاى حاضر در اين مسابقات بسيار تعجب برانگيز بود، رفاقت ميان رقباى اين دو دسته وزنى بود زيرا پس از پايان مسابقات و مشخص شدن قهرمانان كشتى‏گيران سبك وزن براى گرفتن عكس يادگارى با يكديگر رغبتى نداشتند، اما سنگين وزن‏ها اين كار را با خوش رويى و خوشحالى با همديگر انجام مى‏دادند كه اين نكته قابل توجه بود.

خدايى، كشتى جوانان را دگرگون مى‏كند
زمانى كه به انجام گفتگو با سرمربى تيم ملى كشتى آزاد تركيه مشغول شديم و وى را از احتمال سرمربى شدن مجيد خدايى در تيم ملى آزاد جوانان باخبر كرديم، سرمربى تيم تركيه عنوان كرد خدايى را مى‏شناسم و او بارها با قهرمانان ترك كشتى گرفته كه قطعا باتوجه به فنى بودن اين كشتى‏گير و نحوه زيرگيريش از اين پس كشتى جوانان ايران نيز دگرگون خواهد شد.

آقاى حراست، تذكر دادن راه دارد
حضور حراست فيزيكى در زمان برگزارى مسابقات گوناگون همواره مثبت و پرتاثير بوده است اما دربرخى از مواقع افرادى كه در اين مسير مورد استفاده قرار مى‏گيرند آن طور كه بايد و در حد مسوولان و يا مربيان و كشتى‏گيران باشد با اين عزيزان برخورد نمى‏كنند كه بايد گفت آقاى حراست، تذكر دادن راه دارد.

آقا صنعت و چشم كردن
صبح روز دوم مسابقات به يكباره متوجه شديم صنعت‏كاران نايب رئيس فدراسيون كشتى و مرد زحمتكش ورزش اول كشور كه همه انرژى او را همانند يك جوان بيست ساله مثال مى‏زنند براى دقايقى به پزشك مراجعه كرد تا رفع كسالت كند و زمانى كه از اطرافيان وى پرسيديم مشكلى براى اين مرد دوست‏داشتنى به وجود آمده، گفتند آقا صنعت را چشم كردند.

اسپانسر خوب بود، كادر اجرايى ضعيف
در حالى كه باشگاه ورزشى شركت آلومينيوم اراك با پرداخت 70 ميليون تومان جهت هزينه برگزارى مسابقات اسپانسرى آن را برعهده گرفته بود اما كادر اجرايى رقابت‏ها كه از سوى هيات اراك انتخاب شده بودند در هزينه كردن اين مبلغ خوب كار نكردند كه به عنوان مثال مى‏توان به اين موضوع اشاره داشت كشتى‏گيرانى كه براى حضور در وزن كشى رژيم بودند اما براى دريافت ناهار خود اقدام كرده بودند تا پس از اتمام مراسم آن را استفاده كنند با ممانعت كادر اجرايى روبه‏رو شدند و حتى غذا در اختيار آنها قرار نگرفت كه اين مساله بسيار تكان‏دهنده بود و اميد مى‏رود از اين پس ديگر ميزبانان در هزينه كردن بودجه ديگران دايه مهربان‏تر از مادر نباشند.

حرف آخر.....
اين مسابقات اولين دوره جام شهدا بود كه برگزار شد و درمجموع بايد گفت: مسوولان برگزاركننده با كمك فدراسيون كشتى نمره قبولى گرفتند.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن