تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815476025




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ضرغامي: وظيفه راديو نزديك كردن فرهنگهاست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ضرغامي: وظيفه راديو نزديك كردن فرهنگهاست
جام جم آنلاين: رئيس سازمان صدا و سيما گفت: در عصري كه به علت حاكميت سرمايه بر بسياري از رسانه هاي تصويري، بشر امروز شاهد انتشار مبتذل ترين تصاوير از شبكه هاي گوناگون ماهواره اي است راديو در حدقابل قبولي توانسته است پاكي و سلامت خود را در جوامع مختلف حفظ كند. ما معتقديم كه راديو به خاطر بسياري از ويژگي هايي كه دارد مي تواند با استفاده از محتواي پاك خود هويت و فرهنگهاي ملي را به دور از ابتذال هدايت كند


به گزارش واحد مركزي خبر، ضرغامي درآيين پاياني نهمين جشنواره بين المللي راديو كه چهارشنبه شب با حضور جمعي از هنرمندان و برنامه سازان راديو داخل و خارج از كشور در اصفهان برگزار شد ، با اشاره به اهميت و جايگاه فرهنگ و ارزش هاي فرهنگي در مقابله با هجمه گسترده برنامه هاي ضدفرهنگي غرب به باورهاي ساير ملل افزود: رسانه راديو به اصالت ها نزديكتر است از اين رو بهتر مي تواند به دور از آسيبهايي كه ساير رسانه ها را تهديد مي كند پاسداري از فرهنگهاي بومي و محلي را در دستور كار خود قرار دهد.

وي در ادامه با اشاره به تنوع باورها، آيين ها و لهجه و شكل ظاهري افراد در جوامع مختلف با تاسي به آياتي از قرآن كريم گفت: تفاوتها و تنوع هاي موجود در ميان ملل گوناگون براي شناخت و ايجاد معرفت است و رسانه راديو مي تواند فرهنگهاي متنوع را به هم نزديك كند و اصالت فرهنگي جوامع را نشان بدهد.

رئيس رسانه ملي در ادامه سخنان خود حركت گسترده و برنامه ريزي شده جهان غرب و در راس آنها آمريكا را براي بي هويت كردن جوامعي كه داراي سوابق ارزشمند فرهنگي و انساني هستند يادآور شد و تصريح كرد: اين حركت حساب شده از جانب عده اي قليل در دنيا كه متاسفانه به امكانات و تجهيزات زيادي نيز دسترسي دارند در حال انجام است كه هدف آنها نيز جداكردن ملتها از فرهنگ اصيل خود و جايگزيني روش و شيوه اي از زندگي است كه نتيجه آن بي هويتي، پوچي و سردرگمي براي انسانهاست.

ضرغامي ابزار موثر و كارآمد تحقق اين سياست ضدبشري را رسانه ها دانست و خاطرنشان كرد: فناوري بسيار پيچيده ماهواره اي و رسانه اي كه مي تواند براي ارتقاي كيفيت زندگي بشر مورد استفاده قرار گيرد امروز با توطئه اين عده قليل، تخريب روح و روان قشرهاي مختلف به خصوص جوانان كشورهاي مختلف را هدف گرفته است و اين يعني تخريب و نابودي دنيا.

رييس سازمان صدا و سيما در ادامه به سياستهاي فريب كارانه آمريكا در مبارزه با سلاح هاي اتمي و شعارهاي دروغين آن كشور درخصوص دفاع از حقوق بشر و حمايت از صلح جهاني اشاره كرد و افزود: امروز بمب اتم مترسكي براي اهداف استعماري غرب است چرا كه سردمداران زر و زور براي پياده كردن اهداف استعماري خود هر روز بر تعداد شبكه هاي مبتذل تصويري مي افزايند تا روح و روان بشر را تخريب كنند و اين تخريب به مراتب گسترده تر از آسيب سلاح هاي اتمي بشر عصر كنوني را تهديد مي كند.

ضرغامي توجه اصحاب رسانه را به اين موضوع جلب كرد كه آنها حق دارند و بايد مردم جوامع خود را از آسيبهايي كه هر روز بر كشورشان فرود مي آيد و فرهنگ آنان را نشانه رفته است مطلع كنند و افزود: اگر رسانه ها اين كار را انجام ندهند در واقع به وظيفه اصلي خود عمل نكرده اند.

وي با انتقاد از سياست جهاني سازي فرهنگي استكبار گفت: آگاهان و انديشمندان دنيا به محتواي پيام هر فرهنگ توجه مي كنند و حرف حساب را از هر كسي كه باشد مي پذيرند و در مقابل هرگونه زياده خواهي از خود مقاومت نشان مي دهند و رسانه ها بايد در تقويت اين تفكر بكوشند.

رييس سازمان صدا و سيما وظيفه ديگر رسانه ها در اين عصر را آگاهي بخشي و برخورد منطقي با تصميمات نادرست دولتها دانست و با اشاره به اقدام دولت انگلستان در حذف نام گروهك منافقان از فهرست گروههاي تروريستي گفت: درست است كه مردم ايران خاطرات بسيار بدي از راديو بي بي سي در ذهن خود دارند اما حال كه اين راديو ادعاي بي طرفي دارد چرا دولت خود را در مقابل خطاي بزرگي كه مرتكب شده است مواخذه نمي كند.

ضرغامي اقدامات تروريستي و ضدبشري گروهك منافقين و همكاري سردمداران آنها با جنايت كارترين چهره ضدبشري معاصر يعني صدام را يادآور شد و افزود: وظيفه ما به عنوان اصحاب رسانه مسئوليت بسياري سنگين آگاهي بخشي به مردم است كه نبايد با توجيهات واهي از آن سرباز زنيم.

وي افزود: ما معتقديم كه راديو به خاطر بسياري از ويژگي هايي كه دارد مي تواند با استفاده از محتواي پاك خود هويت و فرهنگهاي ملي را به دور از ابتذال هدايت كند و اين رسانه با همين جهت گيري ظرفيت اين را دارد كه در خدمت سلامت، رشد و تعالي بشر قرار گيرد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن