تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820555703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبكه وايمكس يك ضرورت در شهر الكترونيك است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شبكه وايمكس يك ضرورت در شهر الكترونيك است
مشهد - خبرگزاري مهر: عضو هيئت علمي دانشگاه علم و صنعت گفت: شبكه وايمكس يك ضرورت اجتناب ناپذير در ايجاد شهر الكترونيك است زيرا وايمكس مي تواند به گسترش شهر الكترونيك كمك كند.

دكترعلي اكبر جلالي در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد افزود: هم اكنون بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا با استفاده از فناوري وايمكس توانسته اند انقلابي در گسترش شهر الكترونيكي ايجاد كنند

استاد دانشگاه علم و صنعت در خصوص مزاياي شبكه هاي وايمكس گفت: كاهش هزينه هاي سخت افزاري،‌ كاهش قيمت براي استفاده كنندگان و تغيير پهناي باند شبكه بسته به مكان و زمان از جمله مزاياي وايمكس است.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون همگرايي علم،‌ فناوري، انسان و ماشين از طريق شبكه در حال ايجاد دنياي جديدي است،‌ اظهار داشت: اين دنياي جديد قبلا در آموزه‌هاي ديني ما اشاره شده كه اين آموزه‌ها كليد عصر دانايي است.

جلالي با بيان اينكه در دنياي ديجيتال امروز هر چيزي كه يكي از ما بياموزيم،‌ منافعش به همه ما مي رسد، گفت: جهان به سرعت در حال حركت و تغيير است و ما بايد هرچه سريعتر سيستم آموزشي خود را براي جهان فردا آماده كنيم.

وي يكي از راههاي موفقيت شهر الكترونيك مشهد را شكل گرفتن شهروند الكترونيك دانست و گفت: شهروند الكترونيكي باعث مي شود كه دانش و دانايي ما با چهره اي بهتر معرفي شود.

جلالي شهروند الكترونيك را به دانايي خلاصه كرد و ادامه داد: شهروند الكترونيك كمك مي كند كه نگاه ما به اينترنت در جهت توانمندي و ارتقاي دنيا عوض شود و قادر مي سازد كه از امكانات و زيرساخت هاي موجود بهترين استفاده را ببريم.

وي در پايان مشهد را پشتاز كشور در زمينه فناوري اطلاعات دانست و ‌گفت: سند شهر الكترونيك مشهد در حدود شش سال پيش تهيه و تدوين شده است.

شبكه وايمكس سيستم ارتباطي و ديجيتالي بي سيم است كه جايگزيني براي شبكه هاي بي‌سيم نواحي شهري تعيين شده است.

WiMAX مي تواند دستيابي بي سيم پهن باند فراهم سازد كه تا 50 كيلومتر براي ايستگاه‌هاي ثابت و پنج تا 15 كيلومتر براي ايستگاه هاي سيار را پوشش مي دهد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن