تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815689372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون رئيس جمهور خبر داد:پيش نويس نقشه جامع علمي كشور تهيه شد/ ايجاد كميسيون علمي در دولت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون رئيس جمهور خبر داد:پيش نويس نقشه جامع علمي كشور تهيه شد/ ايجاد كميسيون علمي در دولت
معاون علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: پس از 7 ماه تلاش فشرده از سوي بيش از 300 تن از دانشمندان، پژوهشگران و مديران ارشد حوزه علم و فناوري كشور پيش نويس اوليه نقشه جامع علمي كشور تهيه و در جلسه هفته آينده شوراي تخصصي ارائه خواهد شد و پس از آن در اختيار صدها تن از دانشمندان قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر صادق واعظ زاده روز گذشته در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در جمع خبرنگاران گفت: پس از دريافت نظرات، پيش نويس براي نظرسنجي عمومي در سطح گسترده مراكز علمي و فني كشور توزيع خواهد شد كه در نهايت اميدواريم به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد.

رئيس شوراي تخصصي نقشه جامع علمي كشور گفت: در اين نقشه بخشهاي بسيار متعددي با استفاده از روشهاي علمي تدوين شده و از مباني نظري و ارزشي كه اساس نقشه را در بر دارد، آغاز مي شود اصول و روشهايي كه در نقشه پيش بيني شده تحت تأثير اين مباني و اصول ارزشي است.

وي با بيان اينكه در نقشه چشم انداز علم و فناوري كشور در افق بيست ساله و افقهاي ميان مدت پيش بيني شده است گفت: اينكه در توليد علم و فناوري و تجاري سازي بايد چه جايگاهي را داشته باشيم و در برخي علوم و فناوري بايد رتبه اول منطقه را كسب كنيم نيز در نقشه پيش بيني شده است.

واعظ زاده افزود: هدفهاي نقشه كه ذيل چشم انداز است نيز مشخص و اين اهداف در قالب شاخصهاي معيني تدوين و مقادير كمي شاخصها نيز معين شده است.

وي گفت: موضوعات مختلفي كه براي رسيدن به اهداف در شرايط سياسي امنيتي و علمي متعدد ما را به چشم انداز بايد برساند نيز در نقشه مورد بررسي قرار گرفته است. در صورتي كه وضعيت منطقه توأم با صلح باشد به راحتي مي توان به چشم انداز نقشه دست يافت اما در صورتي كه مانند شرايط كنوني با مداخله قدرتهاي جهاني وضعيت از ثبات كافي برخوردار نباشد، راهبردهاي مشخصي براي رسيدن به چشم انداز پيش بيني شده است.

معاون علمي رياست جمهوري گفت: در اين نقشه تعامل چرخه كامل علم و فناوري و علم نافع كه براي رفاه مردم نقش زيادي داشته باشد نيز پيش بيني شده است.

وي با تأكيد بر اينكه به جنبه هاي ساختاري در تهيه نقشه توجه كافي شده است و افزود: نظام پژوهش و فناوري كشور طراحي و در آن سطوح مختلف مأموريتها مشخص شده است.

واعظ زاده مراجع مختلف و نقش آنها در هدايت جريانهاي علمي را نيز يكي ديگر از عناصر نقشه دانست و گفت: مراجعي كه لازم است براي سرعت بخشيدن به نظام علم و فناوري ايجاد شوند و ارتباطي كه بايد بين آموزشهاي پيش دانشگاهي و دانشگاه به وجود آيد نيز مشخص شده است.

وي با بيان اينكه الزامات براي تحقق نقشه در حوزه هاي سياسي و اقتصادي نيز تعيين شده است گفت: سازو كار اجرايي نيز مشخص و در حوزه هاي مختلف علوم نقشه هاي ضميمه اين نقشه نيز تهيه شده است.

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري توجه به علوم پايه، علوم انساني، معارف اسلامي و هنر را در نقشه به صورت مجزا را از ديگر فعاليتهاي انجام شده براي تهيه نقشه ذكر كرد و گفت: ساز و كاري ايجاد شده است كه استعدادهاي برتر جامعه بيش از گذشته به سمت اين رشته ها حركت كنند تا اين رشته ها از محجوريت فعلي خارج شوند.

وي همچنين درباره ايجاد كميسيون علم و فناوري كه در دولت تشكيل شده است، گفت: يكي از اقدامات اساسي كه از يك سال قبل مورد بحث و بررسي قرار داشت و تصويب شده تشكيل كميسيون مستقلي براي امور علمي بود. تا كنون مباحث علم و فناوري تحت الشعاع ساير كميسيونها قرار مي گرفت و اكنون مستقل شده است.

واعظ زاده گفت: اين كميسيون مصوبات حوزه علم و فناوري را با تسريع بيشتر به تصويب خواهد رساند و در اولين جلسه كه اميدواريم به زودي تشكيل شود، رئيس اين كميسيون نيز معرفي خواهد شد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن