تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812908164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براون به ناكامي سياست‌هايش اعتراف كرد شكست سنگين حزب كارگر انگليس در انتخابات محلي‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: براون به ناكامي سياست‌هايش اعتراف كرد شكست سنگين حزب كارگر انگليس در انتخابات محلي‌
جام جم آنلاين: حزب كارگر بريتانيا كه قدرت را در اين كشور در دست دارد در انتخابات مياندوره‌اي پارلمان بار ديگر در روندي كه مويد سقوط محبوبيت گوردون براون، نخست‌وزير است در برابر حزب محافظه‌كار شكست خورد.


به گزارش خبرگزاري رويترز، نامزدهاي حزب محافظه‌كار در حوزه‌هايي كه مردم روز پنجشنبه براي انتخاب نماينده خود در مجلس نمايندگان و عوام پارلمان بريتانيا پاي صندوق‌هاي راي رفتند به راحتي بر رقباي خود از حزب كارگر پيروز شدند.

به اعتقاد بسياري از تحليلگران اين شكست پيامي شفاف براي براون مبني بر نارضايتي عمومي از عملكرد او و دولتش داشت. براون روز گذشته در اولين واكنش به اين شكست تصريح كرد راي‌دهندگان نارضايتي خود از وخامت اوضاع اقتصادي كشور را با انتخاب خود در كشور آن هم در زماني كه بريتانيا با مشكلات اقتصادي دست به گريبان است، نشان دادند.

براون كه براي ديدار از بيمارستان مركزي لندن به مركز اين شهر رفته بود در گفتگو با خبرنگاران اذعان كرد افزايش بهاي مواد غذايي، سوخت و خدمات موجبات نارضايتي مردم را فراهم آورده است. او تصريح كرد دولت او تمام توان خود را براي مقابله با اين مشكلات به كار گرفته و بهبود شرايط اقتصادي را به اولويت اصلي خود تبديل كرده است.

دولت بريتانيا اندكي قبل با انتشار گزارشي پيرامون وضعيت اقتصاد اين كشور رشد اقتصادي در فاصله زماني فصل آخر سال 2007 ميلادي تا پايان سه ماهه اول امسال را 4/0 درصد عنوان كرده بود كه كمترين نرخ رشد اقتصادي بريتانيا در سال‌هاي اخير بوده است.

به لحاظ سياسي شكست در حوزه‌هاي انتخاباتي كرو و نات‌ويچ شكستي براي حزب كارگر بود كه پس از سال 1983 هميشه در اين حوزه‌ها به پيروزي دست يافته بود. بدتر آن كه نامزدهاي حزب كارگر با اختلافي فاحش از رقباي خود از حزب محافظه‌كار شكست خوردند كه اين مساله به نگراني سياستمداران ارشد اين حزب حاكم دامن زده است.

با اين حال نتيجه انتخابات ميان دوره‌اي پارلمان بريتانيا تغيير چنداني در موازنه قدرت بين دو حزب رقيب در اين كشور به وجود نمي‌آورد. حزب كارگر با وجود شكست‌هاي اخير هنوز هم 66 كرسي بيش‌تر از احزاب مخالف در پارلمان دارد و به همين جهت شكست اخير خللي به وضعيت احزاب در پارلمان وارد نياورده است.

براون كه نزديك به يك دهه در دولت توني بلر، نخست‌وزير سابق عهده‌دار سمت وزارت خزانه‌داري بود با افزايش فشارها در داخل حزب كارگر ممكن است ناچار به اعلام انتخابات زودهنگام پارلماني براي اواسط سال 2010 ميلادي شود.

او همين حالا در درون حزبش با انتقادات و مخالفت‌هاي بسياري روبه‌روست كه امكان دارد دوره زمامداري اين اسكاتلندي را از آنچه پيش‌بيني مي‌شد، كوتاه‌تر كند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 319]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن